Canals

L'estrella de brillantor taronja

La forta personalitat de l'Adventure es manté en la nova generació d'aquesta emblemàtica moto de KTM, ara dotada de més gestió electrònica, superior polivalència i més comoditat

Quan la tar­dor de l'any pas­sat KTM va pre­sen­tar al Saló Inter­mot la nova gene­ració de l'Adven­ture, va cri­dar nota­ble­ment l'atenció la diferència estètica res­pecte de la seva ante­ces­sora. I ara que aquesta moto ha arri­bat als con­ces­si­o­na­ris és quan tot­hom pot ado­nar-se que l'evo­lució és com­pleta. La nova Adven­ture és més ergonòmica, ofe­reix més bona pro­tecció aero­dinàmica al con­duc­tor i aquesta supe­rior como­di­tat –que en defi­ni­tiva és això– invita encara més a triar-la com a com­pa­nya de viat­ges llargs. Només cal equi­par-la amb male­tes i deci­dir la ruta, sense ni tan sols pen­sar en even­tu­als con­di­ci­o­nants.

Supe­rior como­di­tat també si ens refe­rim a con­ducció, con­seqüència de la gestió electrònica que li ha estat apli­cada, una bona mos­tra de la qual es troba en el mode off road per a l'anti­blo­catge de frens i el sis­tema de con­trol de tracció Mul­ti­le­vel. El motor con­ti­nua sent el clàssic bicilíndric de 1.195 cc, lleu­ger, amb acce­le­ra­dor electrònic i ara més lineal en l'entrega de potència, resul­tat de l'actu­a­lit­zació rea­lit­zada igual­ment en el sis­tema que el ges­ti­ona.

MOTOR:
Bicilíndric. 1.195 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
150 CV a 9.500 rpm.
PARELL:
12,7 kgm a 7.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
6 marxes.
XASSÍS:
Tubular, d'acer amb cromomolibdè.
SUSPENSIONS:
Forquilla WP / Amortidor WP Monoshock.
FRENS:
Doble disc 320 mm / Disc 267 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,560 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,860 / 0,875 m.
PES:
212 kg.
PREU:
14.008 euros.
WEB:

R: caràcter més esportiu

La versió R de la KTM 1190 Adventure té un caràcter més esportiu i va dirigida fonamentalment als que volen donar a aquesta moto una funció més tot terreny que de circulació sobre l'asfalt. Per això la R va equipada de sèrie amb pneumàtics d'enduro –per descomptat, aptes també per a l'asfalt– i de mides diferents, monoamortidor posterior completament regulable i una gestió electrònica del motor que sense variar-ne les constants està més enfocada cap a la conducció off road. Estèticament, diferenciar l'Adventure R és d'alló més fàcil. N'hi ha prou fixant-se en la combinació de colors blanc i negre de la carrosseria o en la vistosa tonalitat taronja del xassís.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.