Canals

“Fer més amb menys i millor”

En un esce­nari econòmic com­pli­cat com l'actual, com es fa pro­moció turística?

Inten­tant fer més amb menys i millor, bus­cant el valor afe­git a les acci­ons més con­ven­ci­o­nals i dis­se­nyant noves acci­ons més inno­va­do­res. Hem reduït el nom­bre d'acci­ons pri­o­rit­zant aque­lles que garan­tei­xin una ren­di­bi­li­tat i més retorn comer­cial, així com aque­lles amb més col·labo­ració pública i pri­vada. A més, hem reconduït les nos­tres cam­pa­nyes de comu­ni­cació aug­men­tant la presència en línia i a les xar­xes soci­als. Men­tres­tant, a les fires, on seguim par­ti­ci­pant, hem reduït l'espai sense alte­rar la presència de pro­duc­tes turístics.

Inter­net i les xar­xes soci­als, doncs, estan jugant un paper des­ta­cat en l'estratègia pro­mo­ci­o­nal?

L'ACT està con­so­li­dant el seu model de pro­moció a través de les xar­xes soci­als i de la resta de pos­si­bi­li­tats que ofe­rei­xen inter­net i les pla­ta­for­mes tec­nològiques per donar una millor i més satis­factòria res­posta als usu­a­ris. Als nos­tres pri­mers blocs de viat­ges –el pri­mer del qual va ser al desem­bre del 2009– al juny pas­sat, també hem estat pio­ners amb l'orga­nit­zació del pri­mer viatge pro­mo­ci­o­nal turístic d'usu­a­ris d'Ins­ta­gram que s'ha fet a Europa.

En el que va d'any, els resul­tats del turisme estran­ger estan sent posi­tius i des­ta­quen mer­cats com Rússia i els Estats Units.

Efec­ti­va­ment. Seguim con­so­li­dant els mer­cats tra­di­ci­o­nals però la nos­tra estratègia inter­na­ci­o­nal es basa en la diver­si­fi­cació, bus­cant nous mer­cats emer­gents amb poten­cial emis­sor. Des de fa un any, per exem­ple, tenim presència als Estats Units i al Sud-est asiàtic. De fet, enguany els mer­cats emis­sors que estan res­po­nent millor són els extra­co­mu­ni­ta­ris, amb crei­xe­ments de l'ordre del 38%.

Aques­tes noves ofi­ci­nes de pro­moció turística s'afe­gei­xen a les que ja tenim a la Xina, a Rússia i Països de l'est d 'Europa, l'Europa cen­tral, el Regne Unit i Irlanda, Itàlia, els Països Nòrdics, Bene­lux, França i a Madrid, des d'on cobrim el mer­cat de la resta d'Espa­nya. Algu­nes de les ofi­ci­nes fun­ci­o­nen des de fa molts anys: a Mos­cou, per exem­ple, ja fa 20 anys que estem fent pro­moció turística de Cata­lu­nya als Països de l'est d'Europa. I els resul­tats ava­len la tasca que duem a terme pel que fa a mer­cats emis­sors.

Recent­ment, l'ACT ha sig­nat un acord de col·labo­ració amb el Barça.

Exac­ta­ment. Aquest acord forma part del pro­grama de par­te­na­riat a través del qual bus­quem ali­an­ces per crear un grup de socis estratègics for­mat per empre­ses i enti­tats amb pro­jecció inter­na­ci­o­nal amb l'objec­tiu d'acon­se­guir més impacte de la marca turística Cata­lu­nya a l'exte­rior i gene­rar recur­sos per a la pro­moció. A més del FC Bar­ce­lona, fins ara també hem sig­nat acords amb Vue­ling, el Cir­cuit de Cata­lu­nya, La Roca Village i Ibe­ria. L'ACT està tre­ba­llant en pos­si­bles acords amb empre­ses tant del sec­tor turístic com d'altres sec­tors.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.