Una fera en llibertat
Kawasaki va donar carta blanca a l'equip de disseny de la Z800 per crear una naked agressiva però còmoda de conduir i, sobretot, emocional
Cap restricció al motor ni al xassís; ni tampoc en la carrosseria que els vesteix. L'equip de disseny de Kawasaki ha tingut absoluta llibertat en la creació de la Z800, amb la qual la marca japonesa recupera l'autèntica essència de la nissaga Z –creada fa 40 anys– i gira full al relatiu conservadorisme de la Z750, l'antecessora. I això de poder fer lliurement i sense cap altre condicionant que demostrar que l'agressivitat no és incompatible amb la facilitat i comoditat de conducció, ha donat com a resultat una moto de les que ja a simple cop d'ull generen el desig de posseir-les.
Fixem-nos, si no, en el disseny de la part frontal i la peculiar forma dels fars, en l'aspecte insinuant quan se la contempla de costat o en l'airosa cua rematada per una singular òptima amb LED en forma de Z. No queda cap dubte, la Z800 té l'aparença d'una fera. I si anem cap a les interioritats veurem que a més de l'aparença també en té el caràcter. A la notable cilindrada del motor cal sumar-hi unes relacions del canvi curtes perquè les acceleracions siguin més enèrgiques. I el xassís principal, concebut per oferir agilitat, maniobrabilitat i una gran sensació d'estabilitat, es complementa amb un subxassís amb peces de foneria d'alumini que millora el punt de gravetat, redueix les vibracions del motor cap al manillar i contribueix que el disseny de tot el conjunt, eminentment esportiu, sigui més estret i rígid respecte del de la precursora d'aquesta Z800.
Canvi de costat.
Kawasaki ha posat també molta atenció en l'ergonomia, per tal que el conductor faci gairebé cos comú amb la Z800 en carretera, no noti l'efecte dels quilòmetres en recorreguts llargs i tingui una posició ben natural en moure's per la ciutat. En aquest sentit cal destacar la forma més estreta de la part posterior del dipòsit i l'equilibri de mides entre els vèrtexs del triangle que formen el planer manillar, el seient i els reposapeus, en posició més estreta com a conseqüència del reajustament de les palanques del canvi de marxes.
Resposta constant en tots els règims
Comparat amb el motor de la Z750, la superior cilindrada del d'aquesta nova Kawasaki reverteix en un rendiment constant en tots els règims, especialment en les zones baixa i mitjana del compta-revolucions. Això millora la resposta i fa més còmoda la conducció de la Z800 en el dia a dia o en mans menys expertes en aquests tipus de motos. En aquesta evolució hi tenen a veure el nou sistema d'injecció electrònica –amb cossos d'admissió dos mil·límetres més amplis– i els ports d'admissió i escapament, dissenyats específicament d'acord amb la cilindrada d'aquest propulsor multivàlvules. Els cilindres són d'alumini fos a pressió –abans ho eren per gravetat– i més lleugers. I els pistons són set mil·límetres més baixos i estan més ben refrigerats. A més de l'efectivitat d'aquest motor, Kawasaki també n'ha cuidat l'estètica. D'aquí les noves tapes o les sinuositats dels col·lectors d'escapament.