Combinació inèdita
El Peugeot 3008 estrena l'esperada combinació entre un motor de gasoil i un propulsor elèctric que actua sobre l'eix posterior. Té caràcter, gasta molt poc i, si cal, disposa de tracció total
Se sabia des de fa temps que el dia que Peugeot es decidís a comercialitzar un cotxe híbrid ho faria a partir d'un motor dièsel en lloc de seguir la tendència uniforme d'agafar com a base els de gasolina. Així, doncs, el 3008 HYbrid4, que es començarà a vendre al mes de desembre és el primer híbrid que combina un motor de gasoil i un altre d'elèctric, tecnologia que el Grup PSA extrapolarà l'any que ve als Peugeot 508 RXH i berlina, i al Citroën DS5.
La versió HYbrid4 manté intactes les característiques del 3008 en disseny i estil, tan externament com dins l'habitacle. És lògic si es té en compte que és tracta d'un model jove i que a la Peugeot estan particularment orgullosos de la personalitat de l'interior. Potser no serà una versió de gran volum de vendes –les previsions per al 2012 són de cap a 600 unitats al mercat espanyol, una mica per sota de la mitjana global europea– però sí que estarà enfocada als que busquen quelcom diferent.
Un simple moviment de la rodeta situada en la base de la palanca del canvi permet triar entre quatre modes de funcionament: automàtic (combina la intervenció del motor tèrmic i l'elèctric, i possibilita fer més de la meitat de la circulació urbana i una tercera part dels recorreguts per carretera amb el propulsor dièsel aturat); totalment elèctric (ZEV, amb autonomia limitada a 4 km sempre per sota dels 70 km/h); tracció total temporal (encara que no hi hagi càrrega disponible a la bateria, el motor elèctric sempre aportarà 8 kW d'energia i un 40% de la força a l'eix posterior): finalment, funció Sport, que gràcies a l'actuació conjunta dels dos motors permet disposar puntualment de 200 CV i 500 Nm.
En la presentació internacional a la premsa del Peugeot 3008 HYbrid, vam recórrer més de 200 km de condicions diferents –carretera i nuclis urbans– i vam comprovar que amb una conducció acurada però sense renunciar a mantenir un bon ritme de creuer, el motor elèctric està en actiu molt més sovint del que havíem previst, i ben aviat ens van esvair certs dubtes preconcebuts. El cotxe té un comportament molt sa, el motor reté molt en aixecar el peu de l'accelerador (per recarregar les bateries) estalvia moltes frenades, i les bateries resten relativament poc espai (12%) al maleter.
Sota control constant
Mitjançant la gràfica expressada en la pantalla del navegador o en la part central del quadre d'indicadors, el conductor pot saber sempre el sistema de propulsió que impulsa en tot moment el 3008 HYbrid4 i determinar si fa una utilització òptima per treure tot el rendiment de la càrrega elèctrica. Acostumar-se a la conducció més eficient no costa.
Els primers, molt exclusius
El mes de desembre, Peugeot entregarà les primeres unitats del 3008 HYbrid4, que correspondran a la denominada Limited Edition, de caràcter molt exclusiu (39.500 euros). Per sota, hi haurà dues altres versions. La bàsica (33.800 euros) tindrà un equipament en què difícilment s'hi trobarà a faltar res. La següent (36.000 euros) potencia l'apartat telemàtic i d'àudio.