Deixeu-li pista lliure!
Sí, pista lliure és el que demana a crits aquesta rutilant «superesport» de Triumph. Una moto per gaudir-la plenament en carreteres sinuoses i que excel·leix quan se la porta a voltar a algun circuit
La nova Triumph Daytona agafa el relleu de la seva homònima, que des de l'any 2006 ha estat una de les referències en les comparacions entre les motos de la categoria superesport. Amb uns antecedents tan brillants, s'entén que la marca britànica hagi començat pràcticament des de zero la creació d'aquesta nova Daytona. N'hi ha prou dient que motor i xassís són nous de trinca, que l'esvelt carenat és més eficaç, que la posició de conducció és més ergonòmica –el seient és un centímetre més baix–, que les suspensions –Öhlins en la versió R i Kayaba en l'estàndard– han estat modificades i, per acabar-ho arrodonir, que una gran quantitat de detalls de la 675R procedeixen de la competició.
Comparat amb l'anterior, el nou motor –amb bloc d'alumini, recobriment ceràmic dels cilindres i dos injectors per cilindre– no només guanya 3 CV i 2 Nm, sinó que s'estira més –pot arribar fins a 14.400 rpm– i és més constant en l'entrega de potència. El xassís és més simple en el nombre de peces que el componen però alhora és més robust. Les suspensions són més afinades i la distància entre eixos, menor. Un millora important en la part de cicle és la posició de l'escapament, ara sota el motor. Una solució que ha possibilitat centrar més bé les masses i augmentar l'agilitat i l'estabilitat de la moto a alta velocitat.
En la superior estabilitat també hi intervenen les millores en la transmissió, concretament el nou embragatge antirebotades, que aporta un tacte més suau a la maneta i ajuda a evitar el blocatge de la roda del darrere en frenades fortes. Un bon complement de l'efecte que, en aquest sentit, procedeix de la gestió electrònica del motor.
Tres mil euros
Aquesta és la diferència de preu entre la Daytona 675R i la versió estàndard. Canvien les suspensions –Öhlins per a l'R, amb més recorregut del monoamortidor posterior– i els frens davanters, amb pinces Brembo per a l'R, que de sèrie també disposa d'ABS –desconnectable– i canvi ràpid Quick-shifter, notablement eficaç en qualsevol règim. Estèticament, la 675R es diferencia pel subxassís vermell i un toc d'aquest mateix color a les llandes.