Canals

Una fera en llibertat

Kawasaki va donar carta blanca a l'equip de disseny de la Z800 per crear una naked agressiva però còmoda de conduir i, sobretot, emocional

Cap res­tricció al motor ni al xassís; ni tam­poc en la car­ros­se­ria que els ves­teix. L'equip de dis­seny de Kawa­saki ha tin­gut abso­luta lli­ber­tat en la cre­ació de la Z800, amb la qual la marca japo­nesa recu­pera l'autèntica essència de la nis­saga Z –cre­ada fa 40 anys– i gira full al rela­tiu con­ser­va­do­risme de la Z750, l'ante­ces­sora. I això de poder fer lliu­re­ment i sense cap altre con­di­ci­o­nant que demos­trar que l'agres­si­vi­tat no és incom­pa­ti­ble amb la faci­li­tat i como­di­tat de con­ducció, ha donat com a resul­tat una moto de les que ja a sim­ple cop d'ull gene­ren el desig de pos­seir-les.

Fixem-nos, si no, en el dis­seny de la part fron­tal i la pecu­liar forma dels fars, en l'aspecte insi­nu­ant quan se la con­tem­pla de cos­tat o en l'airosa cua rema­tada per una sin­gu­lar òptima amb LED en forma de Z. No queda cap dubte, la Z800 té l'apa­rença d'una fera. I si anem cap a les inte­ri­o­ri­tats veu­rem que a més de l'apa­rença també en té el caràcter. A la nota­ble cilin­drada del motor cal sumar-hi unes rela­ci­ons del canvi cur­tes perquè les acce­le­ra­ci­ons siguin més enèrgi­ques. I el xassís prin­ci­pal, con­ce­but per ofe­rir agi­li­tat, mani­o­bra­bi­li­tat i una gran sen­sació d'esta­bi­li­tat, es com­ple­menta amb un sub­xassís amb peces de fone­ria d'alu­mini que millora el punt de gra­ve­tat, redu­eix les vibra­ci­ons del motor cap al mani­llar i con­tri­bu­eix que el dis­seny de tot el con­junt, emi­nent­ment espor­tiu, sigui més estret i rígid res­pecte del de la pre­cur­sora d'aquesta Z800.

Canvi de cos­tat.

Si ens fixem en les sus­pen­si­ons veu­rem que l'amor­ti­dor poste­rior ha can­viat de cos­tat –ara és a l'esquerre– i queda molt més a prop de la línia cen­tral de la moto, la qual cosa alli­bera l'espai per al silen­ci­a­dor a la banda dreta i equi­li­bra les mas­ses. I tant aquest amor­ti­dor com la for­qui­lla davan­tera són ajus­ta­bles en extensió i precàrrega. Pel que fa als frens, els dis­cos davan­ters tenen un centímetre més de diàmetre i les pin­ces de qua­tre pis­tons millo­ren la capa­ci­tat de con­trol.

Kawa­saki ha posat també molta atenció en l'ergo­no­mia, per tal que el con­duc­tor faci gai­rebé cos comú amb la Z800 en car­re­tera, no noti l'efecte dels quilòmetres en recor­re­guts llargs i tin­gui una posició ben natu­ral en moure's per la ciu­tat. En aquest sen­tit cal des­ta­car la forma més estreta de la part poste­rior del dipòsit i l'equi­li­bri de mides entre els vèrtexs del tri­an­gle que for­men el pla­ner mani­llar, el seient i els repo­sa­peus, en posició més estreta com a con­seqüència del rea­jus­ta­ment de les palan­ques del canvi de mar­xes.

MOTOR: 4 cilindres. 806 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 113 CV a 10.200 rpm. PARELL: 83 Nm a 8.000 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: Sis marxes. XASSÍS: Tubular, en acer. SUSPENSIONS: Forquilla invertida 41 mm/ Uni-Track. Ajustables en extensió. FRENS: Doble disc 310 mm / Disc 250 mm. LLARGADA: 2,100 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,445 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,834 m. PES: 229 kg. WEB: www.kawasaki.es.

Resposta constant en tots els règims

Comparat amb el motor de la Z750, la superior cilindrada del d'aquesta nova Kawasaki reverteix en un rendiment constant en tots els règims, especialment en les zones baixa i mitjana del compta-revolucions. Això millora la resposta i fa més còmoda la conducció de la Z800 en el dia a dia o en mans menys expertes en aquests tipus de motos. En aquesta evolució hi tenen a veure el nou sistema d'injecció electrònica –amb cossos d'admissió dos mil·límetres més amplis– i els ports d'admissió i escapament, dissenyats específicament d'acord amb la cilindrada d'aquest propulsor multivàlvules. Els cilindres són d'alumini fos a pressió –abans ho eren per gravetat– i més lleugers. I els pistons són set mil·límetres més baixos i estan més ben refrigerats. A més de l'efectivitat d'aquest motor, Kawasaki també n'ha cuidat l'estètica. D'aquí les noves tapes o les sinuositats dels col·lectors d'escapament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.