Canals

El nom li escau molt bé

Conjunta l'agilitat d'una esportiva per gaudir-ne en carreteres sinuoses amb l'estil d'una moto pel dia a dia o per fer-hi llargues distàncies amb confort

La versatilitat és el punt fort d'aquesta moto que arribarà als concessionaris el mes que ve i és el resultat d'importants canvis tècnics i estètics, si se la compara amb l'anterior Tiger. I és que Triumph ha creat una moto que, tenint present l'increment de potència (10 CV) i parell (6 Nm) i la forma com empeny i passa pels revolts, s'adiu molt bé amb la denominació Sport que li ha estat aplicada. Ara bé, la marca de Hinckley també ha volgut que els que es decanten per una bona moto pel dia a dia o amb la qual recórrer llargues distàncies, sols o acompanyats, tinguin en la Tiger Sport 1050 allò que desitgen.

En la més lineal i constant resposta del motor hi tenen a veure no només el nou sistema d'admissió i escapament –la sonoritat també n'ha sortit beneficiada– sinó també les modificacions a la caixa de canvis i l'addició d'una dent a la corona. I una altra dada interessant és que alhora que han pujat les xifres de rendiment també han baixat les de consum –segons la firma anglesa, un 7%– després de l'acurada revisió feta al sistema d'injecció.

A la part cicle, Triumph ha actuat per millorar l'ergonomia, la maniobrabilitat i l'espai de càrrega. Tant el manillar com els seients són més baixos, la qual cosa reverteix en una posició de conducció que s'adiu amb l'esportivitat d'aquesta moto. Tot gràcies al nou subxassís, més resistent i que permet disposar de maletes a banda i banda –amb un sistema que les aïlla dels moviments del xassís– amb capacitat per a un casc integral o fins a 10 quilos de càrrega. En marxa, la precisió i l'estabilitat d'aquesta moto han guanyant punts amb la revisió de les geometries del xassís, la distància entre eixos una mica més llarga i les suspensions ajustables, amb les molles i vàlvules de compressió renovades. Els frens radials amb ABS rematen els avenços tecnològics que presenta aquesta moto d'aspecte imponent i disponible en colors blanc o vermell.

MOTOR: Tricilíndric. 1.050 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 125 CV a 9.250 rpm. PARELL: 104 Nm a 4.250 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: 6 marxes. XASSÍS: Doble biga. Aliatge d'alumini. SUSPENSIONS: Forquilla invertida 43 mm/ Monoamortidor. FRENS: Doble disc 320 mm/Disc 255 mm. LLARGADA: 2,170 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,537 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,830 m. PREU: 12.295 euros. WEB: www.triumphmotorcycles.com.

Cosa de detalls

Una moto amb un reclam visual tan poderós com el que té la Tiger Sport 1050 mereix una bona cura en els detalls. I en veure-la no queda cap dubte que Triumph n'hi ha dedicat. Només cal fixar-se en la pinya de comandaments, que el pilot pot accionar totalment sense haver de treure la mà del manillar, en les costures del seient i els resistents materials de la cara seva interna –per assegurar el confort– o en el conjunt dels cargols del motor i la tija.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.