Canals

Esplendorosa i desinhibida

El nom del que esdevé el model més poderós i temptador d'Husqvarna és el fidel reflex d'una amalgama de valors com ara tradició, estil, passió, experiència i innovació tecnològica

Sabem prou bé que el dis­seny en el món de les dues rodes trenca mot­lles dia rere dia, fins a arri­bar a des­mun­tar pre­mis­ses de cre­ació ben pre­es­ta­bler­tes. La Husq­varna Nuda 900 va en aquesta línia i esdevé un d'aquells tipus de model que no es poden enca­bir dins un seg­ment con­cret. És una moto amb un aire i un estil real­ment fres­cos i inno­va­dors, que pre­su­meix de pro­por­ci­o­nar una con­ducció molt espor­tiva, alhora que pos­si­bi­lita un gran equi­li­bri en ver­sa­ti­li­tat i tipus d'ús. És a dir, gràcies a la seva eficiència i pre­cisió, la Nuda pot ser una gran ali­ada quan es tracta de des­car­re­gar adre­na­lina, però també una excel·lent com­pa­nya de viatge si se l'equipa de les nom­bro­ses i vari­a­des opci­ons que ofe­reix la marca, com ara pan­ta­lles davan­te­res i male­tes. I també se'ns mani­festa com una eficaç còmplice per aju­dar-nos a moure'ns dins la ciu­tat, fruit d'una mani­o­bra­bi­li­tat i capa­ci­tat de movi­ments real­ment nota­bles.

Una de les prin­ci­pals carac­terísti­ques d'aquesta cre­ació d'Husq­varna és el dis­seny mar­ca­da­ment mini­ma­lista i tren­ca­dor. La car­ros­se­ria esgri­meix mus­cu­la­tura i agres­si­vi­tat, i el xassís mul­ti­tu­bu­lar queda al des­co­bert i ofi­cia d'escu­der a un poderós motor de cos atlètic i gran impacte; el color ver­mell de la tapa de balan­cins deixa pocs dub­tes res­pecte de la deter­mi­nació d'un pro­pul­sor que, dei­xem-ho clar, és l'autèntica ànima d'aquesta espec­ta­cu­lar moto, qua­li­fi­ca­ble com de mes­cla entre una naked i una super­mo­tard. Una moto que pre­senta tocs per­so­nals i dife­ren­ci­a­dors: el far davan­ter de for­mes futu­ris­tes, la part cen­tral amb línies mar­ca­da­ment rec­tes i la zona poste­rior, molt ele­vada, rema­tada per una elegància excep­ci­o­nal. Els dis­se­nya­dors de la marca ita­li­ana han optat per car­re­gar de plàstic la part infe­rior del seient i així ama­gar sub­til­ment el dipòsit de com­bus­ti­ble, col·locat en aquesta zona per afa­vo­rir la dis­tri­bució de pesos i opti­mit­zar el punt de gra­ve­tat.

A qui el tempti l'avant­guar­dista Husq­varna Nuda 900 podrà triar entre les vari­ants estàndard i R. En el moment de tan­car aquesta edició se'n des­co­nei­xia quin seria el preu al mer­cat esta­tal i l'única referència era que la R seria uns 1.600 euros més cara, atès el seu supe­rior equi­pa­ment. Dife­ren­ciar-les és fàcil, ja que la bàsica és de color negre, men­tre que la R exhi­beix les tona­li­tats ver­me­lla i blanca, igual que els models de com­pe­tició de la firma ita­li­ana.

MOTOR:
Bicilíndric. 898 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
105 CV a 8.500 rpm.
PARELL:
100 Nm a 7.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, tipus Trellis.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 48 mm / Monoamortidor.
FRENS:
Doble disc 320 mm / Disc 265 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,495 m.
ALTURA SEIENT:
0,870 m. (0,860, opcional).
PES:
174 kg.
WEB:

Caràcter, lleugeresa, precisió i sensibilitat

La Nuda 900 utilitza el resolutiu motor de la BMW F 800 R, degudament retocat per treure'n encara més caràcter. Les xifres de 105 CV i 100 Nm són realment sorprenents en un motor que destaca perquè té una corba de potència molt lineal, nivell de vibracions mínim i un consum força compensat, traduït en una autonomia de 260 quilòmetres amb només 13 litres de gasolina, la màxima capacitat del dipòsit.

Quant a la part de cicle, Husqvarna ha utilitzat la base de la BMW F 800 GS i l'ha redissenyat per treure'n el rendiment màxim i rebaixar-li el pes fins a 174 quilos. Disposa d'una pipa de direcció més rígida, amb un angle de direcció inferior. És 50 mm més curta entre eixos que la BMW i inclou components d'alta qualitat, com ara la forquilla invertida Sachs, el monoamortidor Öhlins i l'equip de frens Brembo, amb pinça monobloc i doble disc de 320 mm a la roda davantera de la versió R.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.