Canals

Tres portes i un fort accent juvenil

Quan a finals de l'any passat Seat va presentar la tercera generació del León, se li va veure un perfil més generalista i familiar que a l'anterior. Ara arriba la versió SC, amb la qual aquest model estrena carrosseria de tres portes per atreure un públic molt més concret, eminentment jove i dinàmic

Amb la versió SC, el Seat León estrena carrosseria de tres portes l'estil de la qual sembla una garantia d'èxit entre un tipus de públic majoritàriament jove –segons Seat, d'entre 24 i 35 anys– i d'esperit dinàmic. De segur que la majoria d'ells trobaven a faltar en el nou León l'enèrgic reclam visual tan característic del seu antecessor.

Si se'l compara amb el de cinc portes, la personalitat del León SC és innegable. D'acord que la part frontal és idèntica –amb les particulars formes dels grups òptics amb leds integrals–, però a partir del muntant del parabrisa les diferències es comencen a fer més i més visibles fins a arribar a la part final del sostre i el vidre posterior més inclinats, i les finestretes laterals dissenyades en consonància. I sense que aquesta línia d'estil més cupè ni els 3,5 centímetres menys de distància entre eixos afectin més del compte l'espai interior ni la capacitat del maleter, que es manté en 380 litres.

L'habitacle del León SC és idèntic al de cinc portes tant en construcció com en percepció de qualitat dels materials. El que canvia són els seients davanters, més anatòmics i amb les lògiques regulacions per facilitar el pas als ocupants de les places posteriors. La gamma del Seat León SC consta de cinc motors de gasolina i quatre dièsel, tots nou amb injecció directa i turbo, i només un amb emissions de CO2 per sobre de 120 g/km. I en quatre d'ells es pot triar entre canvi manual o l'automàtic DSG de doble embragatge. En equipament, hi ha quatre nivells rematats per l'FR, el més esportiu i, per tant, el que més s'adiu amb el perfil de client d'aquest León SC.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 TSI 86.
1.197 cc. 4 cilindres. 86 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.2 TSI 105.
1.197 cc. 4 cilindres. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 g/km.
1.2 TSI DSG.
1.197 cc. 4 cilindres. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 4,8 l/100 km. CO2: 112 g/km.
1.4 TSI 122.
1.395 cc. 4 cilindres. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 120 g/km.
1.4 TSI 140.
1.395 cc. 4 cilindres. 140 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.8 TSI 180.
1.798 cc. 4 cilindres. 180 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 137 g/km.
1.8 TSI DSG.
1.798 cc. 4 cilindres. 180 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,7 l/100 km. CO2: 132 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 TDI 90.
1.598 cc. 4 cilindres. 90 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 108 g/km.
1.6 TDI 105.
1.598 cc. 4 cilindres. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
1.6 TDI DSG.
1.598 cc. 4 cilindres. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,9 l/100 km. CO2:: 102 g/km.
2.0 TDI 150.
1.968 cc. 4 cilindres. 150 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 106 g/km.
2.0 TDI DSG.
1.968 cc. 4 cilindres. 150 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2:: 117 g/km.
2.0 TDI 184.
1.968 cc. 4 cilindres. 184 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100 km. CO2: 112 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,228 (4,236)/1,810/1,446 (1,431) m. (Entre parèntesi, versió FR).
PREU:
De 14.490 euros (1.2 TSI 86 CV) a 25.180 euros (1.8 TSI DSG).
WEB:

Menys pes, que afavoreix un dinamisme superior

El León SC manté fil per randa les excel·lents qualitats en carretera que tant ens van agradar quan vam provar el nou Seat León. És més, com que la distància entre eixos de l'SC és més curteta –la modularitat de la plataforma MQB ho permet– i pesa una vintena de quilos menys que el de cinc portes, l'agilitat ha hagut d'augmentar per força. Si en general el comportament dinàmic d'aquest cotxe agradarà als seus propietaris, els que s'hagin decidit per l'acabat FR disposaran no només de la configuració més esportiva de les suspensions, sinó també del Seat Drive Profile, que permet configurar l'assistència de la direcció i la resposta del motor i la transmissió DSG. Seat també ofereix per al León SC el Media System i sistemes de seguretat com ara el detector de somnolència del conductor, control de permanència en el carril, canvi automàtic de llums llargs a curts i fre multicol·lisió.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.