Canals

Tecnologia intel·ligent

Mercedes-Benz ha modernitzat tan a fons la Classe E que costa entendre que no la qualifiqui com una nova generació, la novena. Només cal dir que estrena onze avançats sistemes de seguretat i d'ajuda a la conducció

L'actu­a­lit­zació que Mer­ce­des-Benz ha dut a terme en la Classe E té com a objec­tiu ofe­rir el millor cotxe del seg­ment i satis­fer més que mai els gus­tos més siba­ri­tes entre els cli­ents d'aquest tipus d'automòbils. La nova Classe E arri­barà als con­ces­si­o­na­ris el dia 12 d'abril en una gamma per a tots els gus­tos. I és que la com­bi­nació de les car­ros­se­ries ber­lina –4,879 metres de llar­gada i 1,854 d'amplada– i Estate (fami­liar) amb motors de gaso­lina i dièsel, tracció sim­ple o total 4Ma­tic i canvi manual o automàtic 7G Tro­nic Plus dóna com a resul­tat 74 ver­si­ons dife­rents. Això sense comp­tar les dife­rents pos­si­bi­li­tats –tant de signe tra­di­ci­o­nal com força més modern, però sem­pre d'acord amb l'exqui­si­desa i refi­na­ment pro­pis de la marca– per a dins l'habi­ta­cle. Totes les opci­ons d'equi­pa­ment són pos­si­bles, fins i tot per a qui desitgi com­bi­nar un dis­seny exte­rior clàssic amb un inte­rior de caràcter més modern.

Els can­vis en la car­ros­se­ria res­po­nen a una nova inter­pre­tació dels valors de dis­seny de la marca. Allà on s'ha inter­vin­gut més ha estat en la part fron­tal, amb nous fars de vis­to­sos efec­tes llu­mi­no­sos i, per pri­mera vegada, la pos­si­bi­li­tat de triar entre dos aspec­tes ben dife­ren­ci­ats. La línia Ele­gance manté la gra­e­lla clàssica i l'estre­lla sobre el capó, men­tre que l'Avant­garde té el radi­a­dor de tipus espor­tiu i l'estre­lla a la part cen­tral; un for­mat molt més dinàmic i que, segons pre­vi­si­ons, aca­pa­rarà el 80% de les coman­des.

I també nota­ble­ment més moder­nit­zat se'ns pre­senta el davan­tal, amb una mot­llura d'alu­mini o fusta que va de banda a banda, el qua­dre d'ins­tru­ments nou i la pan­ta­lla cen­tral de forma tra­pezoïdal. Aquí el toc tra­di­ci­o­nal el pro­ta­go­nitza el rellotge analògic de forma qua­drada, situat al bell mig dels dos difu­sors cen­trals de ven­ti­lació.

