Sense - Avui
Un empresari de Curaçao ultima la compra d’Air Comet
Arnold Leonora, propietari del ‘holding’ Air Transport Group, fa setmanes que negocia l’operació i es proposa fer la competència a Iberia a Amèrica Llatina
Arnold Leonora, un empresari aeri de Curaçao, president del holding Air Transport Group, amb seu a la ciutat nord-americana d’Atlanta, estava ahir ultimant la compra de la deficitària Air Comet, ara en mans de Gerardo Díaz Ferrán, president de la CEOE, i del seu soci, Gonzalo Pascual, propietaris del grup Marsans.
Fonts de Curaçao, pròximes al propietari, van assegurar ahir a l’AVUI que “Leonora vol comprar ell sol la companyia”, tot i que s’havia parlat de la possibilitat que un soci industrial entrés en l’operació. Amb la compra d’Air Comet, el que pretén Leonora, segons fonts pròximes a ell, és “fer la competència a Iberia a Amèrica Llatina”.
Leonora, que tot indica que avui explicarà els detalls de l’operació de compra de l’aerolínia, té doble nacionalitat, holandesa i nord-americana. La nacionalitat europea, i la compra d’Air Comet a través d’una companyia també europea, permetrà que l’aerolínia no perdi els drets de vol.
Segons les mateixes fonts, Leonora “ha estat molt a prop de les negociacions per aturar la vaga dels treballadors d’Air Comet i va fer tot el possible perquè finalitzés”. Les fonts concreten que “donava instruccions a través de telèfon i e-mail”. Amb l’objectiu de finalitzar la vaga i la compra de l’aerolínia, Leonora ha visitat diverses vegades la seu d’Air Comet a Madrid, l’última, a mitjans d’aquesta setmana. De fet, el diari La Prensa, de Curaçao, ja va publicar el 26 de novembre passat, quan es van anunciar les aturades, que “Leonora, gerent d’Air Comet a Curaçao, està atenent personalment l’afer sobre la vaga del personal de la companyia d’Espanya”.
Un malson
El cert és que els 640 treballadors d’Air Comet estan vivint el seu pitjor malson de la mà dels seus actuals propietaris, que els deuen els sous des del juny, en alguns casos, a més de la paga d’estiu i les liquidacions als qui han marxat de l’empresa aquest any. En total, una quantitat pròxima als 4,5 milions d’euros. Però, a més, l’aerolínia té un deute amb la Seguretat Social de 16 milions, més un altre, desconegut, amb hisenda i una quantitat més embargada per BSP, la companyia que li lloga els avions. A última hora de dimarts passat es va solucionar el deute que reclamava la central de reserves Amadeus, que els va donar de baixa durant unes hores fins que no es resolgués la situació.
Fonts de Curaçao, pròximes al propietari, van assegurar ahir a l’AVUI que “Leonora vol comprar ell sol la companyia”, tot i que s’havia parlat de la possibilitat que un soci industrial entrés en l’operació. Amb la compra d’Air Comet, el que pretén Leonora, segons fonts pròximes a ell, és “fer la competència a Iberia a Amèrica Llatina”.
Leonora, que tot indica que avui explicarà els detalls de l’operació de compra de l’aerolínia, té doble nacionalitat, holandesa i nord-americana. La nacionalitat europea, i la compra d’Air Comet a través d’una companyia també europea, permetrà que l’aerolínia no perdi els drets de vol.
Segons les mateixes fonts, Leonora “ha estat molt a prop de les negociacions per aturar la vaga dels treballadors d’Air Comet i va fer tot el possible perquè finalitzés”. Les fonts concreten que “donava instruccions a través de telèfon i e-mail”. Amb l’objectiu de finalitzar la vaga i la compra de l’aerolínia, Leonora ha visitat diverses vegades la seu d’Air Comet a Madrid, l’última, a mitjans d’aquesta setmana. De fet, el diari La Prensa, de Curaçao, ja va publicar el 26 de novembre passat, quan es van anunciar les aturades, que “Leonora, gerent d’Air Comet a Curaçao, està atenent personalment l’afer sobre la vaga del personal de la companyia d’Espanya”.
Un malson
El cert és que els 640 treballadors d’Air Comet estan vivint el seu pitjor malson de la mà dels seus actuals propietaris, que els deuen els sous des del juny, en alguns casos, a més de la paga d’estiu i les liquidacions als qui han marxat de l’empresa aquest any. En total, una quantitat pròxima als 4,5 milions d’euros. Però, a més, l’aerolínia té un deute amb la Seguretat Social de 16 milions, més un altre, desconegut, amb hisenda i una quantitat més embargada per BSP, la companyia que li lloga els avions. A última hora de dimarts passat es va solucionar el deute que reclamava la central de reserves Amadeus, que els va donar de baixa durant unes hores fins que no es resolgués la situació.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.