Canals

Encara més competitives

Als models «off road» de KTM els avala l'etiqueta de ser dels més competitius que hi ha actualment al mercat. Però no per això la marca austríaca s'ha relaxat en la nova generació 2013

El codi genètic i els múltiples èxits en competició són els millors referents de l'essència de KTM, una marca sempre en evolució i a la recerca constant d'innovacions. Uns valors amb els quals la gent que sap de què va sempre mira amb bons ulls els productes de la firma austríaca, dels més competitius del mercat. Una consideració que KTM s'ha guanyat a pols i manté en la gamma 2013, la qual reflecteix amb fidelitat la filosofia ready to race, és a dir, a punt per competir.

És evident que els enginyers de KTM no deixen de pensar en com extreure encara més suc als seus models, any rere any. I per això han decidit refermar les virtuts de cadascun d'ells i resoldre aquells petits handicaps que poden tenir i que, tot sigui dit, són cada vegada més difícils de trobar. En la part de cicle de tota la gamma EXC d'enduro, s'ha augmentat la sensibilitat, fermesa i estabilitat de les suspensions White Power utilitzant alguns materials de nova fornada i un oli de diferent densitat. També ha estat incrementada la resistència i l'aspecte de les llandes fabricades per Giant, que incorporen un nous pneumàtics Maxxis més resistents, que aporten més estabilitat en els revolts i augmenten la tracció. En línies generals, la gamma EXC té una aparença més agressiva i se'ns presenta decorada amb nous grafismes. Els nous punys ofereixen un gran tacte; el dipòsit de gasolina té més capacitat (9,5 litres) i els models de 4 temps equipen un nou silenciador d'alumini i filtre de combustible situat sota el dipòsit, entre l'injector i el connector, per facilitar-ne el control i la substitució.

Novetats motrius.

Però les novetats més substancials de cadascuna de les EXC es troba en els motors. Els de 2 temps han estat revisats en la culata, la caixa de canvis i el cablejat. La versió de 200 cc disposa d'engegada elèctrica, i les de 250 i 300 cc, d'embragatge DDS (Damped Diaphragm Steel) d'acer d'alta resistència.

Pel que fa als models de 4 temps, cal destacar la superior protecció dels elements elèctrics envers l'aigua en la versió de 250 cc i la reducció de pes en la de 350 cc gràcies a la fabricació del motor a partir d'un aliatge d'alumini. I també la renovació de la injecció electrònica Keihin en les versions superiors –450 i 500 cc–, el propulsor de les quals és més compacte i lleuger, però sense pèrdua d'efectivitat. Aquestes dues poderoses versions disposen també d'una biela més lleugera i resistent i s'ha adaptat un eix de balanç lateral que fa de bomba d'aigua alhora que redueix les vibracions del motor.

El gran aparador de la nova gamma enduro de KTM serà a la 99 edició dels ISDE, sis dies de competició en condicions extremes que aquest any es disputaran del 24 al 29 de setembre a Saxònia (Alemanya).

Per als petits campions

KTM no s'ha oblidat del planter de l'off road i ha preparat una gamma molt especial de minimotos, amb cilindrades des de 50 cc (automàtica) fins a 65 cc i 85 cc, amb canvi manual de sis marxes. Totes tenen una nova plàstica, seient més ergonòmic, suspensions reajustades, manillar de nou disseny i elements del motor i l'embragatge optimitzats.

Màxima agressivitat

Els nous models de motocròs de KTM són més competitius, més de fàcils de pilotar i mostren una imatge més agressiva. Per arribar fins aquí s'han incrementat les prestacions dels motors, s'ha millorat globalment la gestió electrònica i s'ha reforçat el xassís. També s'han reajustat les suspensions i el manillar té un nou disseny, en benefici de l'ergonomia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.