MOTORS DE GASOLINA: E 200.
1.991 cc. 4 cilindres. 184 CV i 300 Nm. Consum mitjà: 5,8 l/100 km. CO2: 135 g/km.
E 250.
1.991 cc. 4 cilindres. 211 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 5,8 l/100 km. CO2: 135 g/km.
E 300.
3.498 cc. 6 cilindres. 252 CV i 340 Nm. Consum mitjà: 6,8 l/100 km. CO2: 159 g/km.
E 350.
3.498 cc. 6 cilindres. 306 CV i 370 Nm. Consum mitjà: 6,8 l/100 km. CO2: 159 g/km.
E 400.
2.996 cc. 6 cilindres. 333 CV i 480 Nm. Consum mitjà: 7,5 l/100 km. CO2: 175 g/km.
E 500.
4.663 cc. 8 cilindres. 408 CV i 600 Nm. Consum mitjà: 8,9 l/100 km. CO2: 209 g/km.
E 63 AMG.
5.461 cc. 8 cilindres. 557 CV i 720 Nm. Consum mitjà: 9,8 l/100 km. CO2: 230 g/km.
MOTORS DE GASOIL: E 200 CDI.
2.143 cc. 4 cilindres. 136 CV i 360 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 127 g/km.
E 220 CDI.
2.143 cc. 4 cilindres. 170 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 4,7 l/100 km. CO2: 125 g/km.
E 250 CDI.
2.143 cc. 4 cilindres. 204 CV i 500 Nm. Consum mitjà: 4,8 l/100 km. CO2: 128 g/km.
E 300 BlueTEC.
2.987 cc. 6 cilindres. 231 CV i 540 Nm. Consum mitjà: 5,5 l/100 km. CO2: 144 g/km.
E 350 BlueTEC.
2.987 cc. 6 cilindres. 252 CV i 620 Nm. Consum mitjà: 5,5 l/100 km. CO2: 144 g/km.
E 300 Hybrid.
2.143 cc. 4 cilindres. 231 CV i 750 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 107 g/km.
PREUS GASOLINA:
De 45.300 euros (E 200 berlina) a 121.200 euros (E 63 AMG).
PREUS GASOIL:
De 42.500 euros (E 200 CDI berlina) a 68.100 euros (E 350 BT 4Matic State).
WEB:
www.mercedes-benz.es. Tots els valors de consums i emissions de CO2 corresponen a les versions berlina amb tracció simple i canvi automàtic 7G-Tronic Plus.

Si el conductor no reacciona, ja ho fa el cotxe

Mercedes-Benz va escollir Barcelona per a la presentació a la premsa internacional de la nova Classe E i un bon assortiment de carreteres a les comarques del Penedès, l'Anoia, el Bages i Osona per posar a prova les excel·lències de conducció d'un bon assortiment de versions, culminades per la més esportiva i exclusiva, l'E 63 AMG S 4Matic, que arribarà passat l'estiu i costarà 142.000 euros. Plaer al volant, màxim confort i sensació de seguretat i, per descomptat, distinció, van ser el denominador comú; i, dit això, pensem que ja no calen més explicacions.

Una de les experiències més interessants en la doble jornada de proves va ser a les pistes de l'aeròdrom del Penedès, en comprovar la resposta d'alguns dels múltiples i innovadors sistemes de seguretat i ajuda a la conducció que, de sèrie o com a opció, estrena la nova Classe E. Fa talment l'efecte que el cotxe sap sempre què passa al seu costat, percep les situacions crítiques i reacciona tot sol guanyant segons i centímetres per salvar vides. Per exemple, s'atura totalment i en una distància mínima –encara que el conductor continuï accelerant– quan per sota dels 50 km/h detecta el risc d'atropellar un vianant. I a qualsevol velocitat rectifica la trajectòria per evitar el xoc amb un vehicle que vingui en sentit contrari si pel motiu que sigui hem envaït el seu carril.

Innovació en quatre cilindres

Mercedes-Benz ha incrementat l'assortiment de motors de gasolina de la Classe E amb el propulsor de quatre cilindres amb injecció directa guiada, que es basa en la tecnologia dels de sis i vuit cilindres de la marca alemanya. Una novetat mundial d'aquest motor és la combinació del procés de combustió per mescla pobra amb la sobrealimentació per turbocompressor i recirculació externa i a alta pressió dels gasos d'escapament. El resultat és un consum mitjà de només 5,8 litres/100 km i complir la normativa Euro 6 que entrarà en vigor l'any 2015. També és nou i respon a la mateixa normativa el motor E 400, la referència en propulsors de gasolina amb doble turbo.

Pel que fa a la gamma dièsel, disposa de l'únic híbrid de gasoil d'aquest segment. Combina el motor de combustió de quatre cilindres i 204 CV amb una unitat elèctrica que en actuació conjunta eleva el parell fins a 750 Nm. Tots els motors poden anar associats a un canvi manual de sis marxes o la versió més recent de l'automàtic 7G-Tronic Plus, més eficient en consum i que fa més còmoda la conducció.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.