Un líder que encara ho vol ser més
En la nova Classe C, Mercedes-Benz confirma la filosofia d'anar acostant els seus productes cap a un tipus de públic més jove. I, en aquest sentit, la línia d'acabats Avantgarde és tota una declaració d'intencions
La nova generació del Mercedes-Benz Classe C se'ns presenta precedida pel notable èxit de la seva antecessora, amb més d'un milió d'unitats venudes des que va arribar el mes de març del 2007. Una referència que ha comportat la màxima exigència en el procés de deixar pas al seu relleu, que amb més de 2.000 components nous va molt més enllà de ser una actualització. El que no ha canviat de la nova Classe C és el seu comportament dinàmic, el de sempre; aquell que manté l'equidistància entre l'esportivitat i el confort que se suposa que tenen aquest tipus d'automòbils.
La nova Classe C obeeix a la filosofia que Mercedes-Benz ha decidit aplicar als productes nous per atreure un tipus de públic més jove del que tradicionalment ha sigut el client habitual de la marca alemanya. D'aquí el nou disseny de les parts frontal –amb capó d'alumini– i posterior de la carrosseria i, ja dins l'habitacle, del davantal. La visera del quadre d'instruments cobreix la pantalla d'alta definició, mentre que una motllura que es perllonga cap a la banda dreta reforça la sensació d'amplitud. La nova orientació que Mercedes-Benz vol donar a aquest model queda prou ben expressada en detalls que diferencien les dues línies d'acabats. D'una banda, el classicisme de l'Elegance, en forma de motllures de fusta de tonalitat marró i volant de quatre radis. I de l'altra, l'accent esportiu de l'Avantgarde, amb detalls d'alumini o fusta negra brillant i volant de tres radis.
La nova Classe C es diversifica en carrosseries berlina i familiar (Avantgarde), quatre versions de gasolina i sis de turbodièsel. Tots els motors, amb injecció directa i més austers que els anteriors en consum de combustible (fins a un 31%), tot i les superiors prestacions. Tots els models amb tracció posterior tenen funció d'aturada i engegada automàtica del motor, i les versions amb canvi automàtic disposen del 7G-Tronic Plus.
Deu nous sistemes d'ajuda a la conducció
On la nova Classe C del Mercedes-Benz ha fet un bon avenç és en la possibilitat de disposar de fins a deu sistemes d'ajuda a la conducció que són nous, entre els quals destaquen l'alerta per fatiga i la regulació automàtica de la distància de seguretat. Aquests sistemes, que es basen en la utilització de la més avançada tecnologia en radars, càmeres i sensors, tenen com a objectiu reduir la incidència de dues de les causes més freqüents d'accident. Uns altres sistemes que intervenen com a ajuda a la conducció són el canvi automàtic entre llums curts i llargs (i a l'inrevés), l'advertidor de canvi de rail, el control d'angle mort, l'indicador dels límits de velocitat, assistència en aparcament i la frenada preventiva en cas de detecció de risc. La nova Classe C també estrena una nova generació de telemàtica, amb funcions com ara connexió a Internet i efecte tridimensional de la cartografia.