Canals

Viatgera? Sí, però també molt esportiva

Com a requisits bàsics de les motos enfocades cap als viatges hi ha la protecció aerodinàmica, la comoditat i la polivalència. Tres valors als quals la KTM 990 SMT afegeix un plus d'esportivitat i radicalitat que dóna encara més dimensió al gaudi

KTM va decidir tenir presència en el segment de motos viatgeres i va concretar la idea amb la ràpida i precisa 990 SMT. Un model de paral·lelisme ben accentuat amb la versàtil Adventure, que va néixer fa més d'una dècada i va servir de base per a la creació de la que gairebé amb total certesa és la viatgera més esportiva que hi ha actualment. A mig camí entre l'Adventure i la 990 Supermotard (SM), amb les que comparteix gairebé la totalitat de components, aquesta versió Touring aconsegueix més bona nota en maniobrabilitat, ergonomia, comoditat i protecció aerodinàmica. Tot això sense renunciar a grans dosis d'esportivitat i sensacions de conducció.

Sens dubte, aquest és el seu punt més destacat. I és que aquest conjunt de bones maneres propicia una moto de gran versatilitat amb el toc essencial que qualsevol KTM té en la seva filosofia: el Ready to Race, és a dir a punt per competir. Ja des de la posició de conducció, avançada i dominant sobre la roda davantera, es percep de quin peu calça aquesta 990 SMT. El cos queda ben acoblat a l'ampli i robust seient, i amb una lleugera tendència a encorbar l'esquena, la qual cosa permet mantenir un bon angle dels braços i adoptar una posició esportiva però també prou còmoda. D'estètica aconseguida, la pantalla i el carenat davanter actuen amb gran eficàcia, fins i tot per als conductors alts.

Però aquests factors de comoditat és com si passessin a un segon terme quan en recórrer uns quants quilòmetres es posa de manifest l'enorme facilitat de conducció d'aquesta moto de volum i pes notables, la qual es mou amb una soltesa realment sorprenent. La rigidesa del xassís, la distribució dels pesos, l'efecte de les suspensions White Power (WP) i les geometries d'aquest conjunt tan esportiu permeten executar uns moviments tan precisos com efectius, sense esforços i amb una seguretat magnífica. N'hi ha prou amb un lleuger moviment per obtenir girs sobris i ràpids sigui quin sigui l'angle del revolt. I sentint-se amb confiança, perquè sempre s'és a temps de rectificar gràcies al fet que el pas per revolt d'aquesta 990 SMT sembla no tenir límits.

MOTOR:
Bicilíndric. 999 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
116 CV a 9.000 rpm.
PARELL:
97 Nm a 7.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, en cromomolibdè.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida WP 48 mm / Monoamortidor WP.
ALTURA DEL SEIENT:
0,855 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,505 m.
PES:
198 kg.
PREU:
12.289 euros.
WEB:

La doble cara del motor LC8

KTM té en el seu motor bicilíndric LC8 un dels millors arguments per propiciar que els conductors més agosarats gaudeixin de grans sensacions i prestacions; pròpies, fins i tot, d'alta competició. I és que aquest propulsor aporta el vigor i el temperament per fer que cada viatge es faci sempre amb un bon somriure, gràcies sobretot a la seva potència i l'empenta. El desplegament d'energia que evidencia des de règims baixos esdevé fàcilment dosificable amb la intervenció de la injecció electrònica Keihin i un canvi molt ben esglaonat, suau i esponjós, valors destacables en un model apte per dur a terme llargs recorreguts sense que la fatiga passi factura. Una viatgera com cal, doncs. Però també mostra el vessant més atrevit i desinhibit a partir del moment en què l'LC8 supera les 4.000 rpm i la KTM 990 SMT fa brollar sense cap tipus de mirament l'adrenalina del conductor.

La seguretat, un punt vital

Tot i ser un dels models més esportius dins el segment de viatgeres d'alta cilindrada, a la KTM 990 SMT també se la pot qualificar de molt i molt segura. En aquesta apreciació hi té un gran paper al sistema de frenada ABS de Bosch, amb doble disc davanter de 305 mm i pinça Brembo de quatre pistons.

Com més equipada millor

Defenses pel motor, protector de càrter, parafangs de carboni, navegador, etc. La llista de complements per a aquesta moto és realment llarga, perquè com més equipada estigui la 990 SMT més preparada estarà per viatjar. Com a elements imprescindibles citarem el seient ergonòmic, la pantalla alta i les maletes laterals.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.