Canals

Polivalència incrementada

Amb la versió Xmod, disponible amb quatre motors diferents, Renault augmenta el sentit pràctic del monovolum Scénic i dóna més llibertat a qui vulgui sortir de l'asfalt i endinsar-se en camins de terra

Si ens fixem en la versió Xmod del Renault Scénic no només veu­rem que al fron­tal mos­tra les noves senyes d'iden­ti­tat de la marca fran­cesa sinó que també ens cri­da­ran l'atenció els plàstics pro­tec­tors que envol­ten la part infe­rior de la car­ros­se­ria. Una referència prou explícita de les pos­si­bi­li­tats que ofe­reix aquest mono­vo­lum per a qui vul­gui uti­lit­zar-lo una mica més enllà de l'asfalt.

Les diferències res­pecte de l'Scénic nor­mal són pre­ci­sa­ment aquí, perquè la con­fi­gu­ració i ampli­tud de l'habi­ta­cle es man­te­nen intac­tes, igual com la seva modu­la­ri­tat i el volum del male­ter, que amb 555 litres és una molt bona referència per a un mono­vo­lum de menys de qua­tre metres i mig de llar­gada. Pel que fa als motors, n'hi ha qua­tre per triar, tots de la gamma Energy i molt efi­ci­ents: dos de gaso­lina i dos de gasoil, tots ells amb injecció directa, sobre­a­li­men­tats per turbo i amb canvi manual de sis mar­xes. El dCi 110 pot dis­po­sar de la trans­missió automàtica EDC de doble embra­gatge.

Exten­ded Grip.

Tor­nem, però, al que dèiem. L'actiu dife­ren­ci­a­dor de l'Scénic Xmod radica en la supe­rior lli­ber­tat i con­fiança que dóna a qui es plan­teja dei­xar la car­re­tera asfal­tada i endin­sar-se en una pista de terra (en bon estat) o bé quan les con­di­ci­ons d'adherència són com­pli­ca­des. Els artífexs de tot això són l'incre­ment de la distància lliure res­pecte del sòl (1 centímetre), de l'amplada dels eixos (1 cm el davan­ter i 2 el poste­rior) i sobre­tot el dis­po­si­tiu Exten­ded Grip, tan sen­zill de fer fun­ci­o­nar com efec­tiu.

Es tracta d'un sis­tema que opti­mitza el con­trol de tracció, gover­nat per una rodeta situ­ada just al davant de la base de la palanca del canvi de mar­xes mit­jançant la qual el con­duc­tor pot selec­ci­o­nar entre tres modes (car­re­tera, ter­reny tou o expert) segons qui­nes siguin les con­di­ci­ons del ter­reny i l'adherència. Per defecte, sem­pre hi ha con­nec­tat el mode car­re­tera, al qual es torna automàtica­ment tan bon punt l'Scénic cir­cula a més de 40 km/hora.

El mode de ter­reny tou modi­fica automàtica­ment el con­trol del parell motor i la res­posta dels frens per obte­nir la major tracció men­tre que en el mode expert la gestió es con­cen­tra única­ment en el sis­tema de fre­nada i deixa lli­ber­tat al con­duc­tor per con­tro­lar el parell motor i l'acce­le­ració. L'Exten­ded Grip fun­ci­ona impe­ra­ti­va­ment asso­ciat als pneumàtics M+S (fang i neu, també deno­mi­nats de con­tacte).

MOTORS DE GASOLINA: TCe 115.
1.198 cc. 115 CV i 190 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 140 g/km.
TCe 130.
1.198 cc. 130 CV i 205 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 145 g/km.
MOTORS DE GASOIL: dCi 110.
1.461 cc. 110 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 105 g/km.
dCi 130.
1.598 cc. 130 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 114 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix flexible.
FRENS:
Discos ventilats / Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,372/1,845/1,678 m.
PREU:
De 21.150 euros (TCe 115) a 26.550 euros (dCi 130). Descompte promocional inclòs.
WEB:

Quadre d'instruments amb visualització digital

No hi ha diferències entre el quadre d'instruments de l'Xmod i el de l'Scénic normal, als quals Renault ha dotat de la visualització digital TFT (Thin Film Transistor), de lectura exquisida. Un comandament situat al túnel central al costat de la palanca del fre de mà fa la funció d'un joystick multidireccional i permet navegar per la pantalla de 7 polzades situada a la banda dreta del quadre d'indicadors. Al setembre estarà disponible per a tota la gamma Scénic el sistema R-Link (ja disponible en els Renault Clio i Captur), que ampliarà les funcions de connectivitat i possibilitarà la manipulació tàctil de l'esmentada pantalla. Per a la seguretat i confort, el Visio System comprèn alerta sonora i visual de sortida de carril, canvi automàtic de llums i càmera de marxa enrere.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.