Canals

Reescriure la història

Seat aplica en el nou Toledo, que arribarà el mes que ve, els mateixos principis que 21 anys abans van ser fonamentals en l'èxit de la primera generació d'aquest model: aspecte, amplitud i una favorable relació entre qualitat i preu

Si recor­dem com eren els pri­mers Seat Toledo i ens fixem en les carac­terísti­ques prin­ci­pals de la quarta gene­ració d'aquest model, veu­rem que, en línies gene­rals, la firma de Mar­to­rell rees­criu la història d'acord amb els temps actu­als. Dues dècades després, Seat recu­pera en el nou Toledo allò que en el seu dia va ser tan inno­va­dor com veure una ber­lina de tres cos­sos amb porta poste­rior. I si aquell pri­mer model des­ta­cava també per l'ampli­tud inte­rior i la capa­ci­tat del male­ter, aquest no queda curt. Només cal tenir en compte que és més llarg que qual­se­vol dels seus ante­ces­sors i que acre­dita supe­rior distància entre eixos (2,602 metres) i més bones cotes d'espai dins l'habi­ta­cle en relació amb el Toledo de segona gene­ració, res­pecte del qual també té més capa­ci­tat dins el male­ter, 550 litres en con­fi­gu­ració nor­mal.

A diferència dels seus ante­ces­sors, el nou Toledo ja no és el model de més repre­sen­tació de la marca –rol que assu­mei­xen l'Exeo entre els turis­mes i l'Alham­bra en la gamma de mono­vo­lums–, sinó que omple l'espai que havia que­dat buit entre l'espor­ti­vi­tat carac­terística del León i el supe­rior nivell propi de l'Exeo. I per tenir més argu­ments al seu favor, hi pren posició amb una interes­sant relació entre pro­ducte i preu.

Això no vol dir renun­ciar a la qua­li­tat de cons­trucció ni a la tec­no­lo­gia més actual, sinó fer-ne un ús raci­o­nal. Si ens fixem en el dis­seny inte­rior en tin­drem una expli­cació d'allò més ben sin­te­tit­zada. Se'l veu ben fet, el que ha de tenir és al seu lloc però sense que hi hagi res super­flu, els seients són còmodes i, no cal­dria dir-ho, la posició de con­ducció és per­fecta. I si bé les pre­ferències en motors es pre­ve­uen majo­ritàries pel tur­bodièsel amb canvi de cinc mar­xes, no per això Seat renun­cia a un interes­sant assor­ti­ment de pro­pul­sors de gaso­lina, des del tri­cilíndric 1.2 fins als fantàstics 1.2 TSI de 105 CV –en versió nor­mal i Eco­mo­tive– amb canvi manual de sis mar­xes i 1.4 TSI asso­ciat a la trans­missió automàtica DSG de set rela­ci­ons.

Cer­ta­ment, les xifres de potència no són en cap cas espec­ta­cu­lars; ja hem que­dat que en aquest cotxe no es tracta d'això. Però com que aquest Toledo és molt lleu­ger –només superen lleu­ge­ra­ment els 1.200 qui­los l'1.4 TSI i l'1.6 TDI–, manté un bon ritme de cre­uer gas­tant poc com­bus­ti­ble. En les sus­pen­si­ons (McP­her­son al davant i eix de torsió al dar­rere) no hi ha dis­tin­ci­ons, són comu­nes per a totes les ver­si­ons i estan enfo­ca­des cap al con­fort.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2.
1.198 cc. 75 CV i 112 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 137 g/km.
1.2 TSI.
1.197 cc. 85 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,1 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.2 TSI.
1.197 cc. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 5.0* l/100 km. CO2: 116* g/km.
1.4 TSI.
1.390 cc. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 1.6 TDI.
1.598 cc. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,9* l/100 km. CO2: 104* g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,482/1,706/1,461 m.
PREU:
De 13.990 euros (1.2-75 CV Emoción) a 22.150 euros (1.4 TSI Style).
WEB:
www.seat.es. (*) Versions Ecomotive.

Una denominació que aviat serà milionària

Amb la quarta generació del Toledo, Seat arribarà a la significativa xifra d'un milió d'unitats fabricades amb aquesta denominació. El Toledo va néixer l'any 1991 i va ser el primer model creat per Seat dins el Grup Volkswagen. Amb tres volums ben diferenciats, l'aconseguit disseny i la bona relació entre producte i preu van ser les claus de l'èxit d'aquell cotxe del qual vuit anys se'n van vendre unes 560.000 unitats arreu del món. A finals del 1998 va arribar la segona generació del Toledo, també dissenyat per Giugiaro, l'aspecte de la qual encara ara fa goig. Quan sis anys després Seat li va donar el relleu, la xifra acumulada superava les 860.000 unitats fabricades. La tercera generació del Toledo va trencar radicalment i de la carrosseria berlina es va passar a un singular monovolum de tres cossos, que malgrat ser polivalent i funcional no va agradar. Només se'n van fer 55.000 unitats.

Style, al capdavant

Tres són els nivells d'equipament que Seat ha previst per al nou Toledo. De sèrie, tots porten sis airbags i control d'estabilitat. L'aire condicionat cal pagar-lo com a opció o bé anar al nivell Reference, que també té volant multifunció, ordinador de viatge, ràdio i CD, seient del conductor ajustable en altura i banqueta posterior abatible en dues parts asimètriques. Al capdavant de la gamma, l'Style inclou climatitzador, control de velocitat, quatre alçavidres elèctrics i llandes d'aliatge. Per als més exigents, la llista d'opcions és llarga i interessant.

L'any que ve, més

El nou Toledo disposarà l'any que ve d'un altre motor de gasoil, el TDI de 90 CV, també amb injecció per rail comú i que, igual que l'actual de 105 CV, oferirà gran rendiment i baixes emissions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.