Canals

Elegant, seductor i renovat a fons

Peugeot Motorcycles ha renovat a fons l'elegant i eficient Satelis, que amb sis anys de vida i més de 60.000 unitats venudes arreu del món és el puntal de la marca francesa en el segment dels escúters de gran turisme

L'any 2012 és el punt d'inflexió a partir del qual Peugeot ha renovat a fons el maxiescúter Satelis –el 80 per cent de les peces són totalment noves– amb l'objectiu de seguir competint amb força contra els models de qualitat japonesos i italians dins del mateix segment. A primer cop d'ull, al nou Satelis se li veuen encara més suavitzades les línies i el perfil lateral, amb la qual cosa l'elegància ha anat a més. I els estilitzats grups òptics de LED –d'indiscutible similitud amb els dels cotxes de la marca francesa– li aporten un plus de vistositat i avantguardisme. Les mides segueixen sent les mateixes, ja que el xassís és calcat del del seu antecessor. I també ho són les geometries, que continuen proporcionant excel·lent estabilitat i bona capacitat de maniobra. El nou Satelis està equipat amb llanda davantera de 14 polzades i la posterior de 13, amb pneumàtics Michelin City Grip.

En l'apartat motriu les millores han estat substancials. La base del motor és la mateixa però se li ha aplicat el nou sistema de distribució Low Friccion Eficiency, que aporta una suavitat de funcionament realment sorprenent amb un nivell sonor reduït de tres decibels respecte de l'anterior versió. I consumeix un 20 per cent menys de gasolina gràcies al calibratge de la injecció electrònica. Segons els tècnics de Peugeot, gasta 3,6 litres per cada 100 quilòmetres i, omplint completament el dipòsit de 13,2 litres, es té una autonomia de 350 quilòmetres.

Però no tots els canvis del propulsor han significat reduccions, sinó que la potència ha estat incrementada a 15 CV, just en el llindar perquè el Satelis pugui ser conduït pels posseïdors del permís B. El motor també supera de 1.000 rpm l'anterior valor de sobrerègim i autoritza una velocitat punta de 115 km/h. I com ja és norma de Peugeot, s'ha treballat a fons en el capítol de la seguretat, dotant el Satelis 2012 de retrovisors panoràmics i evolucionant en col·laboració amb Nissin l'anterior sistema de frenada ABS fins a convertint-lo en un SBC de nova generació. Està dotat de captador d'antiblocatge a les dues rodes i millora notablement la frenada en circular sobre asfalt mullat.

MOTOR:
Monocilíndric. 124,8 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
15 CV a 9.250 rpm.
PARELL:
11,8 Nm a 7.750 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Embragatge automàtic centrífug.
XASSÍS:
Tubular, d'acer d'alta resistència.
SUSPENSIONS:
Forquilla 37 mm / Doble amortidor.
FRENS:
Disc 260 mm / Disc 210 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,500 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,784 m.
PES:
160 kg.
PREU:
3.990 euros.
WEB:

Confortable i generós en recursos

Tot i disposar d'un motor de baixa cilindrada i en aquest sentit no arribar al nivell dels maxiescúters dotats de propulsors més potents, el Peugeot Satelis respon a la perfecció amb el que es demana als maxiescúters de gran turisme pel que fa a confort, capacitat i equipament. El seient queda notablement baix; el parabrisa –de superfície lliure– i el frontal protegeixen bé el cos, i l'amplitud i habitabilitat són notables. Quant a capacitat, només cal dir que permet encabir dos cascos integrals de talla gran sota el seient –amb obertura a la zona posterior– i múltiples objectes en les diverses guanteres de la zona davantera. I disposa d'un quadre d'informació excepcional, molt bonic, de bon llegir i gens restrictiu en dades. El conductor, per exemple, sap perfectament l'autonomia que li queda al Satelis, que és l'únic escúter de 125 cc que disposa d'aquesta informació a la pantalla.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.