Canals

La filosofia del minimalisme

Harley-Davidson manté ben viva l'essència de creacions del passat en els seus nous models d'aquest any. Una prova d'això és la senzilla i alhora bella Softail Slim, de marcada personalitat i amb un disseny basat en el principi que diu que hi ha vegades en què menys esdevé més

Har­ley-David­son ho ha tor­nat a fer, reno­var per enèsima vegada un dels seus models més clàssics i reduir-li els ele­ments super­flus a la mínima expressió. Tot això per ator­gar més pro­ta­go­nisme al cor de la moto, el motor, per tal que esde­vin­gui el cen­tre d'atenció de qual­se­vol amant de l'uni­vers Har­ley. El resul­tat d'aquest retorn als orígens el tenim en la Sof­tail Slim, la qual recorda les clàssi­ques bob­bers dels anys 40 o 50. És un model bàsica­ment sobri però ple de detalls, amb un aspecte inten­ci­o­na­da­ment aus­ter i que deixa de banda gai­rebé la tota­li­tat dels cro­mats tan típics de la marca ame­ri­cana per donar pas al domini de la pin­tura negra amb tocs bri­llants en ele­ments com ara el llum, el mani­llar i les llan­des, de reduïda altura i bona amplada. Fins i tot, les tapes de les cula­tes no estan cro­ma­des sinó poli­des i els cilin­dres són de color negre per dis­si­mu­lar-los sota el com­pacte i arro­do­nit dipòsit.

Ha inci­dit tant la filo­so­fia mini­ma­lista en el dis­seny d'aquesta nova Har­ley que Casey Ket­ter­ha­gen, el res­pon­sa­ble del seu dis­seny, havia deci­dit eli­mi­nar el para­fang davan­ter. Una aposta que, per radi­cal, final­ment no va fruc­ti­fi­car però que sí va ser­vir per reduir-ne tant les pro­por­ci­ons com la presència d'ele­ments en la car­ros­se­ria. N'hi ha, però, que per iden­ti­fi­ca­tius no pas­sen gens des­a­per­ce­buts. Entre els més vis­to­sos hi ha el mani­llar Hollywood, de baixa altura, amb un angle d'allò més mar­cat amb reforçament cen­tral i la pos­si­bi­li­tat (amb l'ele­va­dor pull-back, opci­o­nal) de moure'l cinc centímetres cap enrere sense haver de can­viar cables ni coman­da­ments.

També fan un magnífic efecte la for­qui­lla tipus Sprin­ger, el seient indi­vi­dual amb el vistós enta­pis­sat tuck-and-roll i els cri­da­ners esca­pa­ments shot­gun supe­rior i infe­rior amb silen­ci­a­dors slash-cut. La Sof­tail Slim dis­posa de car­cassa del llum rodó amb llis­tons per­fo­rats, estreps en forma de mitja lluna, tapa del fil­tre de l'aire de forma ova­lada i para­fang poste­rior reta­llat de forma poc con­ven­ci­o­nal. Aquesta Har­ley pot dis­po­sar del paquet de segu­re­tat que inclou l'ABS i el sis­tema de mans lliu­res de pro­xi­mi­tat.

MOTOR:
Twin Cam. 1.688 cc. 4 temps.
PARELL:
132 Nm a 3.250 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Tubular, d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Doble amortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,650 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,650 m.
PES:
305 kg.
PREU:
21.000 euros.
WEB:

Una combinació d'allò més encertada

La Harley-Davidson Softail Slim inclou el reconegut motor Twin Cam 103B de 1.688 cc, ancorat de forma rígida al xassís. Aquest propulsor disposa d'eix de balanceig, és refrigerat per aire forçat i gràcies a l'Automatic Compression Relesase (ACR) aconsegueix una xifra de parell de 132 Nm a un règim molt baix, només 3.250 rpm. El xassís és una imitació del que s'havia utilitzat ja fa molts anys, amb unes línies netes que evoquen l'estil vintage, sense suspensió posterior però sí amb amortidors muntats de forma horitzontal i ben amagats entremig dels tubs del bastidor. L'estructura d'aquesta Softail Slim ha estat concebuda per poder rebaixar al màxim l'altura del seient, que queda a només 65 centímetres del sòl. Això, afegit als estreps situats en una zona molt avançada, es tradueix en una posició de conducció en què les extremitats queden ben estirades.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.