Viatgera sense límits
Dotada d'una imatge imponent, l'Stelvio 8V ha estat renovada per enfortir encara més la seva condició d'infatigable devoradora de quilòmetres
Com a bona moto italiana, l'Stelvio 8V no passarà mai desapercebuda. Un valor essencial quan, com en aquest cas, s'enfronta a una forta competència procedent de marques molt representatives i models mítics. De fet, Moto Guzzi ha continuat millorant un dels models més preparats per fer llargs viatges, sempre amb comoditat màxima i gran plaer de conducció. Si la seva predecessora ja millorava àmpliament les versions anteriors, l'actual Stelvio 8V ha avançat a passos de gegant; més que el que pugui semblar a simple vista.
El motor, un bicilíndric en forma de V a 90º, incorpora culates de quatre vàlvules, encesa més equilibrada i nova gestió electrònica. Gasta i contamina menys, ofereix un tacte més precís del gas, millor capacitat de parell a règims mitjans i, sobretot, suavitza la resposta d'un propulsor realment impetuós. L'altra renovació d'aquesta Stelvio 8V té a veure amb l'ergonomia i l'aerodinàmica. Incorpora un dipòsit de gasolina de 32 litres (gairebé duplica la capacitat de l'anterior) i presenta unes formes tan extravagants com efectives per acoblar perfectament les cames als laterals. La pantalla frontal és més gran i el menut carenat ha estat retocat per derivar amb més efectivitat l'aire cap als laterals.
Versió NTX, per als més aventurers
Les llandes d'aliatge més fines són l'únic canvi que Moto Guzzi ha realitzat en la part cicle de l'Stelvio 8V. I és que el seu xassís és realment robust, de gran estabilitat i excel·lent pas per corba, valors molt preuats en motos trail de gran cilindrada i que no serien els mateixos sense el rendiment que ofereixen les suspensions i els frens. Disposa de control de tracció de sèrie i un nou sistema ABS firmat per Continental. Pels que busquen més representativitat, realitzen viatges realment llunyans o valoren la possibilitat de fer escapades per camins no asfaltats, Moto Guzzi ha preparat la versió NTX, força més atrevida. Disposa de diversos protectors (de càrter, cilindres o per a les mans del conductor) i noves maletes de color negre. I se li poden acoblar uns quants elements opcionals, com ara el recomanable protector de la transmissió per Cardan, resolutius punys calefactables, sistema de navegació GPS o llums halògens.