Canals

En constant evolució

La nova gamma TXT Racing de Gas Gas, amb quatre motoritzacions disponibles, no fa res més que confirmar que les motos de trial són cada vegada més esveltes, lleugeres i, sobretot, àgils

Més que pujar pendents, escalen en la verticalitat. I permeten fer uns moviments tan inversemblants com aparentment impossibles. Així són actualment les motos de trial. Qui hagi vist en acció els nostres grans campions d'aquesta especialitat haurà quedat embadalit. I per a qui vulgui imitar-los tenint entre mans un material de primera, Gas Gas ha creat la nova versió Racing de la gamma TXT, diversificada en quatre cilindrades.

La TXT Racing 2013 ha perdut pes respecte de la seva antecessora i disposa d'un nou dipòsit de gasolina més lleuger i que aprofita millor l'espai on queda encabit. El radiador és més estret i de més bon muntar i desmuntar, i també millora el flux de l'aigua per optimitzar el rendiment del motor. Gas Gas també ha alleugerit el basculant posterior i l'ha protegit més bé contra els cops. A banda d'això, aporta més estabilitat, capacitat de tracció i un retorn més ràpid. I l'usuari d'aquesta moto també pot canviar mitjançant un interruptor els mapes electrònics del motor. Per descomptat, la TXT Racing hereta el conjunt de millores en diferents apartats que abans havia estrenat la Rèplica Raga 2012.

MOTORS: TXT 125R.
Monocilíndric. 124,8 cc. 2 temps.
TXT 250R.
Monocilíndric. 247,7 cc. 2 temps.
TXT 280R.
Monocilíndric. 272,2 cc. 2 temps.
TXT 300R.
Monocilíndric. 294,1 cc. 2 temps.
CANVI:
Sis marxes.
XASSÍS:
Tubular, de crom-molibdè.
SUSPENSIONS:
Forquilla 40 mm / Monoamortidor.
FRENS:
Disc 185 mm / Disc 150 mm.
LLARGADA:
2,045 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,340 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,650 m.
PES:
66 kg (125) i 66,5 kg (250, 280 i 300).
PREU:
De 5.741 euros (TXT 125R) a 6.356 euros (TXT 300R).
WEB:

A cadascuna el que és seu

Les quatre versions de la gamma TXT Racing 2013 de Gas Gas tenen en comú elements com ara xassís, canvi, llandes i mides de pneumàtics. Ara bé, cadascuna té les seves particularitats diferenciadores. Per exemple, el carburador Dell'orto per als motors de 125 i 250 cc dóna pas al Keihin en els dos propulsors superiors. I si la forquilla davantera és en tots els casos una Marzocchi amb 17,7 cm de recorregut, l'amortidor posterior hidràulic és de Sachs en la de 125 cc, mentre que les altres tres disposen d'un Reiger de tres o dues vies, segons els casos. El mateix es pot dir dels frens, d'idèntiques dimensions, però que en les tres versions superiors són del tipus wave, de rendiment superior.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.