Canals

Fins on anem? Som-hi, doncs!

Fa cinc anys que BMW va aportar a la seva gamma GS dues versions fetes per gaudir-ne al màxim en qualsevol tipus de terreny i aptes per a llargs desplaçaments. Ara en presenta l'evolució

Millorar el que ja era bo. Aquesta és la declaració d'intencions de BMW en la presentació de les F 700 GS i F 800 GS, dues versions capaces de recórrer llargues distàncies tant sobre asfalt com fora d'ell. De fet es tracta de l'evolució natural de les F 650 GS i F 800 FS cinc anys després del seu naixement. Dues versions de presència poderosa, les quals comparteixen motor, xassís, relacions del canvi i uns quants elements més, però enfocades a una utilització diferenciada. La 700 GS, amb seient 6 cm més baix, 1,6 cm més curta entre eixos i 10 CV menys de potència, va dirigida a qui es plantegi combinar la mateixa moto en el dia a dia i les estones d'oci, mentre que la 800 GS té com a destinataris els que busquen el gaudi màxim tant en carretera com en condicions off road.

Les xifres d'ambdues versions són idèntiques en consum de gasolina en carretera (4,5 litres de mitjana entre 90 i 120 km/h) i també pràcticament calcades en la capacitat d'acceleració d'un motor ben conegut, que reacciona amb caràcter en qualsevol règim i en fa prou amb 4,1 segons (dues dècimes més en la 700 GS) per passar de 0 a 100 km/h.

Respecte de les seves antecessores, les BMW F 700 i 800 GS mantenen invariada l'estructura del xassís –amb el motor com a element autoportant–, la subestructura posterior i el basculant d'alumini. Ara, però, l'F 700 comparteix amb la versió superior els dos discos de fre a la roda davantera i totes dues porten de sèrie per primera vegada la nova generació del sistema ABS de dos canals de BMW Motorrad. Un eficaç element de seguretat que opcionalment es pot complementar amb el control automàtic d'estabilitat –evita que la roda posterior patini en accelerar– i una novetat en aquest segment de motos d'enduro: la suspensió posterior ajustable electrònicament, sistema que permet al conductor triar entre tres modes –Confort, Normal i Sport– prement només un botó situat al manillar. També com a opció i només per a la 800 GS hi ha la suspensió que permet escurçar l'altura respecte del sòl.

MOTOR: Bicilíndric. 798 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 75 CV / 85 CV* PARELL: 77 Nm / 83 Nm* ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. CANVI: Manual, sis marxes. XASSÍS: Multitubular, d'acer. SUSPENSIONS: Forquilla telescòpica / Basculant de doble braç i una sola peça. FRENS: Doble disc 300 mm / Disc 265 mm. ABS de sèrie, desconnectable.. LLARGADA: 2,280 m / 2.320 m* DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,562 m/1.578 m* ALTURA DEL SEIENT: 0,820 m / 0,880 m* PES: 209 kg / 214 kg* PREU: 8.800 euros / 10.750 euros* WEB: www.bmw-motorrad.es. (*) Valors corresponents a l'F 800 GS.

No tan iguals

Més enllà de les identificacions i formes subtilment diferents en el carenat, els bons observadors no tindran cap dificultat per diferenciar aquestes dues noves GS. Les llandes són de foneria i 19 polzades la davantera de l'F 700 i de radis creuats i 21 polzades en el cas de l'F 800. El manillar de la primera és d'acer, mentre que el de la seva germana és d'alumini, i també canvien les forquilles, convencional en la 700 i invertida en la 800.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.