Menuda i amb personalitat
Honda anuncia per al segon trimestre d'aquest any l'arribada de l'MSX 125, una moto petitona i d'aspecte minimalista dirigida a un públic jove i poc amant dels convencionalismes
Honda sempre ha tingut ben present que el contacte entre un client jove i la seva primera moto pot ser decisiu per fidelitzar-lo per sempre més a la marca. Un principi que també ha aplicat a l'MSX 125. Una moto de figura poc convencional, la sigla de la qual correspon al concepte mini street x-treme. Té un cos petit –per ser manejable i àgil– però, com que determinats components són els que es troben en una moto més gran, també és còmoda i segura. Una demostració del que l'MSX significa per a Honda és que durant el seu desenvolupament s'han registrat quatre patents relacionades amb l'estructura separada entre la tapa del dipòsit de gasolina i el bastidor.
Tres van ser les prioritats sobre les quals la marca japonesa va estructurar la part de cicle d'aquesta moto. Que sigui pràctica dins la ciutat però també divertida fora d'ella i, a més, que ofereixi prou espai per quan el conductor vulgui circular acompanyat. El xassís és de columna d'acer de secció rectangular i uneix directament la pipa de direcció amb les plaques de pivotament; la flexibilitat i rigidesa han estat estudiades per oferir un bon equilibri entre confort i seguretat. Qualsevol altre component queda subjectat de forma ben visible, la qual cosa contribueix a aconseguir l'efecte minimalista en què l'MSX basa la seva personalitat.
L'estructura del bastidor permet encabir els components elèctrics i de la injecció dins la tapa del dipòsit de gasolina, sense pèrdua de capacitat (5,5 litres). I si ens fixem en les suspensions veurem que la forquilla USD és una primícia en una Honda de 125 cc; alleugereix el pes no suspès i proporciona un bon tacte d'esmorteïment durant tot el seu recorregut.
Una garantia.
Un concepte de fa 50 anys
Era l'any 1963 quan Honda va crear la Monkey, una moto que va arribar a ser emblemàtica i el plantejament de la qual, adaptada als temps actuals, l'hereta l'MSX 125. Més que res perquè més enllà del pas del temps continua prevalent entre la majoria de joves l'atracció envers una moto que els doni emocions i els faci cridar l'atenció i sentir-se una mica diferents, però amb la condició indispensable que estigui econòmicament al seu abast. Si fa 50 anys tot això ho trobaven en la Monkey, ara és l'MSX 125 la proposta que Honda dirigeix a una generació que en aquesta societat actual sense límits de comunicació creix compartint tendències i desafiant els convencionalismes.