Canals

Evolució en tots els sentits

Des de fa 17 anys la denominació Cupra va associada a les versions amb temperament més esportiu de Seat. En el cas de l'Ibiza, ja tenim aquí la sisena, que millora en tot l'anterior

Cal remuntar-nos fins l'any 1996 per trobar l'origen de la denominació Cupra, acrònim de Cup Racing. Seat la va estrenar per donar nom a una versió de l'Ibiza commemorativa del títol aconseguit amb aquell model en la categoria de cotxes de 2 litres al mundial de ral·lis. Disset anys després tenim aquí la sisena versió de l'Ibiza Cupra, indubtablement la millor de totes. Una evolució total, tant en la relació entre prestacions i consum de gasolina com en equipament –més complet que mai– i també en preu, 1.100 euros menys que l'anterior.

Que no s'enganyi ningú: el motor del nou Cupra és el mateix 1.4 TSI del de la versió anterior, també acoblat al canvi DSG de set marxes. Abans hem citat la paraula evolució i, per descomptat, aquí n'hi ha. Només cal repassar els valors que indica Seat i veure que l'acceleració de 0 a 100 km/h ara ja queda per sota dels 7 segons, alhora que el consum ponderat de gasolina no acaba d'arribar als 6 litres/100 km, mig litre menys que abans i una disminució del 9% en les emissions de CO2. I és que amb l'electrònica s'ha aconseguit optimitzar la interacció entre el compressor que intervé a baixes revolucions i el turbo que entra en acció en règims més alts.

Seat també ha dirigit la feina a aconseguir una efectivitat superior del xassís, més agilitat i un increment del confort, encara que les suspensions siguin més rígides que les del Cupra anterior –que ja és dir– i rebaixin 1,5 cm la distància respecte del sòl. Entre això, l'efectiu autoblocant electrònic XDS i el control d'estabilitat, s'ha aconseguit un comportament impecable del cotxe en les carreteres sinuoses, allà on més bé exhibeix les seves virtuts.

Dirigit a un públic eminentment jove –fins ara un 42% és menor de 29 anys–, el nou Seat Ibiza Cupra presenta un aspecte propi de la seva esportivitat. Només cal fixar-se en les llandes de 17 polzades, la superfície allargada de la graella frontal o l'amplada del para-xocs posterior amb l'escapament al bell mig. I dins l'habitable, amb els seients de disseny exclusiu o els pedals d'alumini. L'equipament de sèrie inclou llums de xenó, diürns de LED i de boira amb funció cornering, diferencial XDS, climatitzador, assistent d'arrencades en pujada, control de velocitat i indicador de pressió dels pneumàtics.

MOTOR:
1.390 cc. 4 cilindres / 16 V. Injecció directa, turbo i compressor.
POTÈNCIA:
180 CV a 6.200 rpm.
PARELL:
250 Nm a 2.000 rpm.
CANVI:
Automàtic DSG, 7 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats 288 mm / Discos sòlids 230 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,055/1,693/1,420 m.
PES:
1.184 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
6,9 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
228 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,9 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
139 g/km.
PREU:
22.600 euros.
WEB:

Sistema multifunció

L'equipament de sèrie del nou Ibiza Cupra inclou el Seat Portable System, amb pantalla tàctil de 5 polzades i extraïble. Entre altres, fa les funcions de GPS, Bluetooth amb activació de veu, àudio i quadern de notes. I a partir del mes de maig hi afegirà la connectivitat via telèfon intel·ligent, amb informacions en temps real del trànsit i el temps.

I a més a més...

Seat proposa opcions com ara el sensor de pluja, sostre panoràmic i tapisseria bicolor per als seients. I per esprémer tot el rendiment del cotxe, frens de competició. Qualsevol altre color de carrosseria que no sigui el vermell també és opcional.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.