Canals

Molt més que una línia continuista

Tot i que l'aparença és similar, el nou Ford Kuga té ben poc a veure amb el seu antecessor. Aquest SUV és ara més llarg, confortable i pràctic, i també molt més avançat en la vessant tecnològica

Amb l'èxit que fins ara ha tingut el Kuga (més de 300.000 unitats venudes a Europa des del 2008, un 82% de les quals van ser per a nous clients de la marca), la segona generació d'aquest model suposa tot un repte per a Ford. Més encara amb la projecció mundial que ara li dóna. Potser per això l'estètica del nou Kuga és continuista, perquè agrada. Però a partir d'aquí i de la plataforma, s'acaben els punts en comú. Amb una estructura un 20% més rígida, el nou Kuga és 8,1 cm més llarg. Tot i que manté invariada la distància entre eixos i tant en amplada com altura ha perdut alguns mil·límetres, l'interior ha guanyat amplitud, el respatller dels seients posteriors ara es pot reclinar i el maleter té més capacitat, 456 litres en configuració normal, uns 40 més que abans. I per obrir la porta del maleter no calen mans: amb la clau a la butxaca n'hi ha prou amb un simple moviment del peu sota el para-xocs posterior.

Si ens fixem en els motors, veurem que Ford fa una aposta decidida pel dinamisme, amb potències a partir de 140 CV. I també que dóna protagonisme als propulsors de gasolina EcoBoost com a alternativa als dièsel, ja que en conjunt consumeixen un 25% menys que l'anterior propulsor de benzina. També són més austers els de gasoil, un 10%. En tractar-se d'un SUV, les dues versions més potents inclouen tracció 4x4, disponible també per a la 2.0 TDCi de 140 CV. I en transmissions, sempre de sis marxes, la de l'EcoBoost de 182 CV és automàtica, mentre que el 2.0 TDCi de 163 CV permet escollir entre aquest tipus de canvi o manual.

En sistemes de seguretat, la màxima puntuació d'EuroNcap és el millor aval per al Kuga, per al qual Ford ha previst sistemes com ara el fre automàtic en ciutat, alerta de manteniment de carril, control de gir en revolt i trucada d'emergència com una de les funcions del sistema de connectivitat SYNC. Dit d'una altra manera, el desplegament tecnològic més gran fet fins ara per la marca en un dels seus models a Europa.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6 EcoBoost. 1.597 cc. 150 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 6,6 l/100 km. CO2: 154 g/km. 1.6 EcoBoost. 1.597 cc. 182 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 7,7 l/100 km. CO2: 179 g/km. MOTORS DE GASOIL: 2.0 TDCi. 1.997 cc. 140 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 5,3 l/100 km*. CO2: 139 g/km*. 2.0 TDCi. 1.997 cc. 163 CV i 340 Nm. Consum mitjà: 6,2 l/100 km. CO2: 162 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,524/1,838/1,745 (amb rails al sostre). PREU: De 25.150 euros (1.6 EB-150 Trend) a 33.400 euros (2.0 TDCi-163 Titanium). WEB: www.ford.es. (*) Valors amb canvi manual.

Confort a l'alça i d'allò més àgil en carretera

En la creació del nou Kuga, Ford ha dedicat molta atenció al confort de marxa, entès no només com a amplitud interior, disseny dels seients o climatització idònia, sinó també amb un millor filtre acústic –aïllaments de la carrosseria, vidres més gruixuts, retrovisors redissenyats–, suspensions més fermes i alhora més còmodes i sistemes com ara el de compensació de balanceig en els revolts. Un objectiu perfectament aconseguit. I també ho ha estat millorar el dinamisme del Kuga en carretera sense descuidar que també està fet per circular en pistes i camins de terra. Si no fos per la posició de conducció més elevada i pròpia dels SUV, en carreteres sinuoses faria l'efecte de tenir entre mans un turisme. De revolts no en van faltar i la sensació va ser exactament aquesta. Bon aplom i gran fidelitat seguint les ordres del volant, amb la permissivitat i efectivitat que afegeixen els sistemes electrònics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.