Canals

«Naked» en clau utilitària

Pràctica, polivalent i equilibrada, aquesta és la «naked» adient per a tota mena de públic, des del més expert en dues rodes fins al que busca una nova forma de desplaçar-se, divertida i econòmica

Des que Honda va adqui­rir el com­promís de reduir un 30% les emis­si­ons de CO2 abans de l'any 2020, la marca japo­nesa fa pas­sos ferms en la reno­vació tec­nològica i la defi­nició de la filo­so­fia del que segu­ra­ment seran les noves cre­a­ci­ons de motos en un futur molt pròxim. Més pràcti­ques, econòmiques i fia­bles i que alhora res­pon­guin amb escreix a les exigències d'un ampli ven­tall d'usu­a­ris, des dels més expe­ri­men­tats fins als que s'ini­cien en la con­ducció de vehi­cles de dues rodes.

I això és jus­ta­ment el que ofe­reix la nova Honda NC 700 S, una naked de car­re­tera de dimen­si­ons molt com­pac­tes i gran ver­sa­ti­li­tat i poli­valència. Un model apte per als titu­lars del car­net A2 i que se ser­veix de la tec­no­lo­gia de la inno­va­dora Inte­gra, amb la qual com­par­teix part cicle i motor, un bicilíndric de 670 cc de gran sua­vi­tat de fun­ci­o­na­ment i eco­no­mia d'ús. Un pro­pul­sor pen­sat per ofe­rir una gran capa­ci­tat de parell des de molt bai­xes revo­lu­ci­ons i una corba de potència extre­ma­da­ment lineal. És per això que Honda ha optat per l'arqui­tec­tura de dos cilin­dres en paral·lel, amb una relació de diàmetre per car­rera nota­ble­ment llarga i una forma molt espe­cial de les càmeres de com­bustió. Un motor més pen­sat per a un escúter que no pas per a una naked, amb el cigo­nyal calat a 270 graus, ja que si s'hagués fet a 360 com cor­res­pon­dria no gene­ra­ria cap sen­sació espor­tiva.

La part cicle està basada en un xassís mul­ti­tu­bu­lar d'acer en forma de dia­mant. Si el cen­trat de les mas­ses i l'equi­li­bri dels pesos són els seus millors valors, també cal des­ta­car unes dimen­si­ons d'allò més con­tin­gu­des i bona lleu­ge­resa. Un con­junt que pro­pi­cia una con­ducció extre­ma­da­ment intuïtiva. L'angle de llançament de la direcció de 27 graus i una distància entre eixos molt cur­teta ofe­rei­xen una esta­bi­li­tat molt bona a alta velo­ci­tat i una extra­or­dinària agi­li­tat en els revolts. Vir­tut a la qual també hi apor­ten molt les cor­rec­tes sus­pen­si­ons, amb for­qui­lla davan­tera con­ven­ci­o­nal de 120 mm de recor­re­gut i mono­a­mor­ti­dor poste­rior amb sis­tema Pro-Link ajus­tat pen­sant en la como­di­tat però no per això exempt de bona fer­mesa. La Honda NC 700 S dis­posa d'unes lleu­ge­res llan­des d'alu­mini de 17 pol­za­des, les quals ins­pi­ren una gran con­fiança en tot tipus de situ­a­ci­ons. I també fre­nada com­bi­nada CBS de sèrie, d'excel·lent ren­di­ment i gran tacte.

MOTOR:
Bicilíndric. 670 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
47 CV a 6.250 rpm.
PARELL:
60 Nm a 4.750 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, 6 marxes / Automàtic DCT.
XASSÍS:
Multitubular, d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional 41 mm / Monoamortidor amb sistema Pro-Link.
FRENS:
Disc 320 mm / Disc 240 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,525 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,790 m.
PES:
211 kg.
PREU:
5.549 euros (STD) / 5.999 euros (C-ABS).
WEB:

Ergonòmica i funcional

Versatilitat i funcionalitat són valors destacables de l'NC 700 S, més encara en ser una moto de tipus naked. Disposa d'un gran espai de càrrega –s'hi pot desar un casc integral– en la zona central, allà on normalment hi ha el dipòsit de combustible. Els 14,1 litres de gasolina –suficients per fer quasi 400 km– queden recollits sota el seient i així es rebaixa el punt de gravetat. La posició de conducció sorprèn per la naturalitat i comoditat, pel domini de la roda davantera i la facilitat amb què es posa el peu a terra, gràcies a la reduïda altura del seient, la qual cosa també incrementa la sensació de seguretat.

Una moto per al dia a dia

Honda ha aconseguit crear una moto vàlida per a tot tipus de públic i a la qual normalment tothom s'adaptarà de forma immediata. La part cicle ofereix a parts iguals fermesa, facilitat de conducció i prestacions. I del motor cal destacar l'agradable finesa de funcionament, la gran linealitat en l'entrega de potència (factor determinant en la facilitat de conducció) i les bones prestacions malgrat la sòbria capacitat de sobrerègim. L'NC 700 S és una moto d'allò més polivalent, tan apta per utilitzar-la en el dia a dia com per a una conducció realment dinàmica en carreteres sinuoses en les escapades del cap de setmana.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.