Canals

Germans bessons

No es pot qualificar d'altra manera la similitud entre els que indiscutiblement són els millors Golf GTI i GTD de la història. Decidir entre l'un i l'altre no és fàcil; més que res, qüestió de preferències

El Volkswa­gen Race Tour ens ha permès fer un minuciós cara a cara entre els nous Golf GTI i GTD al cir­cuit del Parc­mo­tor Cas­te­llolí. La con­clusió és que són com ger­mans bes­sons, cadascú amb el seu caràcter però amb molts i molts punts en comú. Això ja ho deixa entre­veure el seu aspecte, en el qual més que diferències hi ha mati­sos com ara una línia horit­zon­tal ver­me­lla al fron­tal del GTI que en el GTD és cro­mada, el dis­seny de les llan­des (no la mida, de 17 pol­za­des) i les sor­ti­des d'esca­pa­ment. Dins l'habi­ta­cle, tei­xit de qua­dres per enta­pis­sar uns seients de dis­seny idèntic, pedals d'alu­mini, etc. Si ens fixem en l'equi­pa­ment de sèrie, tots dos dis­po­sen de llums de xenó, detec­tor de fatiga del con­duc­tor, fre anti­col·lisió, dife­ren­cial electrònic XDS+ i funció de con­ducció Sport, per gau­dir ple­na­ment de les pos­si­bi­li­tats que ofe­reix aquest cotxe. I quant a opci­ons, poden equi­par entre mol­tes altres coses el sis­tema ACC, de man­te­ni­ment automàtic de velo­ci­tat i distància amb el vehi­cle que cir­cula al davant, amb fre­nada i atu­rada inclosa.

Encara millors.

Al cir­cuit de Cas­te­llolí vam con­fir­mar el que ens havien dit, que els nous GTI i GTD superen totes les referències dels seus ante­ces­sors. En els revolts van com sobre rails, amb una noblesa abso­luta, equi­li­bri per­fecte de les sus­pen­si­ons entre efec­ti­vi­tat i con­fort, fre­nada impe­ca­ble i mínim gir del volant, amb només 2,1 vol­tes de punta a punta. Si en cir­cuit el GTI juga amb avan­tatge és per la supe­rior potència i la més agra­da­ble remor del motor quan puja de vol­tes, perquè si com­pa­rem les dades d'un i l'altre veu­rem que els resul­tats són molt simi­lars en acce­le­ració i recu­pe­ra­ci­ons. Encara més, atesa la res­posta del supe­rior parell del motor del GTD deduïm que en car­re­te­res sinu­o­ses l'equi­li­bri amb el GTI ha de ser abso­lut. I sabent tot això, quin triar? Pre­gunta que la igual­tat de preus no ajuda tam­poc a res­pon­dre.

VW GOLF GTI Motor: 1.984 cc. Injecció directa i turbo. 220 CV a 4.500 rpm i 350 Nm a 1.500 rpm. De 0 a 100 km/hora: 6,5 segons. Consum mitjà: 6 (6,4) litres 100 km. Emissions CO2: 139 (148) g/km. Preu: 31.010 (32.830) euros. VW GOLF GTD Motor: 1.968 cc. Injecció directa i turbo. 184 CV a 3.500 rpm i 380 Nm a 1.750 rpm. De 0 a 100 km/hora: 7,5 segons. Consum mitjà: 4,2 (4,5) litres 100 km. Emissions CO2: 109 (119) g/km. Preu: 31.000 (32.830) euros. Entre parèntesi, preus amb canvi DSG. Web: www.volkswagen.es.

La desena edició del Race Tour

El Parcmotor Castellolí va ser el mes passat el primer escenari de la desena edició del Volkswagen Race Tour, que després es va traslladar als circuits d'El Jarama i Xest. El que Volkswagen va organitzar per primera vegada l'any 2003 per millorar la formació de la xarxa comercial ha anat canviant els plantejaments per permetre als clients i invitats de la marca –uns 180 cada dia– conèixer a fons no només els seus productes sinó especialment els avantatges dels innovadors sistemes d'ajuda a la conducció i seguretat, i provar-los en màximes condicions de seguretat i assessorats per un equip d'experts. Una ocasió ideal per comprovar la frenada automàtica del Up! o sorprendre's amb el sistema ACC, conduir la versió híbrida del Jetta o constatar que les possibilitats tot terreny del Passat Alltrack, el Tiguan o el Touareg Hybrid van molt més enllà del que la majoria imagina.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.