Canals

Guanyar els minuts decisius

El Parlament Europeu reclama que sigui obligatòria la implantació del sistema e-Call en tots els cotxes a partir del 2015. Es preveu que aquesta mesura podria salvar 2.500 vides cada any

Només un 0,4% dels automòbils que circulen als països de la Unió Europea van equipats amb l'e-Call, sistema que envia automàticament un missatge d'alerta als serveis d'emergència 112 i via satèl·lit comunica la situació exacta del vehicle en cas d'activació d'algun dels dispositius pirotècnics de seguretat, senyal inequívoc d'accident o incident. La immediatesa ajuda a escurçar notablement el temps entre el moment de l'accident i l'arribada dels serveis mèdics, uns minuts que solen ser decisius en cas de lesions greus o molt greus.

A principis d'aquest mes el Parlament Europeu va aprovar un informe en què reclama a la Comissió Europea que posi en marxa una legislació que a partir de l'any 2015 faci obligatòria i gratuïta la implantació de l'e-Call en tots els cotxes dels països de la Unió Europea i que també es consideri la possibilitat d'estendre'l a la resta de vehicles motoritzats (camions, autocars, autobusos i motos). Es calcula que amb el sistema e-Call instal·lat en tots els vehicles es reduiria de 2.500 el nombre de víctimes mortals d'accidents de trànsit cada any i d'un 10 a un 15% el de ferits greus.

Un envelliment molt preocupant

El Parlament Europeu va posar fil a l'agulla en el tema de l'e-Call una setmana després que la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor (Fecavem) hagués expressat la seva preocupació pel progressiu envelliment del parc automobilístic de Catalunya. I és que un total d'1.614.086 vehicles (un 43% dels que hi havia en circulació a Catalunya al mes de gener) tenen més de 10 anys d'antiguitat. És més, un 15,45% d'aquests superen els 15 anys i haurien de ser retirats immediatament de la circulació en benefici de la seguretat viària i del medi ambient. Cal tenir en compte que cap d'aquests vehicles porta dispositius de seguretat tan elementals com són l'ABS, els airbags i el control d'estabilitat. I que, a més, consumeixen molt més combustible i emeten molts més gasos –no filtrats– a l'aire. I també cal tenir present que sovint se'n deixa força de banda el manteniment, la qual cosa no fa res més que agreujar la situació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.