Canals

Menuda i amb personalitat

Honda anuncia per al segon trimestre d'aquest any l'arribada de l'MSX 125, una moto petitona i d'aspecte minimalista dirigida a un públic jove i poc amant dels convencionalismes

Honda sempre ha tingut ben present que el contacte entre un client jove i la seva primera moto pot ser decisiu per fidelitzar-lo per sempre més a la marca. Un principi que també ha aplicat a l'MSX 125. Una moto de figura poc convencional, la sigla de la qual correspon al concepte mini street x-treme. Té un cos petit –per ser manejable i àgil– però, com que determinats components són els que es troben en una moto més gran, també és còmoda i segura. Una demostració del que l'MSX significa per a Honda és que durant el seu desenvolupament s'han registrat quatre patents relacionades amb l'estructura separada entre la tapa del dipòsit de gasolina i el bastidor.

Tres van ser les prioritats sobre les quals la marca japonesa va estructurar la part de cicle d'aquesta moto. Que sigui pràctica dins la ciutat però també divertida fora d'ella i, a més, que ofereixi prou espai per quan el conductor vulgui circular acompanyat. El xassís és de columna d'acer de secció rectangular i uneix directament la pipa de direcció amb les plaques de pivotament; la flexibilitat i rigidesa han estat estudiades per oferir un bon equilibri entre confort i seguretat. Qualsevol altre component queda subjectat de forma ben visible, la qual cosa contribueix a aconseguir l'efecte minimalista en què l'MSX basa la seva personalitat.

L'estructura del bastidor permet encabir els components elèctrics i de la injecció dins la tapa del dipòsit de gasolina, sense pèrdua de capacitat (5,5 litres). I si ens fixem en les suspensions veurem que la forquilla USD és una primícia en una Honda de 125 cc; alleugereix el pes no suspès i proporciona un bon tacte d'esmorteïment durant tot el seu recorregut.

Una garantia.

El motor és un altre punt fort d'aquesta moto perquè combina la facilitat d'utilització i polivalència amb prestacions d'allò més interessants. N'hi ha prou dient que es basa en el propulsor del qual des de l'any 2003 se n'han fabricat unes 930.000 unitats i que durant aquest temps ha anat esdevenint una garantia en eficiència i durabilitat. Incorpora la injecció PGM-FI i tecnologies de baixa fricció, com ara el cilindre descentrat i balancins sobre rodets en la distribució. La menor inèrcia del cigonyal també redunda en benefici d'un millor tacte en l'acceleració i més suavitat en l'entrega de potència.

MOTOR:
Monocilíndric. 124,9 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
9,8 CV a 7.000 rpm.
PARELL:
10,9 Nm a 5.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
4 marxes.
XASSÍS:
Columna d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla USD 31 mm / Monoamortidor.
FRENS:
Disc 220 mm / Disc 190 mm.
LLARGADA:
1,760 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,200 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,765 m.
PES:
101,7 kg.
WEB:

Un concepte de fa 50 anys

Era l'any 1963 quan Honda va crear la Monkey, una moto que va arribar a ser emblemàtica i el plantejament de la qual, adaptada als temps actuals, l'hereta l'MSX 125. Més que res perquè més enllà del pas del temps continua prevalent entre la majoria de joves l'atracció envers una moto que els doni emocions i els faci cridar l'atenció i sentir-se una mica diferents, però amb la condició indispensable que estigui econòmicament al seu abast. Si fa 50 anys tot això ho trobaven en la Monkey, ara és l'MSX 125 la proposta que Honda dirigeix a una generació que en aquesta societat actual sense límits de comunicació creix compartint tendències i desafiant els convencionalismes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.