Canals

Algú vol anar a l'aventura?

Sobre la base de la rutilant i espectacular XTZ 1200 Z Super Ténéré, Yamaha n'ha creat una versió més robusta, imponent i transgressora

La gran experiència de Yamaha en aquest tipus de motos i el seu palmarès en les competicions més dures donen com a resultat models com ara la imponent XTZ 1200 Z Super Ténéré Worldcrosser. Una superba trail de gran cilindrada desenvolupada per oferir moments inoblidables als esperits més aventurers. I és que la base és ja per si mateixa molt bona. Una moto decididament valenta, però més efectiva sobre l'asfalt que en condicions tot terreny.

L'elàstic i progressiu motor bicilíndric de 1.199 cc es deixa portar d'allò més bé, sense renunciar a una empenta excepcional i acceleracions vigoroses. La transmissió és per Cardan –fiable i de baix manteniment–, disposa de control de tracció amb tres modes d'ús i frenada combinada amb ABS que fins i tot es pot utilitzar en pistes forestals gràcies al seu excel·lent calibratge. Tot i el seu volum i pes, aquesta Yamaha permet realitzar una conducció força esportiva, àgil i còmoda gràcies a un xassís d'allò més ben trenat, amb centre de gravetat molt baix i repartiment de pesos ben aconseguit. I sense deixar de banda les boniques i robustes llandes d'alumini sense càmera i amb radis, les fermes suspensions en ambdós eixos i el seient regulable en altura.

MOTOR:
Bicilíndric. 1.199 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
110 CV a 7.250 rpm.
PARELL:
114,1 Nm a 6.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor.
FRENS:
Doble disc 310 mm / Disc 282 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,540 m.
ALTURA DEL SEIENT:
De 0,845 a 0,870 m.
PES:
261 kg.
PREU:
17.349 euros.
WEB:

Un «kit» molt agressiu

La denominació Worldcrosser correspon a un kit molt especial que inclou un escapament Akrapovic, protectors per al dipòsit i uns exclusius adhesius que emfatitzen el caràcter aventurer d'aquesta versió tan diferenciadora. També comprèn components fabricats amb fibra de carboni, com ara els panells laterals i els protectors de forquilla, escapament i xassís, que protegeixen i augmenten la sensació esportiva. I també hi ha recobriments d'alumini de color negre anoditzat a la Cardan, el fre posterior i l'extensió de la quilla. Aquest kit també es pot acoblar, en forma d'accessori, a la XTZ 1200 Z Super Ténéré de sèrie.

Repleta de tecnologia

Tot i tractar-se d'una moto que perceptiblement és una hard enduro i que ha estat ajustada per a un ús més off road, la tecnologia té un paper fonamental en aquest tipus d'utilització. I és que tant el volum com el pes intervenen en contra de la conducció en certes situacions fora de carretera, però gràcies als ajustaments del motor, el bon treball del control de tracció YCC-T i el sistema de frens unificat intel·ligent amb ABS, l'usuari pot controlar aquesta Super Ténéré amb molta suficiència en aquests ambients. I fins i tot divertir-se amb escreix quan les pistes són més aviat amples i amb revolts de radi llarg.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.