Canals

La fórmula de l'eterna joventut

El Volkswagen Golf arriba a la setena generació perfectament dotat per perpetuar la seva llegenda. Sí, l'aparença física pot semblar més o menys conservadora, però la tecnologia és d'alta volada

Amb 38 anys de vida i més de 29 mili­ons d'uni­tats venu­des, el Golf torna a aga­far una forta embran­zida. Amb aquesta setena gene­ració Volkswa­gen l'ha rejo­ve­nit com­ple­ta­ment, pot­ser no tant d'aspecte –a sim­ple cop d'ull no pre­senta grans can­vis estètics, tot i que hi són– com pel que té a dins. Però es tracta d'un Golf com­ple­ta­ment nou, entorn d'un cen­te­nar de qui­los més lleu­ger que l'ante­rior i amb l'aero­dinàmica rebai­xada a un sig­ni­fi­ca­tiu Cx de 0,27.

Estrena la nova pla­ta­forma modu­lar MQB i és 5,6 centímetres més llarg i 1,3 més ample que el seu pre­de­ces­sor. I com que l'eix davan­ter ha estat avançat 4,3 cm, la distància entre eixos s'ha incre­men­tat fins a 2,637 metres (5,9 cm més que abans). Dins el moder­nit­zat habi­ta­cle, el fre de mà elèctric alli­bera l'espai entre els dos seients davan­ters i la pan­ta­lla tàctil del davan­tal esta­bleix diferències amb el seu inno­va­dor sen­sor de pro­xi­mi­tat. I evi­dent­ment, la supe­rior distància entre eixos i l'incre­ment d'amplada per­me­ten als pas­sat­gers dis­po­sar de més espai i con­fort.

De moment, el nou Golf ofe­reix la pos­si­bi­li­tat de triar entre car­ros­se­ries de tres i cinc por­tes, tres motors de gaso­lina –tots amb injecció directa i sobre­a­li­men­tats–, dos de gasoil, canvi manual o automàtic DSG per als cinc pro­pul­sors i tres línies d'equi­pa­ment i aca­bat, Edi­tion, Advance i Sport. Per supo­sat, la gamma anirà crei­xent amb l'arri­bada d'altres ver­si­ons entre les quals la icònica GTI. Totes les ver­si­ons dis­po­sen de sis­te­mes Start/Stop i de recu­pe­ració d'ener­gia, con­trol d'esta­bi­li­tat, dife­ren­cial XDS, fre anti­xocs múlti­ples i llums de boira i de gir. I si ens fixem en l'equi­pa­ment dis­po­ni­ble opci­o­nal­ment, la con­clusió és que aquest Golf no té res a enve­jar als Volkswa­gen de cate­go­ria supe­rior. Val­guin com a exem­ple els llums de xenó amb assis­tent anti­en­llu­er­na­des, el con­trol adap­ta­tiu de velo­ci­tat, la sus­pensió amb ajus­ta­ment electrònic i el sis­tema d'alerta de canvi de car­ril.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 TSI.
1.197 cc. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 g/km.
1.4 TSI.
1.395 cc. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 120 g/km.
1.4 TSI.
1.395 cc. 140 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 TDI.
1.598 cc. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
2.0 TDI.
1.968 cc. 150 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 106 g/km.
CANVI:
Manual o automàtic DSG.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,255/1,790/1,452 m.
PREU:
De 18.320 euros (1.2 TSI Edition) a 28.960 euros (2.0 TDI Sport 4Motion).
WEB:
www.volkswagen.es. Tots els valors de consum i emissions corresponen al canvi manual.

Cilindres desconnectats

Volkswagen estrena en el motor 1.4 TSI del nou Golf el sistema de gestió activa dels cilindres (ACT). Quan les condicions ho permeten es desconnecten automàticament el segon i tercer cilindres, amb la qual cosa el consum de combustible pot baixar mig litre cada 100 km. Es desactiven en la franja habitual de gir del motor, entre 1.400 i 4.000 rpm.

Més capacitat i comoditat

L'increment de mides del nou VW Golf es nota també en el maleter, que guanya 30 litres de capacitat i arriba als 380, un valor notable dins la seva categoria. Però això no és tot, ja que la boca de càrrega és més ampla i 1,7 cm més baixa. I opcionalment el seient davanter dret es pot abatre completament, solució que permet traslladar objectes de fins a 2,4 metres de llargada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.