Canals

Un símbol amb el cor renovat

A més de les encantadores línies pròpies de la Vespa i virtuts com la facilitat de conducció i sentit pràctic, les flamants versions LX i S tenen en el nou motor de tres vàlvules un altre argument al seu favor

No és cap secret que la Vespa repre­senta un dels símbols més sig­ni­fi­ca­tius de la història de les motos, de l'estil italià i, retro­ce­dint en el temps, d'una manera d'enten­dre la vida. Uns valors que sota la tutela de Piag­gio tor­nen a tenir una gran força. I és que si l'essència del pas­sat, de la lli­ber­tat i de la bellesa està molt ben valo­rada en l'actual món de la moto, la Vespa manté a la per­fecció l'essència d'aquell model que va néixer avançat al seu temps.

Ara, amb 66 anys d'història i més de 17 mili­ons d'uni­tats venu­des arreu del món, aquesta icona per excel·lència d'escúter urbà es moder­nitza amb dues ver­si­ons d'allò més esti­lit­za­des: la LX, de clara vocació clas­sista, i la S, d'accent més espor­tiu. La LX se'ns mos­tra esplèndida, ele­gant i plena de detalls. Sobre­tot en la zona fron­tal, on des­ta­quen els cro­mats en l'avi­sa­dor acústic i la menuda cresta de for­mes carac­terísti­ques. Dis­posa de para­fangs davan­ter, llan­des d'alu­mini de cinc radis, roda davan­tera d'onze pol­za­des i un toc magnífic com és el logo de Vespa inte­grat en els punys.

Els aca­bats són molt acu­rats, sobre­tot en la zona de la ins­tru­men­tació i en el pràctic espai rere l'escut, ideal per por­tar objec­tes de reduïdes dimen­si­ons. La part cicle dis­posa de la clàssica estruc­tura d'acer amb sus­pensió davan­tera de braç oscil·lant –d'ori­gen aeronàutic– i amor­ti­dor de doble efecte, igual com el poste­rior, ajus­ta­ble en precàrrega en qua­tre posi­ci­ons. Un con­junt que aporta efec­ti­vi­tat i como­di­tat en qual­se­vol tipus de situ­ació.

De la versió S, se'n pot dir que és l'autèntica hereva de l'espe­rit espor­tiu de Vespa. La seva imatge és més dinàmica i fresca, sense dis­si­mu­lar gens ni mica que va diri­gida a un públic emi­nent­ment jove o d'espe­rit juve­nil. L'aspecte és més mini­ma­lista, alguns cro­mats són subs­tituïts per detalls de color negre i tant la forma qua­drada del llum i els miralls com la cor­bata fron­tal dife­ren­cien fàcil­ment aquesta versió, que res­pecte de la LX també pre­senta gra­fis­mes dife­rents al qua­dre d'indi­ca­dors.

MOTOR: Monocilíndric. 124 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 11,6 CV a 8.250 rpm. PARELL: 10,7 Nm a 6.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica PI. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: Variador automàtic CVT. XASSÍS: Làmines d'acer amb reforços laterals. SUSPENSIONS: Monobraç amb amortidor/ Monoamortidor hidràulic. FRENS: Disc 200 mm / Tambor 210 mm. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,280 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,785 m. PREUS: 3.189 euros (LX) i 3.489 euros (S). WEB: www.es.vespa.com.

El motor de tres vàlvules, una petita joia

Més enllà del que és estrictament estètic, la novetat tecnològica més important d'aquesta Vespa és el nou motor de tres vàlvules –dues d'admissió i una d'escapament– que optimitza prestacions, consum i emissions respecte de les versions anteriors de dues vàlvules. Aquest propulsor monocilíndric de 125 cc i quatre temps disposa d'una avançada injecció electrònica, baixa fricció dels elements interns, nou cigonyal, arbre de lleves sobre coixinets, balancins amb rodaments i sistema de refrigeració –per aire forçat– redissenyat. Disposa d'engegada elèctrica –més silenciosa i eficient– i, comparat amb el de dues vàlvules, millora substancialment les prestacions, tant de potència (7%) com de parell (10%), acceleració i velocitat (2%). I el consum de gasolina s'ha reduït un 30% mentre que els intervals de manteniment ara estan programats cada 10.000 quilòmetres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.