Canals

Una fera en llibertat

Kawasaki va donar carta blanca a l'equip de disseny de la Z800 per crear una naked agressiva però còmoda de conduir i, sobretot, emocional

Cap restricció al motor ni al xassís; ni tampoc en la carrosseria que els vesteix. L'equip de disseny de Kawasaki ha tingut absoluta llibertat en la creació de la Z800, amb la qual la marca japonesa recupera l'autèntica essència de la nissaga Z –creada fa 40 anys– i gira full al relatiu conservadorisme de la Z750, l'antecessora. I això de poder fer lliurement i sense cap altre condicionant que demostrar que l'agressivitat no és incompatible amb la facilitat i comoditat de conducció, ha donat com a resultat una moto de les que ja a simple cop d'ull generen el desig de posseir-les.

Fixem-nos, si no, en el disseny de la part frontal i la peculiar forma dels fars, en l'aspecte insinuant quan se la contempla de costat o en l'airosa cua rematada per una singular òptima amb LED en forma de Z. No queda cap dubte, la Z800 té l'aparença d'una fera. I si anem cap a les interioritats veurem que a més de l'aparença també en té el caràcter. A la notable cilindrada del motor cal sumar-hi unes relacions del canvi curtes perquè les acceleracions siguin més enèrgiques. I el xassís principal, concebut per oferir agilitat, maniobrabilitat i una gran sensació d'estabilitat, es complementa amb un subxassís amb peces de foneria d'alumini que millora el punt de gravetat, redueix les vibracions del motor cap al manillar i contribueix que el disseny de tot el conjunt, eminentment esportiu, sigui més estret i rígid respecte del de la precursora d'aquesta Z800.

Canvi de costat.

Si ens fixem en les suspensions veurem que l'amortidor posterior ha canviat de costat –ara és a l'esquerre– i queda molt més a prop de la línia central de la moto, la qual cosa allibera l'espai per al silenciador a la banda dreta i equilibra les masses. I tant aquest amortidor com la forquilla davantera són ajustables en extensió i precàrrega. Pel que fa als frens, els discos davanters tenen un centímetre més de diàmetre i les pinces de quatre pistons milloren la capacitat de control.

Kawasaki ha posat també molta atenció en l'ergonomia, per tal que el conductor faci gairebé cos comú amb la Z800 en carretera, no noti l'efecte dels quilòmetres en recorreguts llargs i tingui una posició ben natural en moure's per la ciutat. En aquest sentit cal destacar la forma més estreta de la part posterior del dipòsit i l'equilibri de mides entre els vèrtexs del triangle que formen el planer manillar, el seient i els reposapeus, en posició més estreta com a conseqüència del reajustament de les palanques del canvi de marxes.

MOTOR: 4 cilindres. 806 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 113 CV a 10.200 rpm. PARELL: 83 Nm a 8.000 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: Sis marxes. XASSÍS: Tubular, en acer. SUSPENSIONS: Forquilla invertida 41 mm/ Uni-Track. Ajustables en extensió. FRENS: Doble disc 310 mm / Disc 250 mm. LLARGADA: 2,100 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,445 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,834 m. PES: 229 kg. WEB: www.kawasaki.es.

Resposta constant en tots els règims

Comparat amb el motor de la Z750, la superior cilindrada del d'aquesta nova Kawasaki reverteix en un rendiment constant en tots els règims, especialment en les zones baixa i mitjana del compta-revolucions. Això millora la resposta i fa més còmoda la conducció de la Z800 en el dia a dia o en mans menys expertes en aquests tipus de motos. En aquesta evolució hi tenen a veure el nou sistema d'injecció electrònica –amb cossos d'admissió dos mil·límetres més amplis– i els ports d'admissió i escapament, dissenyats específicament d'acord amb la cilindrada d'aquest propulsor multivàlvules. Els cilindres són d'alumini fos a pressió –abans ho eren per gravetat– i més lleugers. I els pistons són set mil·límetres més baixos i estan més ben refrigerats. A més de l'efectivitat d'aquest motor, Kawasaki també n'ha cuidat l'estètica. D'aquí les noves tapes o les sinuositats dels col·lectors d'escapament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.