Canals

Visitants de cada cop més lluny

Les primeres oficines de promoció a l'exterior daten del 1993 i donen cobertura a 30 països

L'equip de l'ACT fa tasques de difusió i també obté informació
Un nou pla té com a objectius el Brasil, Israel, Polònia i els Emirats Àrabs

Un dels objec­tius estratègics de l'Agència Cata­lana de Turisme (ACT) és ser pre­sent en els prin­ci­pals mer­cats emis­sors i, alhora, anar-ne obrint de nous. En aquest sen­tit, l'ACT tre­ba­lla de manera con­ti­nu­ada en diver­ses línies: pro­mo­ci­o­nar i posi­ci­o­nar la marca Cata­lu­nya i l'oferta turística als dife­rents mer­cats, tant en els que hi té ofi­ci­nes com en aquells en què no hi és pre­sent; ori­en­tar la pro­moció a la demanda real de cada mer­cat; iden­ti­fi­car els prin­ci­pals agents turístics de cada mer­cat i man­te­nir-hi rela­ci­ons; detec­tar noves opor­tu­ni­tats de pro­moció i comer­ci­a­lit­zació per a l'oferta turística cata­lana; inves­ti­gar l'evo­lució de cada mer­cat; i man­te­nir con­tac­tes amb els mit­jans de comu­ni­cació locals i vet­llar per asse­gu­rar-hi la presència de la nos­tra des­ti­nació turística.

Per acon­se­guir aquest objec­tiu, l'ACT pro­mo­ci­o­nal dis­posa de la xarxa d'ofi­ci­nes a l'exte­rior que donen ser­vei a 30 països d'arreu del món. L'ober­tura de les pri­me­res ofi­ci­nes de fora de Cata­lu­nya va tenir lloc l'any 1993, i des d'ales­ho­res, la xarxa ha anat crei­xent en ona­des suc­ces­si­ves d'acord amb cri­te­ris d'estratègia i opor­tu­ni­tat. Lògica­ment, de la con­fi­gu­ració actual en des­ta­quen les ofi­ci­nes a Europa que donen ser­vei a l'Estat espa­nyol, Bene­lux, l'Europa cen­tral, França, Itàlia, països nòrdics, el Regne Unit i Irlanda, Rússia i altres països de l'est d'Europa. A l'Àsia, l'ACT hi té les ofi­ci­nes del sud-est asiàtic, la del pacífic i la Xina. Final­ment, al con­ti­nent ame­ricà hi tre­ba­lla l'ofi­cina dels Estats Units i Canadà.

L'equip de l'ACT a l'exte­rior té com a pri­mera missió donar a conèixer l'oferta turística cata­lana i posi­ci­o­nar la marca Cata­lu­nya però també actua com a equip d'intel·ligència obte­nint infor­mació sobre les tendències de la demanda i altres dades necessàries de cada mer­cat a l'hora de defi­nir estratègies de màrque­ting de l'ACT. També iden­ti­fica els agents turístics del mer­cat (ope­ra­dors, empre­ses, mit­jans de comu­ni­cació, orga­nis­mes turístics, etc.) i faci­lita el con­tacte a les empre­ses i pro­fes­si­o­nals cata­lans interes­sats.

De la mateixa manera, sub­mi­nis­tren assistència tècnica al sec­tor turístic català, i també suport en matèria de comer­ci­a­lit­zació, pro­moció i infor­mació.

Als mer­cats sense ofi­cina de repre­sen­tació però que són poten­ci­al­ment interes­sants per a Cata­lu­nya, se'ls dóna cober­tura des de l'ofi­cina cen­tral, a Bar­ce­lona. En aquest sen­tit, s'han iden­ti­fi­cat qua­tre mer­cats poten­ci­als: el Bra­sil, Israel, Polònia i els Emi­rats Àrabs. Per trac­tar la pro­moció en aquests països, s'ha dis­se­nyat un pla d'acci­ons en nous mer­cats.

En el cas del Bra­sil, que es pot extra­po­lar als altres països esmen­tats, s'hi han iden­ti­fi­cat els prin­ci­pals inter­lo­cu­tors del mer­cat (ope­ra­dors de turisme, agències de viatge i mit­jans de comu­ni­cació). El mer­cat bra­si­ler ja és el ter­cer país emis­sor en quan­ti­tat de viat­gers de tot Amèrica i, amb Rússia, s'ha con­ver­tit, a curt ter­mini, en el mer­cat emer­gent més impor­tant per al con­junt de l'Estat espa­nyol. Pel que fa a la pro­moció, es vol apro­fi­tar el posi­ci­o­na­ment de la marca Bar­ce­lona per donar a conèixer millor Cata­lu­nya.

L'estratègia con­sis­teix a pro­mo­ci­o­nar tot un seguit de pro­pos­tes sobre Bar­ce­lona que per­me­tin allar­gar l'estada dels visi­tants a tot el ter­ri­tori, i no només a la capi­tal cata­lana. L'objec­tiu és situar Cata­lu­nya com una des­ti­nació de moda en aquest mer­cat.

Xina

L'oficina de Moscou, creada el 1993, en part és responsable que Catalunya sigui líder a l'Estat espanyol en la recepció de turisme rus: el 60% del total que viatja a l'Estat, recalen a Catalunya, on les destinacions principals són la Costa Brava, la costa de Barcelona, la Costa Daurada i Barcelona ciutat. La intensa promoció d'aquest mercat en els últims anys i les accions dutes a terme per agilitzar-ne la tramitació de visats fan preveure un augment de la presència de turistes russos al territori català. Es calcula que al 2012 ens visitaran 750.000 turistes de la Federació russa (un 40% més que el 2011) amb una despesa prevista de 1.500 milions d'euros (un 120,6% més respecte al 2011).

Rússia ja suposa per a Catalunya el sisè mercat emissor. En un any, el mercat rus ha guanyat quatre posicions; el 2010 n'ocupava el desè lloc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.