Canals

Nova personalitat, per agradar més

El Seat León deixa de banda l'accentuada esportivitat que mostrava fins ara i en la seva tercera generació respon a un estil força més generalista i esdevé més atractiu per a un públic més heterogeni. Les seves qualitats dinàmiques són tan bones com sempre i l'amplitud interior ha augmentat

El nou Seat León ja no és el tipus de cotxe que satisfà majo­ritària­ment el públic jove. La ter­cera gene­ració d'aquest model recu­pera l'essència ori­gi­nal, amb les cinc por­tes per­fec­ta­ment defi­ni­des i les mane­tes de les del dar­rere en el lloc habi­tual. I sense renun­ciar a l'estil dinàmic tan propi de la marca, ofe­reix més ampli­tud inte­rior (més espai en les pla­ces poste­ri­ors i male­ter de 380 litres, 39 més que en el model ante­rior), més como­di­tat i motors de tec­no­lo­gia molt avançada, tots amb injecció directa i sobre­a­li­men­tats, i amb emis­si­ons de CO2 per sota dels 120 g/km. Tot per agra­dar a un tipus de públic més fami­liar i de mit­jana d'edat supe­rior a la de fins ara.

Un enfo­ca­ment propi dels temps actu­als però que no ha de fer patir els que ente­nen el León d'una altra manera. Actu­al­ment tin­dran força el que bus­quen amb les ver­si­ons FR (sus­pensió específica, llan­des de 17 pol­za­des, canvi DSG, con­fi­gu­ració de res­posta del motor i duresa de la direcció, etc.) i sobre­tot més enda­vant amb les incor­po­ra­ci­ons dels motors 1.8 TSI (180 CV) i 2.0 TDI de 184 CV –en aquest cas amb sus­pensió poste­rior mul­ti­braç– i la car­ros­se­ria de tres por­tes (SC). I qui pre­fe­reixi els avan­tat­ges de la car­ros­se­ria fami­liar, també els tindrà. Només és qüestió d'espe­rar una mica.

El nou Seat León és més lleu­ger i lleu­ge­ra­ment més curt que l'ante­rior, res­pecte del qual gua­nya sis centímetres en distància entre eixos. I com­par­teix la pla­ta­forma modu­lar MQB amb els nous Volkswa­gen Golf i Audi A3. L'eix de torsió poste­rior és una solució que aba­ra­teix el preu i que, tal com vam poder com­pro­var, en con­di­ci­ons força exi­gents pràcti­ca­ment no inci­deix en el com­por­ta­ment, ja que el dife­ren­cial electrònic XDS i el con­trol d'esta­bi­li­tat fan anar el León tal­ment com sobre rails quan el con­duc­tor sucum­beix a la temp­tació de bus­car-li les pes­si­go­lles.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 TSI 86.
1.197 cc. 86 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.2 TSI 105.
1.197 cc. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.4 TSI 122.
1.395 cc. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 120 g/km.
1.4 TSI 140.
1.395 cc. 140 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 TDI 90.
1.598 cc. 90 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 108 g/km.
1.6 TDI 105.
1.598 cc. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
2.0 TDI.
1.968 cc. 150 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 106 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,263/1,816/1,459 m.
PREU:
De 14.990 euros (1.2 TSI 86) a 24.710 euros (2.0 TDI FR).
WEB:

Un bon assortiment de tecnologies innovadores

El nou Seat León és el primer cotxe de la seva categoria que opcionalment disposa de llums de LED integrals, que milloren la visibilitat sense afectar els conductors que circulen en sentit contrari. És un dels exponents de l'avançada tecnologia de seguretat disponible per a aquest model, de la qual també en formen part el detector de somnolència del conductor o els sistemes de canvi automàtic de llums llargs a curts, de permanència dins el carril on es circula i de fre per prevenir col·lisions múltiples. També cal destacar que aquest és el primer cotxe de Seat amb pantalla tàctil de 5,8 polzades amb sensor de proximitat; tan punt com s'hi acosta un dit entra en mode operatiu i mostra totes les funcions disponibles. Amb la màxima puntuació d'EuroNcap en seguretat, la gamma del nou León es diversifica en quatre nivells d'acabat, tots amb set airbags, XDS i control d'estabilitat de sèrie.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.