Canals

Tot un luxe, ja està tot dit

Suzuki ha renovat la que és considerada com la referència entre els maxiescúters de gran turisme. Les múltiples millores donen com a resultat una superior eficiència i més facilitat de conducció

En els seus deu anys d'existència, el Suzuki Burg­man 650 s'ha ben gua­nyat la con­si­de­ració de ser la referència entre els maxi­escúters de gran turisme. Un vehi­cle que des­taca no només com a luxós, sinó també per com com­bina les pres­ta­ci­ons i el con­fort. Però com que el pas del temps no per­dona i la com­petència no està pre­ci­sa­ment atu­rada, li calia una posada al dia que la marca japo­nesa ha resolt reto­cant l'estètica, millo­rant el ren­di­ment del con­junt mecànic en bene­fici d'una supe­rior eficiència i incre­men­tant el con­trol del con­duc­tor sobre la màquina.

Si s'hagués de resu­mir com és el nou Burg­man 650, la manera més sen­zi­lla seria dient que mos­tra unes ares­tes més fines, una cua més esti­lit­zada, que els llums de dia són de led i que els inter­mi­tents que­den inte­grats als miralls. I és que l'aspecte glo­bal d'aquest maxi­escúter és tan impo­nent que no cal entrar en més detalls. En el motor, que segueix sent el mul­tivàlvu­les de 638 cc, no s'ha tre­ba­llat per incre­men­tar potència i parell sinó per millo­rar el sis­tema d'injecció, reduir les fric­ci­ons inter­nes, opti­mit­zar l'esca­pa­ment amb un nou cata­lit­za­dor i, com a resul­tat, poder anun­ciar l'estalvi d'un 15% de gaso­lina quan es cir­cula en mode Drive.

Àgil i reac­tiu.

En la part de cicle s'han man­tin­gut inva­ri­ats el xassís mul­ti­tu­bu­lar i el recor­re­gut de les sus­pen­si­ons; la resta és nova. Des­taca la reducció d'un centímetre de la distància entre eixos i l'angle més ample de la pipeta de direcció, dues modi­fi­ca­ci­ons que rever­tei­xen en una res­posta més àgil i reac­tiva a les ordres del con­duc­tor. Suzuki també ha inter­vin­gut en els frens, ara amb dis­cos davan­ters flo­tants per a un fun­ci­o­na­ment més con­sis­tent i un nou ABS que pesa menys de la mei­tat que l'ante­rior.

El Suzuki Burg­man 650 dis­posa de tres guan­te­res sota el mani­llar i un espai de 50 litres de capa­ci­tat sota el seient, sufi­ci­ent per enca­bir-hi dos cas­cos inte­grals. Pel que fa a con­fort, de sèrie inclou pan­ta­lla fron­tal ajus­ta­ble elèctri­ca­ment i res­pat­ller lum­bar ajus­ta­ble per al con­duc­tor. La versió Exe­cu­tive es com­ple­menta amb punys i seient cale­fac­ta­bles i res­pat­ller per al pas­sat­ger.

MOTOR: Bicilíndric. 638 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 56 CV a 7.000 rpm. PARELL: 8,8 kgm a 5.800 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: Automàtic i seqüencial. XASSÍS: Multitubular, d'acer. SUSPENSIONS: Forquilla telescòpica / Doble amortidor. FRENS: Doble disc flotant / Disc. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,585 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,755 m. PES: 275 kg. PREU: 10.999 euros (Executive). WEB: www.suzuki.es.

Canvi automàtic o manual, només prement un botó

El sistema de transmissió SECVT permet triar entre tres modes de funcionament. El Drive i el Power són completament automàtics i el tercer, manual. En mode Drive, la potència i el parell arriben de manera lineal per a un superior confort de conducció i estalvi de gasolina, mentre que en el Power la resposta del motor és més poderosa. El mode manual permet triar entre una sèrie de marxes predeterminades. El funcionament del SECVT s'activa prement uns botons situats al puny de la banda esquerra. El conductor d'aquest maxiescúter també té una perfecta informació subministrada per la pantalla que combina indicadors analògics (compta-revolucions i velocímetre) i digitals (compta-quilòmetres, nivell de combustible, temperatures, mode de transmissió i marxa en què es circula). També hi ha l'indicador Eco Drive, amb un testimoni que es manté il·luminat quan la conducció és eficient.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.