Canals

La revolució arriba al món de l'enduro

KTM incorpora a la seva gamma del 2012 la 350 EXC-F, la moto d'enduro més revolucionària dels últims temps en el mercat. Arriba després d'un intens any en competició i d'una constant evolució de la versió de motocròs

A par­tir de la base de la més que reco­ne­guda versió de motocròs, una moto cre­ada pel belga Ste­fan Everts, un dels pilots més grans de tots els temps en aquesta espe­ci­a­li­tat, els amants de l'enduro ja poden començar a gau­dir del model més repre­sen­ta­tiu de tota la gamma de KTM, la 350 EXC-F. Una moto sen­zi­lla­ment dife­rent, dotada d'un aspecte carac­terístic i que com­bina el bo i millor d'un model de motocròs –rigi­desa, mani­o­bra­bi­li­tat i rapi­desa– amb retocs dife­ren­ci­a­dors per adap­tar-la a una uti­lit­zació més glo­bal i per enfron­tar-se amb garan­ties d'èxit als dife­rents obs­ta­cles que la natura pot ofe­rir, com ara zones amb fang, pedres, troncs o sorra, i puja­des poc menys que impos­si­bles.

Però par­lar sim­ple­ment de reno­vació i adap­tació no faria justícia a la gran feina que han rea­lit­zat els engi­nyers de KTM per acon­se­guir una moto que es pot defi­nir per­fec­ta­ment amb l'eslògan que la firma austríaca uti­litza per a tots els seus pro­duc­tes, Ready to race, és a dir, pre­pa­rada per com­pe­tir.

I és que la 350 EXC-F és una moto que té la seva genètica en la pura com­pe­tició i que en tots els aspec­tes està al més alt nivell. Sobre­tot en l'apar­tat motriu, ja que incor­pora l'inno­va­dor motor mono­cilíndric de qua­tre vàlvu­les, amb 45 CV de potència i un pes de només 28 qui­los. Un pro­pul­sor de dimen­si­ons real­ment con­tin­gu­des i que ofe­reix unes pres­ta­ci­ons real­ment sor­pre­nents, amb una força i una empenta majúscu­les i un com­promís sen­sa­ci­o­nal en l'entrega de potència. Gràcies a aques­tes carac­terísti­ques, regu­la­des a través de deter­mi­nats com­po­nents interns i la gestió electrònica, és un dels motors més equi­li­brats de tot el mer­cat de motos d'enduro i això el fa ser el millor aliat tant dels pilots pro­fes­si­o­nals com sobre­tot dels ama­teurs i, en gene­ral, de tots els afi­ci­o­nats a aquest tipus d'espe­ci­a­li­tat moto­ci­clista.

L'excel·lent com­promís també és ben pre­sent en la part cicle. La com­bi­nació entre el motor lleu­ger, un xassís de geo­me­tries radi­cals –en diran bé els que volen esgar­ra­par segons al cronòmetre– i un gran nivell d'equi­pa­ment, del qual en for­men part les sus­pen­si­ons WP –amb sis­tema PDS al mono­a­mor­ti­dor poste­rior– i els frens Brembo de gran con­tundència, rever­teix posi­ti­va­ment en un con­junt extre­ma­da­ment com­pe­ti­tiu.

MOTOR:
Monocilíndric. 349,7 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
45 CV.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica Keihin.
ENGEGADA:
Elèctrica o a pedal.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
D'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 48 mm / Monoamortidor amb sistema PDS.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,482 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,970 m.
PES:
107,5 kg.
PREU:
8.590 euros.

Six Days, exclusiva i ben preparada

Amb l'arribada de la nova gamma del 2012, KTM també proposa una versió d'allò més especial de la 350 EXC-F, la Six Days. I és que per commemorar els coneguts arreu del món com a Jocs Olímpics de l'enduro –aquest any es disputaran a Finlàndia–, la marca austríaca ha enllestit una versió encara més representativa que l'estàndard. A banda d'un disseny específic –d'estil nòrdic– amb xassís, platines i manillar pintats de color taronja, disposa de protectors per al motor i els frens, seient Camel amb funda antilliscant, ventilador per al radiador per augmentar la durabilitat del motor en situacions extremes, silenciador amb tractament de titani, llandes Giant especials de color negre i tirador de l'eix davanter d'extracció i col·locació ràpida de la roda, entre d'altres. Una versió exclusiva, la qual ofereix un toc especial tant estèticament com per a l'usuari a qui li agrada anar a competir.

Tret diferenciador

Tot i que s'havia parlat de la creació d'un model amb suspensió posterior de bieletes (com en la moto de motocròs), els enginyers de KTM han seguit confiant en els bons resultats que en la pràctica de l'enduro dóna el sistema PDS. La seva eficàcia i sensibilitat milloren constantment i fan que la capacitat de tracció d'aquesta moto sigui destacable en tot tipus de situacions.

Gamma extensa

A banda del model més important d'aquest 2012, la gamma d'enduro de KTM té un munt més de versions. Es pot escollir entre diversos tipus de motor, des de les cilindrades baixes de 50 cc i 2 temps (per als més menuts) fins als més poderosos de 500 cc i 4 temps. Tots ells, amb la mateixa filosofia de creació que la 350 EXC-F.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.