Tecnologia intel·ligent
Mercedes-Benz ha modernitzat tan a fons la Classe E que costa entendre que no la qualifiqui com una nova generació, la novena. Només cal dir que estrena onze avançats sistemes de seguretat i d'ajuda a la conducció
L'actualització que Mercedes-Benz ha dut a terme en la Classe E té com a objectiu oferir el millor cotxe del segment i satisfer més que mai els gustos més sibarites entre els clients d'aquest tipus d'automòbils. La nova Classe E arribarà als concessionaris el dia 12 d'abril en una gamma per a tots els gustos. I és que la combinació de les carrosseries berlina –4,879 metres de llargada i 1,854 d'amplada– i Estate (familiar) amb motors de gasolina i dièsel, tracció simple o total 4Matic i canvi manual o automàtic 7G Tronic Plus dóna com a resultat 74 versions diferents. Això sense comptar les diferents possibilitats –tant de signe tradicional com força més modern, però sempre d'acord amb l'exquisidesa i refinament propis de la marca– per a dins l'habitacle. Totes les opcions d'equipament són possibles, fins i tot per a qui desitgi combinar un disseny exterior clàssic amb un interior de caràcter més modern.
Els canvis en la carrosseria responen a una nova interpretació dels valors de disseny de la marca. Allà on s'ha intervingut més ha estat en la part frontal, amb nous fars de vistosos efectes lluminosos i, per primera vegada, la possibilitat de triar entre dos aspectes ben diferenciats. La línia Elegance manté la graella clàssica i l'estrella sobre el capó, mentre que l'Avantgarde té el radiador de tipus esportiu i l'estrella a la part central; un format molt més dinàmic i que, segons previsions, acapararà el 80% de les comandes.
I també notablement més modernitzat se'ns presenta el davantal, amb una motllura d'alumini o fusta que va de banda a banda, el quadre d'instruments nou i la pantalla central de forma trapezoïdal. Aquí el toc tradicional el protagonitza el rellotge analògic de forma quadrada, situat al bell mig dels dos difusors centrals de ventilació.
Si el conductor no reacciona, ja ho fa el cotxe
Mercedes-Benz va escollir Barcelona per a la presentació a la premsa internacional de la nova Classe E i un bon assortiment de carreteres a les comarques del Penedès, l'Anoia, el Bages i Osona per posar a prova les excel·lències de conducció d'un bon assortiment de versions, culminades per la més esportiva i exclusiva, l'E 63 AMG S 4Matic, que arribarà passat l'estiu i costarà 142.000 euros. Plaer al volant, màxim confort i sensació de seguretat i, per descomptat, distinció, van ser el denominador comú; i, dit això, pensem que ja no calen més explicacions.
Una de les experiències més interessants en la doble jornada de proves va ser a les pistes de l'aeròdrom del Penedès, en comprovar la resposta d'alguns dels múltiples i innovadors sistemes de seguretat i ajuda a la conducció que, de sèrie o com a opció, estrena la nova Classe E. Fa talment l'efecte que el cotxe sap sempre què passa al seu costat, percep les situacions crítiques i reacciona tot sol guanyant segons i centímetres per salvar vides. Per exemple, s'atura totalment i en una distància mínima –encara que el conductor continuï accelerant– quan per sota dels 50 km/h detecta el risc d'atropellar un vianant. I a qualsevol velocitat rectifica la trajectòria per evitar el xoc amb un vehicle que vingui en sentit contrari si pel motiu que sigui hem envaït el seu carril.
Innovació en quatre cilindres
Mercedes-Benz ha incrementat l'assortiment de motors de gasolina de la Classe E amb el propulsor de quatre cilindres amb injecció directa guiada, que es basa en la tecnologia dels de sis i vuit cilindres de la marca alemanya. Una novetat mundial d'aquest motor és la combinació del procés de combustió per mescla pobra amb la sobrealimentació per turbocompressor i recirculació externa i a alta pressió dels gasos d'escapament. El resultat és un consum mitjà de només 5,8 litres/100 km i complir la normativa Euro 6 que entrarà en vigor l'any 2015. També és nou i respon a la mateixa normativa el motor E 400, la referència en propulsors de gasolina amb doble turbo.
Pel que fa a la gamma dièsel, disposa de l'únic híbrid de gasoil d'aquest segment. Combina el motor de combustió de quatre cilindres i 204 CV amb una unitat elèctrica que en actuació conjunta eleva el parell fins a 750 Nm. Tots els motors poden anar associats a un canvi manual de sis marxes o la versió més recent de l'automàtic 7G-Tronic Plus, més eficient en consum i que fa més còmoda la conducció.