Canals

Assalt al lideratge

El Yamaha X-Enter arriba amb moltíssima força en el segment dels escúters urbans gràcies a un disseny molt modern, aptituds fantàstiques i un nivell de seguretat de primera fila

Els actuals referents entre els escúters urbans de roda alta hauran d'estar molt pendents del impetuós i enèrgic competidor que tindran en l'X-Enter de Yamaha, un model que se'ns presenta decidit a plantar cara als millors de la seva categoria. El motor, el Yamaha Minarelli de 125 cc gestionat per injecció electrònica i refrigerat per aigua, és un dels punts més destacats d'aquest nou escúter. Un propulsor que ha sigut renovat a fons per fer-lo encara més suau i còmode de conduir que en les versions anteriors. Se li han incorporat noves tecnologies per reduir les vibracions, pistons més lleugers d'alumini forjat, tractament ceràmic en el cilindre i un eix d'equilibrat senzill però d'allò més efectiu.

Aquestes modificacions reverteixen en una suavitat de funcionament excepcional. I, a més, s'ha pogut acoblar el motor al xassís amb un suport pivotant progressiu com el que s'utilitza habitualment en les motos convencionals. Una solució que aporta una fermesa superior en tots els sentits i augmenta considerablement l'estabilitat. Per si fos poc, les millores internes aplicades al propulsor també proporcionen una millor eficiència en la relació entre prestacions i consum de gasolina, amb el consegüent benefici mediambiental. I la combinació del perfeccionat sistema d'injecció de combustible amb el nou mapa electrònic també incideix en la suavitat a què hem fet referència abans i alhora en una capacitat d'acceleració més enèrgica

L'atenció que Yamaha ha dispensat a la comoditat en aquest escúter va més enllà del que depèn només del factor motriu. És per això que l'X-Enter ofereix una posició de conducció molt natural i disposa d'un seient ergonòmic i d' altura reduïda, una plataforma plana molt pràctica per als peus –segons Yamaha, la més àmplia del segment– i una guantera frontal situada al mig del manillar, ben pensada i de bona capacitat.

MOTOR: Monocilíndric. 125 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 12,3 CV a 7.500 rpm. PARELL: 11,9 Nm a 7.250 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Automàtic. XASSÍS: Multitubular. SUSPENSIONS: Forquilla convencional / Monoamortidor. FRENS: Disc 267 mm / Tambor 150 mm. ALTURA DEL SEIENT: 0,785 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,385 m. PES: 142 kg. PREU: 2.999 euros. WEB: www.yamaha-motor.es.

Amb la configuració d'una moto convencional

Yamaha ha volgut que aquest sigui un escúter de conducció notablement dinàmica. D'aquí ve la incorporació d'un sistema de suspensió posterior Monocross, al més pur estil d'una moto convencional o del rei dels maxiescúters, el T-MAX, el germà gran de l'X-Enter. Amb aquesta configuració s'aconsegueix una resposta excepcional de la part cicle, a més d'un nivell de seguretat sorprenent. I és que l'arquitectura del xassís, les rodes de 16 polzades amb pneumàtics força amples i desenvolupats específicament per a aquest model, les fermes suspensions i la compacitat de mides fan d'aquest escúter un model precís, ràpid de moviments i ideal per tenir una bona capacitat de maniobra enmig del trànsit urbà més dens. Disposa d'un sistema de frenada diferencial i molt segur, amb compensador automàtic del desequilibri que es pugui produir entre els dos eixos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.