Canals

Socis estratègics per posicionar Catalunya al món

viatjar junts. El govern posa en marxa un programa de partenariat per atraure turistes nous

Aquest 2012 s'han signat cinc acords de partenariat

L'Agència Cata­lana de Turisme (ACT) ha ende­gat aquest 2012 un nou pro­grama de par­te­na­riat, amb empre­ses i enti­tats pri­va­des amb pro­jecció inter­na­ci­o­nal, per tal d'impul­sar la pro­moció de la marca Cata­lu­nya arreu del món.

Amb el pro­grama es volen esta­blir ali­an­ces estratègiques i esta­bles amb com­pa­nyies líders que siguin cata­la­nes o que tin­guin acti­vi­tat econòmica a Cata­lu­nya, que siguin inno­va­do­res i que com­par­tei­xin els valors de la marca Cata­lu­nya. “Volem tan­car con­ve­nis de col·labo­ració amb diver­ses empre­ses i enti­tats pri­va­des per valor d'un milió d'euros”, des­taca el con­se­ller d'Empresa i Ocu­pació, Fran­cesc Xavier Mena. L'objec­tiu, com explica el con­se­ller, “és bus­car siner­gies i alhora gene­rar recur­sos per a les acci­ons de pro­moció que du a terme l'Agència Cata­lana de Turisme”.

En aquest pri­mer any de fun­ci­o­na­ment, l'ACT ha tan­cat cinc acords estratègics amb Vue­ling, el Cir­cuit de Cata­lu­nya, La Roca Village, Ibe­ria i el FC Bar­ce­lona. En cadas­cun dels casos s'ha bus­cat explo­tar les siner­gies que poden apor­tar cada una d'aques­tes com­pa­nyies a la pro­moció als mer­cats exte­ri­ors.

Així, en el cas de Vue­ling, s'ha bus­cat reforçar la presència pro­mo­ci­o­nal en aquells mer­cats euro­peus on vola la com­pa­nyia aèria men­tre que en l'acord amb Ibe­ria es busca gua­nyar impacte en els mer­cats d'Amèrica del Sud i, espe­ci­al­ment, al Bra­sil. La com­pa­nyia ofe­reix des d'aquest any dos vols set­ma­nals que enlla­cen direc­ta­ment Bar­ce­lona i São Paulo. Pel que fa a l'acord amb el cen­tre comer­cial la Roca Village, l'objec­tiu és inte­grar la marca turística Cata­lu­nya en la seva estratègia comer­cial i pro­mo­ci­o­nal de com­pres inter­na­ci­o­nal Chic Out­let Shop­ping. Aquesta està diri­gida a ope­ra­dors turístics i agències de viatge, prin­ci­pal­ment de mer­cats asiàtics, dels Estats Units, de l'Amèrica Cen­tral i del Sud i de Rússia.

L'ACT també ha tan­cat acords de par­te­na­riat amb el Cir­cuit de Cata­lu­nya, amb què es vol apro­fi­tar la pro­jecció inter­na­ci­o­nal en esde­ve­ni­ments com el Gran Premi de F-1, i amb el FC de Bar­ce­lona. Fruit de l'acord, que serà vigent fins al juny del 2014, el Barça pro­mo­ci­o­narà la marca turística Cata­lu­nya a través dels seus canals de comu­ni­cació i cedirà els seus espais per acci­ons de pro­moció de l'ACT, entre altres punts. En el marc de la sig­na­tura d'aquest dar­rer, el con­se­ller Mena va des­ta­car que amb aquest acord es “per­met mul­ti­pli­car el nos­tre esforç pro­mo­ci­o­nal apro­fi­tant el ressò inter­na­ci­o­nal de la marca Barça, un dels prin­ci­pals actius turístics de Cata­lu­nya amb qui com­par­tim els valors de lide­ratge, pres­tigi, esforç, passió i iden­ti­tat cata­lana”.

El pro­grama de par­te­na­riat pre­veu acords tant amb com­pa­nyies direc­ta­ment vin­cu­la­des amb el sec­tor turístic, com ara línies aèries, com­pa­nyies de llo­guer de vehi­cles, cade­nes hote­le­res, etc., així com amb empre­ses d'altres sec­tors econòmics amb una vin­cu­lació més indi­recta amb el turisme.

programes de suport

Col·laboració amb altres empreses i entitats

Aquest partenariat s'emmarca dins un plantejament més ampli de col·laboració amb institucions i empreses privades que desenvolupa l'ACT en la seva tasca de promoció.

L'ACT disposa de diversos programes de suport a la comercialització de diversos segments de l'oferta turística: els clubs de producte, els segells d'especialització Destinació de Turisme Familiar (DTF) i Destinació de Turisme Esportiu (DTE), el Catalunya Convention Bureau i el programa Pirineus.

Els seus objectius són definir estratègies i plans de promoció conjuntament amb les empreses i entitats integrades en cada programa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.