Les aparences no enganyen
Qui no conegui el significat de la sigla OPC en farà prou veient aquest cotxe per intuir quin és el seu tarannà. I no s'equivocarà perquè aquesta versió autènticament esportiva de l'Astra ofereix la major potència específica amb què Opel ha dotat fins ara els seus automòbils de sèrie
La gamma OPC d'Opel són paraules majors. Per arribar a aquesta conclusió n'hi ha prou sabent que són les inicials d'Opel Performance Center. Però, en el cas de l'Astra, la cosa va encara més enllà perquè mai fins ara cap cotxe fabricat en sèrie per aquesta marca havia arribat als 140 CV per litre de cilindrada, que és la potència específica d'aquest Astra OPC. En números rodons, 40 CV més que el seu antecessor i encara un més impressionant parell de 400 Nm, un 25% d'increment. I compte, tot això amb una rebaixa del 12 i el 14% en consum de gasolina i emissions de CO2, respectivament. Per treure'ns el barret, vaja.
Hi ha vegades que l'aspecte d'un vehicle pot aparentar més del que ens ofereix en prestacions. Aquest no és el cas de l'Astra OPC. El para-xocs davanter específic, els estreps laterals, el deflector que allarga el sostre, les sortides trapezoïdals dels escapaments o les llandes de 19 polzades –opcionalment, de 20– no són cap disfressa, sinó part de la seva personalitat. Igual que, ja dins l'habitacle, els seients davanters baquet amb 18 possibilitats d'ajustament, el volant més petit o uns quants detalls identitaris.
Geni, però sense radicalismes.
En el lloc ideal
El desenvolupament i la posada a punt de l'Astra OPC fins a arribar a tal com és la versió definitiva van tenir com a escenari un dels llocs més emblemàtics i exigents, el Nordschleife. És a dir, els 20,8 km del bucle nord del circuit del Nürburgring. Igual que la resta de models OPC, Opel el va sotmetre a prova durant 10.000 km a alta velocitat, xifra que la marca alemanya equipara a 180.000 km de conducció en condicions normals.