Canals

Un autèntic pas de gegant

L'espera ha estat llarga però gens infructuosa. La nova Caponord no té res a veure amb la seva antecessora i se'ns presenta com una seriosa competidora entre les «maxitrails» de carretera

Va ser l'any 2001 que la primera Aprilia Caponord va entrar en escena. La primera i fins ara única. I ni que sigui només per això, és evident que li convenia aquest relleu que la marca italiana va presentar fa un parell de mesos al saló de Milà. Una cosa és tan clara com lògica: més enllà del nom, no cal buscar punts en comú entre aquesta Caponord i aquella ETV 1000. Un altre tema, en canvi, és si se la compara amb la Dorsoduro, amb la qual té més que afinitats tant en el motor com en la part de cicle. Amb la nova Caponord, Aprilia es proposa deixar empremta en el segment de les motos maxitrail de carretera igual com ho ha fet amb la Tuono V4R entre les naked esportives, perquè tots dos models treuen profit de l'experiència en competició de la firma de Noale.

Aprilia s'ha esmerçat en la postura de conducció –força dreta i dominant, i còmoda en viatges llargs– com també en la del passatger, així com en la seva protecció de l'aire. Tot i que la part de cicle es basa en la de la Dorsoduro, les diferències conceptuals entre les dues motos han comportat una adequació del xassís, d'estructura mixta d'acer i alumini. Una configuració que equilibra pes i rigidesa, mentre que la posició lateral de l'amortidor posterior dóna espai als col·lectors d'escapament i queda a mà per si es vol ajustar en compressió i extensió.

El motor és exactament el mateix de l'Aprilia Dorsoduro, convenientment revisat per obtenir una entrega de potència més progressiva des de règims baixos, incrementar el parell i reduir el consum de gasolina. Aquest propulsor disposa d'accelerador electrònic –tecnologia de competició en què Aprilia va ser pionera en les motos de sèrie– i triple mapa de funcionament que el conductor pot seleccionar fins i tot en marxa per obtenir una resposta esportiva, més relaxada o bé limitant la potència a 100 CV en condicions de baixa adherència.

MOTOR: Bicilíndric. 1.197 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 128 CV a 8.500 rpm. PARELL: 115 kgm a 6.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: 6 marxes. XASSÍS: D'acer. Subxassís d'alumini. SUSPENSIONS: Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor. FRENS: Doble disc 320 mm / Disc 240 mm. LLARGADA: 2,240 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,565 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,840 m. PREU: 12.263 euros. WEB: http://spain.aprilia.com.

Suspensió semiactiva, per a una conducció més fàcil

De sèrie, l'Aprilia Caponord 1200 disposa d'ABS de dos canals i control de tracció amb tres nivells d'intervenció seleccionables segons l'experiència del conductor, el tipus de conducció que vulgui fer o les condicions en què ho faci. I tot i que els dos sistemes no són gens intrusius, sempre se'ls pot desconnectar. La marca italiana ha creat per a aquesta moto el denominat Travel Pack, que consta de control de velocitat de creuer, cavallet central, maletes laterals i, l'element més important, l'Aprilia Dynamic Damping (ADD), sistema patentat de suspensió semiactiva que s'acciona prement només un botó. El sistema analitza constantment la forma de conducció, el pes total de la moto –conductor, passatger i càrrega dins les maletes– i l'estat de l'asfalt, i en funció dels diferents paràmetres adapta en temps real la suspensió per maximitzar el confort i facilitar la conducció.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.