Canals

El rei dels maxiescúters

Basat en el Gilera GP 800 que el grup Piaggio va crear l'any 2007, l'Aprilia SRV 850 el relleva com a maxiescúter més potent i ràpid del món. Ni ha prou de veure'l per creure-ho

Fidel a la seva peculiar filosofia esportiva, Aprilia revoluciona el segment dels maxiescúters amb la seva més recent i rutilant creació, l'SRV 850. O bé, dit d'una altra manera, redefinint el Gilera GP 800 per convertir-lo a la fe del més alt dinamisme que sempre ha estat un distintiu de la marca de Noale. Aquest no és només un escúter d'alta cilindrada sinó que també porta ben marcada l'empremta de l'experiència de tants i tants campionats aconseguits per Aprilia en les competicions motociclistes més importants del món.

L'Aprilia SRV 850 està fet per respondre les exigències esportives més altes d'uns usuaris no disposats a renunciar a la versatilitat i funcionalitat dels escúters gran turisme, que tanta acceptació tenen des de fa uns anys. Per arribar fins aquí, a Aprilia han reconfigurat l'esmentat Gilera GP 800 variant-ne la posició de conducció, reduint-ne el pes del conjunt i canviant-ne una mica l'estètica per apropar-la a la de la superesportiva RSV4.

És una imatge realment imponent i innovadora, en què destaquen elements com el triple far davanter –amb òptiques de contorns punxeguts i entrades d'aire a la part inferior– i la cúpula protectora d'estil racing, de reduïdes dimensions i enfosquida perquè quedi més ben integrada amb la zona superior del frontal. L'SRV 850 disposa d'un més que interessant panell d'instruments amb dos rellotges analògics de grans dimensions i una pantalla central amb múltiples paràmetres d'informació que es poden seleccionar fàcilment des del manillar.

El xassís de doble biga d'alumini amb tubs d'acer d'alta resistència presenta l'espectacular basculant d'alumini ancorat molt rígidament, de manera que el motor queda acoblat amb elements elàstics, per minimitzar l'efecte de les vibracions sobre el conductor. La transmissió s'ha confiat a una robusta cadena Regina; les llandes són de 16 polzades al davant i 15 al darrere, en benefici d'una conducció ferma i segura, i la frenada és d'alta volada, amb discos de gran diàmetre i pinces flotants de doble pistó Brembo Serie Oro. Aquest maxiescúter també disposa d'un pràctic fre d'estacionament, amb la palanca situada en la part posterior de l'escut.

MOTOR: Bicilíndric. 839,3 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 76 CV a 7.750 rpm. PARELL: 76,4 Nm a 6.000 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: Embragatge automàtic. XASSÍS: Doble biga d'alumini i tubs d'acer. SUSPENSIONS: Forquilla convencional 41 mm / Monoamortidor. FRENS: Doble disc 300 mm / Disc 280 mm. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,593 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,780 m. PES: 249 kg. PREU: 9.279 euros. WEB: http://spain.aprilia.com.

Un cor potent i ben carregat de vitamines

Per poder-se erigir en el maxiescúter més potent del món, és evident que cal posseir un motor d'allò més desbordant. És per això que l'SRV 850 disposa d'un bicilíndric de 839, 3 cc en forma de V oberta a 90 graus, refrigerat per aigua, amb distribució de quatre vàlvules per cilindre, doble encesa i alimentat per una injecció electrònica d'última generació. Aprilia l'ha optimitzat amb un nou sistema de control que li permet aconseguir unes xifres espectaculars de potència i parell, i l'ha dotat de dues noves sondes d'oxigen Lambda, l'efecte de les quals no només reverteix en benefici de la potència sinó també en el de la millora en la mescla de combustió perquè el rendiment del propulsor sigui sempre molt lineal i progressiu. A més, i tal com correspon en els temps actuals, també s'han rebaixat el consum, les emissions contaminants per anticipar-se a l'exigència de la futura normativa Euro 4.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.