Sense - Avui
La crisi aprima Iberia
La companyia anuncia un pla de contingència per estalviar-se prop de 200 milions amb un ERO temporal que afecta el 10% de la plantilla
Iberia també ha cedit davant la crisi. Els seus números del primer trimestre d’aquest any han estat negatius, comparats amb els de l’any passat: la companyia ha perdut 92,6 milions d’euros, mentre que l’anterior n’havia perdut 0,4 milions. Directius d’Iberia, amb el seu president, Fernando Conte, al capdavant, van presentar els resultats durant una conversa mantinguda ahir amb diversos analistes. Segons Conte, “tot i que serà complicat tancar amb beneficis el 2009, confiem a tornar-ne a tenir el 2010”.
I en la mateixa conversa, Conte va presentar el pla de contingència que l’empresa posarà aviat en marxa –de fet en alguns aspectes ja s’està duent a terme–, per aconseguir un estalvi d’entre 110 i 125 milions d’euros en costos i una rebaixa de 80 a 85 milions en el pla d’inversions. En total, uns 200 milions d’euros d’estalvi.
Càrrega i ‘handling’
El pla de l’aerolínia contra la crisi preveu quatre eixos bàsics: retalls de capacitat, reducció de costos laborals, reducció de despeses de compres i costos externs i revisió del pla d’inversions.
Per reduir costos laborals es preveu l’aplicació d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) temporal, que afectarà gairebé un 10% dels treballadors, d’una plantilla de 23.000 empleats, en un termini de dotze mesos. Les àrees més afectades seran sobretot les que han patit una reducció més gran de l’activitat, com la de càrrega o el handling. No es renovaran contractes eventuals ni es faran noves incorporacions i hi haurà contenció salarial i congelació de sou als 140 directius de l’empresa.
La companyia prescindirà de cinc avions, tot i que aquesta mesura “no suposarà la retirada de cap mercat”, sinó disminuir les freqüències i els horaris. També es reduiran les despeses de lloguer d’oficines, es deixaran immobles i espais de l’aeroport, es rebaixarà la flota de vehicles, es revisaran els contractes amb els proveïdors, es reduiran les assessories tècniques i es frena la millora informàtica prevista.
I en la mateixa conversa, Conte va presentar el pla de contingència que l’empresa posarà aviat en marxa –de fet en alguns aspectes ja s’està duent a terme–, per aconseguir un estalvi d’entre 110 i 125 milions d’euros en costos i una rebaixa de 80 a 85 milions en el pla d’inversions. En total, uns 200 milions d’euros d’estalvi.
Càrrega i ‘handling’
El pla de l’aerolínia contra la crisi preveu quatre eixos bàsics: retalls de capacitat, reducció de costos laborals, reducció de despeses de compres i costos externs i revisió del pla d’inversions.
Per reduir costos laborals es preveu l’aplicació d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) temporal, que afectarà gairebé un 10% dels treballadors, d’una plantilla de 23.000 empleats, en un termini de dotze mesos. Les àrees més afectades seran sobretot les que han patit una reducció més gran de l’activitat, com la de càrrega o el handling. No es renovaran contractes eventuals ni es faran noves incorporacions i hi haurà contenció salarial i congelació de sou als 140 directius de l’empresa.
La companyia prescindirà de cinc avions, tot i que aquesta mesura “no suposarà la retirada de cap mercat”, sinó disminuir les freqüències i els horaris. També es reduiran les despeses de lloguer d’oficines, es deixaran immobles i espais de l’aeroport, es rebaixarà la flota de vehicles, es revisaran els contractes amb els proveïdors, es reduiran les assessories tècniques i es frena la millora informàtica prevista.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.