Canals

Un líder que encara ho vol ser més

En la nova Classe C, Mercedes-Benz confirma la filosofia d'anar acostant els seus productes cap a un tipus de públic més jove. I, en aquest sentit, la línia d'acabats Avantgarde és tota una declaració d'intencions

La nova generació del Mercedes-Benz Classe C se'ns presenta precedida pel notable èxit de la seva antecessora, amb més d'un milió d'unitats venudes des que va arribar el mes de març del 2007. Una referència que ha comportat la màxima exigència en el procés de deixar pas al seu relleu, que amb més de 2.000 components nous va molt més enllà de ser una actualització. El que no ha canviat de la nova Classe C és el seu comportament dinàmic, el de sempre; aquell que manté l'equidistància entre l'esportivitat i el confort que se suposa que tenen aquest tipus d'automòbils.

La nova Classe C obeeix a la filosofia que Mercedes-Benz ha decidit aplicar als productes nous per atreure un tipus de públic més jove del que tradicionalment ha sigut el client habitual de la marca alemanya. D'aquí el nou disseny de les parts frontal –amb capó d'alumini– i posterior de la carrosseria i, ja dins l'habitacle, del davantal. La visera del quadre d'instruments cobreix la pantalla d'alta definició, mentre que una motllura que es perllonga cap a la banda dreta reforça la sensació d'amplitud. La nova orientació que Mercedes-Benz vol donar a aquest model queda prou ben expressada en detalls que diferencien les dues línies d'acabats. D'una banda, el classicisme de l'Elegance, en forma de motllures de fusta de tonalitat marró i volant de quatre radis. I de l'altra, l'accent esportiu de l'Avantgarde, amb detalls d'alumini o fusta negra brillant i volant de tres radis.

La nova Classe C es diversifica en carrosseries berlina i familiar (Avantgarde), quatre versions de gasolina i sis de turbodièsel. Tots els motors, amb injecció directa i més austers que els anteriors en consum de combustible (fins a un 31%), tot i les superiors prestacions. Tots els models amb tracció posterior tenen funció d'aturada i engegada automàtica del motor, i les versions amb canvi automàtic disposen del 7G-Tronic Plus.

GASOLINA: C 180 BE.
1.796 cc. 156 CV i 250 Nm. Consum: 6,7 l/100 km. CO2: 157g/km.
C 200 BE.
1.796 cc. 184 CV i 270 Nm. Consum: 6,6 l/100 km. CO2: 154g/km.
C 250 BE.
1.796 cc. 204 CV i 310 Nm. Consum: 6,4 l/100 km. CO2: 150 g/km.
C 350 BE.
3.498 cc. 306 CV i 370 Nm. Consum: 6,8 l/100 km. CO2: 159 g/km.
C 350 4MATIC.
3.498 cc. 306 CV i 370 Nm. Consum: 7,4 l/100 km. CO2: 174 g/km.
GASOIL:
C 180 CDI BE.
2.143 cc. 120 CV i 300 Nm. Consum: 4,8 l/100 km. CO2: 125 g/km.
C 200 CDI BE.
2.143 cc. 136 CV i 360 Nm. Consum: 4,8 l/100 km. CO2: 125 g/km.
C 220 CDI BE.
2.143 cc. 170 CV i 400 Nm. Consum: 4,4 l/100 km. CO2: 117 g/km.
C 250 CDI BE.
2.143 cc. 204 CV i 500 Nm. Consum: 4,8 l/100 km. CO2: 125 g/km.
C 250 CDI 4MATIC.
2.143 cc. 204 CV i 500 Nm. Consum: 5,4 l/100 km. CO2: 144 g/km.
C 300 CDI 4MATIC.
2.987 cc. 231 CV i 540 Nm. Consum: 7,0 l/100 km. CO2: 185 g/km.
PREUS:
De 32.450 euros (C 180 BE berlina) a 54.100 euros (C 300 CDI 4MATIC State).

Deu nous sistemes d'ajuda a la conducció

On la nova Classe C del Mercedes-Benz ha fet un bon avenç és en la possibilitat de disposar de fins a deu sistemes d'ajuda a la conducció que són nous, entre els quals destaquen l'alerta per fatiga i la regulació automàtica de la distància de seguretat. Aquests sistemes, que es basen en la utilització de la més avançada tecnologia en radars, càmeres i sensors, tenen com a objectiu reduir la incidència de dues de les causes més freqüents d'accident. Uns altres sistemes que intervenen com a ajuda a la conducció són el canvi automàtic entre llums curts i llargs (i a l'inrevés), l'advertidor de canvi de rail, el control d'angle mort, l'indicador dels límits de velocitat, assistència en aparcament i la frenada preventiva en cas de detecció de risc. La nova Classe C també estrena una nova generació de telemàtica, amb funcions com ara connexió a Internet i efecte tridimensional de la cartografia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.