Canals

El «downsizing» s'imposa

Renault s'ha proposat ser líder europeu en baixes emissions d'aquí a quatre anys. A més del seu programa de motors elèctrics, aposta per la nova gamma Energy, que iniciarà l'1.6 dCi 130

El downsizing es pot definir com la línia dirigida a obtenir amb motors de menor cilindrada els mateixos índexs de potència i parell de propulsors superiors, requerint menys combustible i, per tant, contaminant menys. És la tendència que segueixen pràcticament tots els constructors generalistes –també ha arribat i s'anirà expandint dins l'alta competició– i cada dia més ens permetrà veure uns rendiments no sorprenents sinó fins fa poc impensables.

Tot i la seva decidida aposta pels motors elèctrics, Renault no deixa d'investigar com millorar l'eficiència dels propulsors tèrmics i s'ha proposat ser líder europeu en baixes emissions l'any 2015. Un objectiu que ja podem donar per segur que la competència no l'hi posarà fàcil. Un exponent dels avenços de què es beneficiarà l'Aliança Renault-Nissan és la nova família de motors Energy –de gasolina i gasoil–, el primer membre de la qual és l'1.6 dCi 130.

L'estrenarà la gamma Mégane i substituirà progressivament el motor 1.9 dCi 130, respecte del qual baixarà un 20% el consum de gasoil (4,5 litres/100 km) i les emissions de CO2 (117 g/km) tot i rendir 130 CV i 320 Nm. El motor Energy dCi 130 és el primer de Renault amb sistema Stop/Start, recuperador de l'energia despresa en les frenades i recirculació dels gasos de l'escapament de baixa pressió (EGR). De les 274 peces que té, un 75% són noves i en el cicle de desenvolupament d'aquesta unitat motriu la marca francesa ha presentat 15 patents.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.