Canals

L'aventurera de la família

És el model que ofereix més polivalència d'ús entre els tres de la nova gamma CB500. Una moto de gamma mitjana, assequible i de bon mantenir, i dirigida a un ampli ventall de públic

Entre les novetats que Honda ha presentat aquest mes al saló de la moto de Milà ha cridat l'atenció la gamma CB500. Són tres models que per optimitzar recursos ho comparteixen quasi tot però cadascun amb la seva pròpia personalitat i tipus de client ben determinat. Així, mentre la CBR500R respon a les característiques pròpies d'una esportiva de carretera i la CB500F n'és la versió naked, la CB500X que presentem s'adiu perfectament amb la condició d'esportiva aventurera i, ni que sigui només per això, ja expressa un caràcter clarament més versàtil que el de les seves germanes.

Una moto de gamma mitjana, amb estil derivat del de la 1.200 V4 Cross Tourer i que, tal com assenyala Honda, és tan apta per als principiants o procedents del segment dels 125 cc com per als que tenen experiència de cilindrades superiors i ara es plantegen un vehicle polivalent i segons sembla tan assequible de compra –en tancar aquesta edició no s'havia comunicat el preu– com de mantenir.

Una mica de tot.

Quan hem comentat que les tres noves CB500 ho comparteixen quasi tot, ens referíem als elements mecànics: motor, xassís, transmissió, suspensions, frens –en la CB500X complementats de sèrie amb ABS– i tipus i mides de llandes. Ara bé, aquesta 500X és dos centímetres més llarga (un d'ells en distància entre eixos) que les R i F, respecte de les quals també difereix en el carenat frontal, la forma i capacitat del dipòsit de gasolina (17,3 litres, 1,6 més) i la superior altura i diferent forma del seient. Canvia la posició de conducció, en aquest cas amb el cos més dret i distès. I atesa la versatilitat d'ús, aquesta versió també té més altura lliure sobre el sòl (17 cm) i variacions en la geometria i recorregut de les suspensions.

Amb poc n'hi ha prou.

Del motor bicilíndric de nova generació de la gamma CB500, similar en diferents punts al RR Honda de quatre cilindres, destaquen la compacitat de mides, lleugeresa i excel·lent resposta en diversitat d'utilització, sigui en carretera o per dins la ciutat. I també l'austeritat en consum de gasolina, amb una mitjana oficial de 3,7 litres/100 km. Aquí la CB500X també es diferencia de les R i F perquè la superior capacitat del dipòsit li permet fer més de 460 km sense aturar-se a la benzinera.

MOTOR:
Bicilíndric. 471 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
47 CV a 8.500 rpm.
PARELL:
43 Nm a 7.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
6 marxes.
XASSÍS:
Tipus diamant, d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla telescòpica 41 mm / Pro-link. Monoamortidor.
FRENS:
Disc 320 mm / Disc 240 mm.
LLARGADA:
2,095 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,421 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,810 m.
PES:
196 kg.
WEB:

Accessoris per a totes les necessitats

Des del mateix moment de la presentació de la CB500X, Honda ha anunciat un complet assortiment d'accessoris. Des dels destinats a augmentar el sentit pràctic –maletes amb bossa interior i bagul posterior o sense– fins als de confort, com ara els punys calefactables, els protectors de mans o la pantalla elevada. Per millorar la visibilitat i la seguretat, un parell de llums de boira. I si el que cal és protegir la moto, hi ha la tapa de cadena, protector del dipòsit i radiador, un cadenat en forma de U i una funda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.