Canals

Hi ha vida més enllà del dièsel

Cada vegada és més freqüent comprovar que consumir poc i contaminar menys han deixat de ser cosa exclusiva dels motors de gasoil. L'1.4 TFSI del nou Audi A3 n'és un exemple convincent

Quin és el prin­ci­pal reclam del nou Audi A3? Evi­dent­ment, l'estètica hi repre­senta un bon paper, amb la calan­dra fron­tal tipus Sin­gle Frame com a pro­ta­go­nista, els llums de dia de led en forma de V tom­bada –a l'estil del Q3– i uns pas­sos de roda un pèl sobre­di­men­si­o­nats i que jun­ta­ment amb el deflec­tor poste­rior i la doble sor­tida d'esca­pa­ment –cro­mada– incre­men­ten el toc espor­tiu. Això pel que fa a la car­ros­se­ria. Si anem a l'inte­rior no cal ni dir que ens tro­bem amb la qua­li­tat habi­tual d'un pro­ducte d'Audi, uns seients con­for­ta­bles i un còmode accés als del dar­rere, tot i que aquí sem­pre jugarà amb avan­tatge la versió Sport­back de cinc por­tes.

Hem començat, però, pre­gun­tant sobre els reclams del nou A3. I dei­xant de banda les con­si­de­ra­ci­ons ante­ri­ors de tipus visual podem asse­gu­rar que el nou motor 1.4 TFSI n'és un. I és que a banda de la deno­mi­nació té ben poc a veure amb el seu homònim de l'ante­rior gene­ració d'aquest model. El bloc és d'alu­mini –abans, de ferro–, té 5 cc més i les cotes de diàmetre per car­rera també han variat. Els resul­tats són evi­dents: mal­grat que el nou 1.4 TFSI ha per­dut 3 CV de potència, ara l'entrega és cons­tant entre 5.000 i 6.000 rpm (règim supe­rior a l'ante­rior) i el parell, que es manté inva­riat en 200 Nm, arriba a les 1.400 rpm, 100 menys que abans.

Tot això rever­teix en un supe­rior con­fort de con­ducció i una dis­mi­nució del con­sum i les emis­si­ons de CO2, que com que no superen els 120 g/km alli­be­ren de pagar l'impost de matri­cu­lació. De segur que amb aquest pro­pul­sor n'hi ha prou per satis­fer les neces­si­tats de la majo­ria de con­duc­tors del nou Audi A3. Fun­ci­ona amb molta sua­vi­tat i és silenciós, fins i tot en con­ducció espor­tiva. I no la tro­barà a fal­tar qui esti­gui acos­tu­mat a la res­posta dels motors de gasoil en recu­pe­ra­ci­ons des de règims bai­xos. Si com­pa­rem preus, només costa 200 euros més que el mateix A3 Attrac­tion amb motor 1.6 TDI de 105 CV.

Més aplom.

La sus­pensió de sèrie és còmoda i fa bé la seva feina. Però com que al cli­ent d'Audi li sol agra­dar una con­ducció més aviat dinàmica, val la pena gas­tar 260 euros més i dis­po­sar de la sus­pensió espor­tiva. I qui encara en vul­gui més, es pot deci­dir per la S-Line –més radi­cal i per un preu de 665 euros–, que forma part d'un com­plet assor­ti­ment per con­fi­gu­rar el nou A3 total­ment a gust del seu pro­pi­e­tari.

MOTOR:
1.395 cc. 4 cilindres / 16 V. Injecció directa i turbo.
POTÈNCIA:
122 CV a 5.000 rpm.
PARELL:
200 Nm a 1.400 rpm.
CANVI:
Manual, 6 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de quatre braços.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,237 / 1,777 / 1,421 m.
PES:
1.175 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
9,3 s.
VELOCITAT MÀXIMA:
203 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,2 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
120 g/km.
PREU:
24.020 euros (Attraction).
WEB:

A l'abast de la mà

Del nou Audi A3 cal destacar la facilitat d'ús del sistema MMI (Multi Media Interface). Amb el colze ben acomodat en el reposabraços central, el conductor té tots els comandaments perfectament al seu abast. Hi ha pocs botons i són totalment intuïtius.

Espai més que suficient

El maleter del nou A3 té un volum útil de 365 litres en configuració normal. El seu terra es pot ajustar en dues altures, una a la mida de la boca de càrrega i l'altra, més fonda per aprofitar al màxim l'espai disponible. Plegant els seients del darrere, la capacitat puja a 1.100 litres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.