Viatgera? Sí, però també molt esportiva
Com a requisits bàsics de les motos enfocades cap als viatges hi ha la protecció aerodinàmica, la comoditat i la polivalència. Tres valors als quals la KTM 990 SMT afegeix un plus d'esportivitat i radicalitat que dóna encara més dimensió al gaudi
KTM va decidir tenir presència en el segment de motos viatgeres i va concretar la idea amb la ràpida i precisa 990 SMT. Un model de paral·lelisme ben accentuat amb la versàtil Adventure, que va néixer fa més d'una dècada i va servir de base per a la creació de la que gairebé amb total certesa és la viatgera més esportiva que hi ha actualment. A mig camí entre l'Adventure i la 990 Supermotard (SM), amb les que comparteix gairebé la totalitat de components, aquesta versió Touring aconsegueix més bona nota en maniobrabilitat, ergonomia, comoditat i protecció aerodinàmica. Tot això sense renunciar a grans dosis d'esportivitat i sensacions de conducció.
Sens dubte, aquest és el seu punt més destacat. I és que aquest conjunt de bones maneres propicia una moto de gran versatilitat amb el toc essencial que qualsevol KTM té en la seva filosofia: el Ready to Race, és a dir a punt per competir. Ja des de la posició de conducció, avançada i dominant sobre la roda davantera, es percep de quin peu calça aquesta 990 SMT. El cos queda ben acoblat a l'ampli i robust seient, i amb una lleugera tendència a encorbar l'esquena, la qual cosa permet mantenir un bon angle dels braços i adoptar una posició esportiva però també prou còmoda. D'estètica aconseguida, la pantalla i el carenat davanter actuen amb gran eficàcia, fins i tot per als conductors alts.
Però aquests factors de comoditat és com si passessin a un segon terme quan en recórrer uns quants quilòmetres es posa de manifest l'enorme facilitat de conducció d'aquesta moto de volum i pes notables, la qual es mou amb una soltesa realment sorprenent. La rigidesa del xassís, la distribució dels pesos, l'efecte de les suspensions White Power (WP) i les geometries d'aquest conjunt tan esportiu permeten executar uns moviments tan precisos com efectius, sense esforços i amb una seguretat magnífica. N'hi ha prou amb un lleuger moviment per obtenir girs sobris i ràpids sigui quin sigui l'angle del revolt. I sentint-se amb confiança, perquè sempre s'és a temps de rectificar gràcies al fet que el pas per revolt d'aquesta 990 SMT sembla no tenir límits.
La doble cara del motor LC8
KTM té en el seu motor bicilíndric LC8 un dels millors arguments per propiciar que els conductors més agosarats gaudeixin de grans sensacions i prestacions; pròpies, fins i tot, d'alta competició. I és que aquest propulsor aporta el vigor i el temperament per fer que cada viatge es faci sempre amb un bon somriure, gràcies sobretot a la seva potència i l'empenta. El desplegament d'energia que evidencia des de règims baixos esdevé fàcilment dosificable amb la intervenció de la injecció electrònica Keihin i un canvi molt ben esglaonat, suau i esponjós, valors destacables en un model apte per dur a terme llargs recorreguts sense que la fatiga passi factura. Una viatgera com cal, doncs. Però també mostra el vessant més atrevit i desinhibit a partir del moment en què l'LC8 supera les 4.000 rpm i la KTM 990 SMT fa brollar sense cap tipus de mirament l'adrenalina del conductor.
La seguretat, un punt vital
Tot i ser un dels models més esportius dins el segment de viatgeres d'alta cilindrada, a la KTM 990 SMT també se la pot qualificar de molt i molt segura. En aquesta apreciació hi té un gran paper al sistema de frenada ABS de Bosch, amb doble disc davanter de 305 mm i pinça Brembo de quatre pistons.
Com més equipada millor
Defenses pel motor, protector de càrter, parafangs de carboni, navegador, etc. La llista de complements per a aquesta moto és realment llarga, perquè com més equipada estigui la 990 SMT més preparada estarà per viatjar. Com a elements imprescindibles citarem el seient ergonòmic, la pantalla alta i les maletes laterals.