Canals

A la moda, amb estil propi

Com que el concepte de «crossover» urbà és el que es porta actualment, el Peugeot 2008 ha arribat al mercat en el moment ideal i disposat a fer valer els seus reclams: atractiu i polivalència

Els vehi­cles de peti­tes dimen­si­ons i estil SUV aca­pa­ren cada vegada més les pre­ferències del públic i a Europa repre­sen­ten un 20% de les ven­des del seg­ment B, per­cen­tatge que ben segur anirà a més. I és que són uns automòbils molt d'acord amb el que ara demana la majo­ria de la gent: menuts per fora però amplis i modu­la­bles per din­tre, amb per­so­na­li­tat pròpia i d'accés més fàcil que en un turisme, poli­va­lents d'ús i, per rema­tar-ho tot, amb preu de com­pra i man­te­ni­ment d'acord amb la situ­ació econòmica actual.

El Peu­geot 2008, un model que la marca fran­cesa defi­neix com a cros­so­ver urbà i que serà pre­sent als cinc con­ti­nents, com­pleix per­fec­ta­ment tots els requi­sits. I, per tant, agrada; a finals de juny, un mes després de l'inici de la seva comer­ci­a­lit­zació, la xifra d'uni­tats venu­des al mer­cat esta­tal superava ja el miler. Amb la par­ti­cu­la­ri­tat que les ver­si­ons més dema­na­des (en un 75%) són les més altes de gamma, és a dir l'e-HDi de 115 CV i l'equi­pa­ment Allure, dotat de sèrie amb cli­ma­tit­za­dor dual, sis­tema Grip Con­trol, filets de llums de led al qua­dre d'ins­tru­ments i al sos­tre, seients davan­ters espor­tius, etcètera. Tot això, afe­git als llums de dia de led, al limi­ta­dor de velo­ci­tat i el con­trol d'esta­bi­li­tat pre­sents en tota la gamma, i als llums de boira, assis­tent d'arren­cada en pujada, kit de mans lliu­res i pan­ta­lla tàctil per a la ràdio dis­po­ni­bles en el segon nivell (Active).

Al 2008 se'l pot con­si­de­rar un deri­vat del Peu­geot 208, amb qui com­par­teix pla­ta­forma, qua­li­tat de cons­trucció i sen­sa­ci­ons de con­ducció, i res­pecte del qual és 20 centímetres més llarg i 9,6 més alt. I com que la seva uti­li­tat va més enllà de la d'un típic urba­nita que també surt a la car­re­tera, té 2,5 cm més d'altura lliure sobre el sòl per donar més con­fiança a qui s'animi a fer-lo tran­si­tar fora de l'asfalt. Si ens refe­rim al pes, és un cen­te­nar de qui­los més lleu­ger que el 207 SW, la referència més com­pa­ra­ble.

El 2008 també com­par­teix amb el 208 la inno­va­dora com­bi­nació entre el volant més petit i el qua­dre d'ins­tru­ments sobre­e­le­vat, que el con­duc­tor veu sense gai­rebé apar­tar els ulls de la car­re­tera. I també té detalls pro­pis, com ara els llums davan­ters o la curta i pecu­liar palanca del fre de mà. Ara mateix, la gamma del Peu­geot 2008 consta de qua­tre motors però n'arri­ba­ran més. I el 2016 estre­narà el Hybrid Air, que asso­ciarà gaso­lina i aire com­pri­mit per arri­bar a un con­sum mitjà de només 2,9 l/100 km.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 VTi.
1.199 cc. 82 CV i 118 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 g/km.
1.6 VTi.
1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 135 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 e-HDi 92.
1.560 cc. 92 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 4,0 l/100 km. CO2: 103 g/km.
1.6 e-HDi 115.
1.560 cc. 115 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 4,0 l/100 km. CO2: 105 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,159 / 1,829 / 1,556 m.
PREU:
De 13.690 euros (2.8 VTi Acces) a 19.990 euros (1.6 e-HDi 115 Allure).
WEB:

I aquestes línies?

El Peugeot 2008 no és una excepció en l'actual tendència de dotar l'interior dels vehicles compactes d'un fort reclam visual que els aporta una atmosfera especial. En aquest cas criden l'atenció les línies en el recobriment interior del sostre, que ressegueixen les ondulacions de la carrosseria i a la nit reflecteixen una delicada llum blanca de leds.

Tracció optimitzada

El 2008 és un dels vehicles de Peugeot que disposen del denominat Grip Control, un sistema que, associat als pneumàtics M+S muntats en llandes de 17 polzades, millora la motricitat quan se circula amb baixes condicions d'adherència. Només fent girar aquesta rodeta, el conductor pot triar entre cinc modes de funcionament. Més senzill, impossible.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.