«Naked» en clau utilitària
Pràctica, polivalent i equilibrada, aquesta és la «naked» adient per a tota mena de públic, des del més expert en dues rodes fins al que busca una nova forma de desplaçar-se, divertida i econòmica
Des que Honda va adquirir el compromís de reduir un 30% les emissions de CO2 abans de l'any 2020, la marca japonesa fa passos ferms en la renovació tecnològica i la definició de la filosofia del que segurament seran les noves creacions de motos en un futur molt pròxim. Més pràctiques, econòmiques i fiables i que alhora responguin amb escreix a les exigències d'un ampli ventall d'usuaris, des dels més experimentats fins als que s'inicien en la conducció de vehicles de dues rodes.
I això és justament el que ofereix la nova Honda NC 700 S, una naked de carretera de dimensions molt compactes i gran versatilitat i polivalència. Un model apte per als titulars del carnet A2 i que se serveix de la tecnologia de la innovadora Integra, amb la qual comparteix part cicle i motor, un bicilíndric de 670 cc de gran suavitat de funcionament i economia d'ús. Un propulsor pensat per oferir una gran capacitat de parell des de molt baixes revolucions i una corba de potència extremadament lineal. És per això que Honda ha optat per l'arquitectura de dos cilindres en paral·lel, amb una relació de diàmetre per carrera notablement llarga i una forma molt especial de les càmeres de combustió. Un motor més pensat per a un escúter que no pas per a una naked, amb el cigonyal calat a 270 graus, ja que si s'hagués fet a 360 com correspondria no generaria cap sensació esportiva.
La part cicle està basada en un xassís multitubular d'acer en forma de diamant. Si el centrat de les masses i l'equilibri dels pesos són els seus millors valors, també cal destacar unes dimensions d'allò més contingudes i bona lleugeresa. Un conjunt que propicia una conducció extremadament intuïtiva. L'angle de llançament de la direcció de 27 graus i una distància entre eixos molt curteta ofereixen una estabilitat molt bona a alta velocitat i una extraordinària agilitat en els revolts. Virtut a la qual també hi aporten molt les correctes suspensions, amb forquilla davantera convencional de 120 mm de recorregut i monoamortidor posterior amb sistema Pro-Link ajustat pensant en la comoditat però no per això exempt de bona fermesa. La Honda NC 700 S disposa d'unes lleugeres llandes d'alumini de 17 polzades, les quals inspiren una gran confiança en tot tipus de situacions. I també frenada combinada CBS de sèrie, d'excel·lent rendiment i gran tacte.
Ergonòmica i funcional
Versatilitat i funcionalitat són valors destacables de l'NC 700 S, més encara en ser una moto de tipus naked. Disposa d'un gran espai de càrrega –s'hi pot desar un casc integral– en la zona central, allà on normalment hi ha el dipòsit de combustible. Els 14,1 litres de gasolina –suficients per fer quasi 400 km– queden recollits sota el seient i així es rebaixa el punt de gravetat. La posició de conducció sorprèn per la naturalitat i comoditat, pel domini de la roda davantera i la facilitat amb què es posa el peu a terra, gràcies a la reduïda altura del seient, la qual cosa també incrementa la sensació de seguretat.
Una moto per al dia a dia
Honda ha aconseguit crear una moto vàlida per a tot tipus de públic i a la qual normalment tothom s'adaptarà de forma immediata. La part cicle ofereix a parts iguals fermesa, facilitat de conducció i prestacions. I del motor cal destacar l'agradable finesa de funcionament, la gran linealitat en l'entrega de potència (factor determinant en la facilitat de conducció) i les bones prestacions malgrat la sòbria capacitat de sobrerègim. L'NC 700 S és una moto d'allò més polivalent, tan apta per utilitzar-la en el dia a dia com per a una conducció realment dinàmica en carreteres sinuoses en les escapades del cap de setmana.