Canals

És per enamorar-se'n

Extremament bonic i expressiu, i amb tots els gens de Porsche a l'interior, la tercera generació del Boxster exerceix un gran poder d'atracció. I de la mateixa manera que millora el seu antecessor en temperament i comportament, també ho fa en el preu, lleugerament més barat

Qui en el seu dia no va quedar embadalit en contemplar l'espectacular Carrera GT que Porsche va mostrar per primera vegada al Saló del Ginebra del 2003? Doncs bé, nou anys després, la tercera generació del Boxster n'hereta l'essència. Només cal fixar-se en la part frontal i el disseny dels llums o, mirant-lo lateralment, en les generoses entrades d'aire i les línies notablement més estilitzades que les dels seus antecessors. Una paraula el defineix perfectament: preciós. I la influència del Carrera GT es nota també dins l'habitacle amb la consola central sobreelevada, que deixa tots els comandaments perfectament a l'abast del conductor.

Però el nou Boxster ofereix molt més que una estètica d'allò més atractiva. I és que cap dels anteriors canvis generacionals d'aquest model havia estat tan complet com aquest. El xassís és nou, la distància entre eixos ha crescut 6 centímetres (el doble de la llargada de la carrosseria) i les vies també són més amples. La carrosseria és un 40% més rígida i la distribució de pesos, òptima (46/54). El nou Boxster és uns 30 quilos més lleuger que l'anterior i aquí marca la referència entre els roadsters de la seva categoria.

Els motors, amb injecció directa de gasolina i distribució variable, són més potents i sobris en consum que mai. El del Boxster ha baixat de cilindrada però rendeix 10 CV més i gasta un 12,8% menys de gasolina (15,5% amb canvi PDK). En el cas del Boxster S, es manté la cilindrada, guanya 5 CV i baixa un 10,2% en consum. Valor establert en un 14,9% amb transmissió PDK de doble embragatge, la qual permet mantenir la velocitat durant una estona amb el motor al ralentí, efecte amb el qual Porsche fa un símil de la navegació a vela.

Més lleuger, més potent i amb xassís molt més efectiu i frens a l'altura del que correspon, és evident que aquests factors fan del nou Boxster un vehicle per gaudir d'allò més de la conducció. Tant a ritme de passeig –sense pressa, amb el cel per sostre i disfrutant plenament del contacte amb l'aire– com quan se li demana que manifesti el seu caràcter i obliga a agafar fort el volant. La resposta és radical, no cal ni dir-ho. Més encara per qui a més del canvi PDK –absolutament recomanable– s'hagi decidit pel pack Sport Chrono, la suspensió activa PASM, l'autoblocant PTV i les llandes de 20 polzades. Amb aquest conjunt, el nou Boxster S ha estat capaç de voltar al traçat llarg del circuit de Nürburgring (22,8 km) en 7:58, només 18 segons més lent que l'excepcional Carrera S (400 CV). I amb això ja està tot explicat.

BOXSTER: 2.706 cc. 6 cilindres. Injecció directa. 265 CV a 6.700 rpm i 280 Nm a 4.500 rpm.
BOXSTER S:
3.436 cc. 6 cilindres. Injecció directa.. 315 CV a 6.700 rpm i 360 Nm a 4.500 rpm.
CANVI:
Manual, 6 marxes / Automàtic PDK, 7 marxes.
FRENS:
Discos ventilats a les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4.374/1,801/1,282 m.
PES:
1.310 kg / 1.320 kg (S).
De 0 a 100:
5,7 segons / 5.0 segons (S).
CONSUM MITJÀ:
7.7 l/100 km / 8 l/100 km (S).
EMISSIONS DE CO2:
180 g/km / 188 g/km (S).
PREU:
52.789 euros / 67.135 euros (S).
WEB:
www.porsche.es. Els valors d'acceleració, consum i emissions de CO2 corresponen a la transmissió PDK.

Una llarga tradició en biplaces de motor central

Tot i que tothom està d'acord que el Porsche per excel·lència és el 911, aquesta marca acredita una gran tradició en biplaces de motor central. Ho eren, per exemple, els 550 Spyder, 718 RS i WRS i el 904 amb què Porsche va obtenir grans triomfs en competició als anys cinquanta i seixanta del segle passat. L'any 1994 va ser presentat el Boxster al Saló de Detroit i dos anys després va arribar al mercat amb motor de 204 CV. La segona generació va néixer l'any 2005, amb un canvi de disseny, novetats heretades del 911 i potències de 240 i 280 CV (S). Dos anys més tard el Boxster S ja va incloure motor d'injecció directa (per primer cop superava els 300 CV) i transmissió PDK. Fins a l'arribada d'aquesta tercera generació s'han fabricat 242.000 unitats del Boxster, que continua fidel al concepte de motor central i dos maleters, amb 150 litres de capacitat el davanter i 130 el posterior.

Capota totalment nova

N'hi ha prou prement un polsador per treure o posar la capota del Boxster, operació que realitzen dos motors elèctrics i es completa en només 9 segons, amb el cotxe aturat o circulant fins a 50 km/h. Comparada amb les dels anteriors Boxster, la capota és innovadora. D'una banda perquè la lona especial i l'enconxat interior han fet baixar a la meitat el soroll dins l'habitacle en circular a 100 km/h. I també perquè permet prescindir de l'habitual tapa quan està plegada. I és que el marc de magnesi de la part davantera ha guanyat dimensió i fa aquesta funció, la qual cosa permet estalviar 12 quilos.

PDK per només 505 euros

El preu de la transmissió automàtica de doble embragatge del Porsche Boxster és de 2.375 euros. Ara bé, qui es decideixi per ella en la versió S n'hi costarà només 505. És la conseqüència de l'efecte del PDK en el menor consum de gasolina i emissions de CO2, que baixen de 206 g/km a 188. Això inscriu el Boxster S en un altre tram de l'impost de matriculació, que suposa un estalvi de 1.870 euros. Un incentiu que cal tenir present en aquest model tan emocional i que fins ara normalment ha estat més demanat amb canvi manual. Pel que fa al Boxster de base, ara costa 516 euros menys que l'anterior.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.