Renoi, quin nivell!
Ho vam constatar en la versió CW i ara ho confirmem amb el Sedan. El Hyundai i40 dóna perfectament la talla per ser un dels referents de la seva categoria
Quatre mesos després de l'arribada de l'i40 CW, Hyundai ja té al mercat l'esperada versió Sedan, que tanta expectació i bona opinió va generar l'any passat en la presentació mundial d'aquest model al Saló de Barcelona. L'esplèndida figura d'aquest i40, uns preus per sota dels del CW –la gamma dièsel comença en 20.690 euros, descompte promocional inclòs– i el superior nombre de motors, són factors a favor d'aquest nouvingut al segment D, el tercer en volum de vendes i en el qual tant per aspecte com per qualitat l'i40 està al nivell dels millors.
Mentre que a Europa les preferències en aquesta categoria van dirigides cap a les versions familiars –per això el CW va arribar primer– i a Catalunya també se les valora com cal, en el conjunt del mercat estatal les berlines s'imposen amb notable diferència (80,3%), la immensa majoria amb motor dièsel. És per això que les bones expectatives de Hyundai amb aquest i40 Sedan tenen un fonament d'allò més coherent. Quan el vam veure per primera vegada a Barcelona ens va captivar pel seu aspecte i, més encara, per la qualitat dels materials i construcció. I quan a finals d'estiu vam provar el CW vam entendre per què Hyundai afirma que aquest és el millor cotxe que ha fabricat. Ara, amb el Sedan, tornem a confirmar que no tot queda en una magnífica imatge, sinó que aquest cotxe també convenç d'allò més en conduir-lo i viatjar-hi, perquè tramet bon tacte, és molt còmode (els 2,77 m de distància entre eixos garanteixen una notable amplitud interior), àgil (gira en menys d'11 m i amb 2,8 voltes del volant), dòcil, molt ben insonoritzat, ben dotat d'equipament i amb un maleter considerable (505 litres). Una delícia. I si fa l'efecte que als motors no els sobra potència, en general va prou ben servit.
A l'i40 se li nota que ha estat concebut a la central de disseny de Hyundai a Rüsselsheim (Alemanya) amb la vista posada exclusivament en els mercats europeus i d'acord amb els seus habituals estàndards de qualitat. Totes les versions porten de sèrie nou airbags (inclòs el de cames per al conductor), control d'estabilitat amb corrector de trajectòria, llums de gir, assistència en arrencada en pendents i fre de mà elèctric. I en els turbodièsel de 136 CV, alerta de canvi de carril.
Invertir en l'eficiència
Una tercera part dels 9.300 milions d'euros que Hyundai invertirà aquest any anirà destinada a les energies eficients. En el Hyundai i40 en tenim una mostra amb els motors Blue Drive de gasolina i dièsel, dotats de sistema Start/Stop i complementats per pneumàtics de baixa resistència al fregament, gestió de l'alternador i un dispositiu a la reixeta davantera que intervé per millorar l'eficiència aerodinàmica. El resultat, afegit a l'esglaonament de les relacions del canvi manual, es nota en els baixos consums de les versions que porten aquests propulsors i en l'exempció de pagar l'impost de matriculació.
Una marca en progressió
La versió Sedan de l'i40 és la primera de les sis novetats que Hyundai ens presentarà aquest any. La marca coreana continua progressant arreu del món i ha tancat els comptes de l'any 2011 amb un 12,3% d'increment global de vendes respecte del 2010. A Europa ha arribat fins a les 403.015 unitats i ha augmentat un 2,9% la seva quota de mercat, un 0,3% més que el 2010. En el mercat estatal els números també han seguit la mateixa tendència, en aquest cas amb 28.257 unitats venudes, que equivalen al 3,65% del total, un 0,5 més que en l'exercici precedent. L'objectiu per al 2012 en aquest mercat és arribar al 4% de quota.