Canals

Tot un objecte de desig

La Ducati Streetfighter 848 té tot el que pot arribar a desitjar un adult amb mentalitat juvenil. Imatge imponent, xassís precís enfocat a l'esportivitat i motor de potència fluïda i progressiva

Quan Ducati va pren­dre la decisió de tirar la casa per la fines­tra i crear la Stre­et­figh­ter amb motor Tes­tas­tretta Evo­lu­zi­one de 1098 cc, el model naked més des­ca­rat i irre­ve­rent de tota la seva gamma, molts ja van començar a sali­var ima­gi­nant-se com seria una rèplica infe­rior, una moto igual­ment impres­si­o­nant però molt més lògica i també una mica més econòmica, trac­tant-se del seg­ment a què per­tany. Doncs bé, per fi ha arri­bat aquesta petita obra mes­tra ita­li­ana deno­mi­nada Stre­et­figh­ter 848. És una moto que ofe­reix un equi­li­bri excel·lent entre pes, potència i mani­o­bra­bi­li­tat, i dotada d'un toc desen­fa­dat i agres­siu que queda mate­ri­a­lit­zat en una imatge d'allò més temp­ta­dora.

Fora del que és estric­ta­ment apa­rença, on tot­hom sap prou bé que una imatge val més que mil parau­les, aquesta Ducati pro­posa una posició de con­ducció molt domi­nant, amb el cos situat de manera avançada però sense que aquesta carac­terística con­di­ci­oni una bona como­di­tat. El xassís és mul­ti­tu­bu­lar de tipus Tre­llis i té un angle de la for­qui­lla davan­tera de 24,5 graus, incli­nació cal­cada a la de les super­bikes de la marca ita­li­ana. A la part poste­rior, hi té un mono­braç d'alu­mini bas­cu­lant una mica més llarg –amb la qual cosa també queda ampli­ada la distància entre eixos– per tal d'apor­tar més esta­bi­li­tat en les acce­le­ra­ci­ons ful­gu­rants. A més, la part de cicle d'aquesta Stre­et­figh­ter 848 dis­posa dels millors com­po­nents del mer­cat pel que fa a sus­pen­si­ons i frens, amb una sòbria for­qui­lla inver­tida Mar­zocchi de 43 mm, un mono­a­mor­ti­dor Sachs real­ment fia­ble i frens Brembo amb pin­ces radi­als que actuen de manera tan potent com efi­ci­ent.

Mani­o­bra­bi­li­tat supe­rior.

La nova i sor­pre­nent naked de Ducati no supera els 169 qui­los de pes i té unes llan­des de deu radis molt lleu­ge­res –fabri­ca­des amb alu­mini i pin­ta­des de color negre– que mini­mit­zen les mas­ses no sus­pe­ses a fi i efecte d'acon­se­guir més mani­o­bra­bi­li­tat. Van equi­pa­des amb uns pneumàtics de gran ren­di­ment, els Pire­lli Dia­blo Rosso Corsa. D'entre tots dos, des­taca espe­ci­al­ment el ren­di­ment del pneumàtic poste­rior. Com que té una gran superfície de con­tacte amb el sòl, pro­por­ci­ona una tracció excel·lent en les acce­le­ra­ci­ons i una esta­bi­li­tat nota­ble en totes con­di­ci­ons i, per des­comp­tat, en el pas per corba.

MOTOR:
Bicilíndric. 849 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
132 CV a 10.000 rpm.
PARELL:
93,5 Nm. a 9.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, tipus Trellis.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor.
FRENS:
Doble disc 320 mm / Disc 245 mm.
ALTURA DEL SEIENT:
0,840 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,475 m.
PES:
169 kg.
PREU:
12.995 euros.
WEB:

Motor poderós i dinàmic

El motor 848 Testastretta d'onze graus, amb el disseny desmodròmic marca de la casa, és un derivat del que utilitza la versió superbike. Les xifres de potència i parell revelen un rendiment esportiu que s'aprofita en tot el règim de revolucions i assegura el gaudi en tota la corba de potència. Aquest motor utilitza un embragatge banyat amb oli (un quilo més lleuger que l'equivalent en sec), càrters en foneria amb procés Vacural per augmentar-ne la resistència i tapes de balancins i de l'embragatge en aliatge de magnesi. El sistema d'escapament és del tipus 2-1-2 i els col·lectors només tenen 1 mm de gruix.

Avantguarda tecnològica

El volum tecnològic d'aquesta naked rutilant és impressionant i, a més, accessible des d'una menuda pinya situada en la zona esquerra del manillar i integrada en la innovadora botoneria minimalista. Té control de tracció amb vuit nivells de sensibilitat (DTC), que analitza les dades segons la velocitat diferencial entre les dues rodes i ofereix un rendiment excepcional amb un màxim nivell de sofisticació. També disposa del sistema de gestió Ducati Data Analyzer (DDA) que consisteix en un software especial i memòria USB per poder obtenir dades dels paràmetres electrònics i passar-los a l'ordinador.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.